Din familj har 3 små portioner mat kvar..
... och ni är 3 pers i din familj, kontot är tomt likaså frysen å kylskåpet. Lön kommer imorrn.
En ensamstående som ni inte känner, på andra sidan stan har ingenting.
Va gör du?
... och ni är 3 pers i din familj, kontot är tomt likaså frysen å kylskåpet. Lön kommer imorrn.
En ensamstående som ni inte känner, på andra sidan stan har ingenting.
Va gör du?
Tänk att 114 personer här går ut varje dag och delar med sig av sin mat, för ni vet väl att det finns ganska många ensamstående utan mat va? Hemlösa tex
Jag har ju tjänat ihop till min mat själv, och jag tycker att min familj går före någon jag inte känner. Så enkelt är det.
Är ensamstående med barn.
Jag skulle inte ge bort vår mat så vi istället är utan?
Och jag skulle aldrig förvänta mig att någon ger bort sin sista mat till mig heller.
Dessutom skulle jag ALDRIG hamna i en sådan sits att vi inte har mat på bordet (trots att ekonomin är ansträngd) Mat är prio när pengarna kommer.
Gett till dom och fastat själv =) Fast jag hade haft vänner och föräldrar som ställt upp iofs =)
Det sker väl hela tiden. Vi äter vår mat och andra svälter.
Och i mitt fall är det än värre för vi är aldrig utan vare sig mat eller pengar.
Man klarar sig utan mat i 1 dag utan problem både som vuxen och barn.
Och denna främling på andra sidan stan, hur vet jag att den inte har mat? går jag förbi med min egen mat i handen? Har jag ätit igår? Har min familj det? är främlingen riktigt utsvulten?
Det går inte svara på denna frågan riktigt tycker jag. ska jag vara ärlig låter det som att vi hade ätit själv eftersom jag inte vet att den andra ens existerar, hur många åker runt och ger bort mat varje dag? Speciellt de dagar då ni själv bara har till er själv?
Att ge mat till en hemlös är en väldigt kortsiktig lösning och känns kanske bra i själen för stunden men alla de andra 365 dagarna på året då du inte är där med din matlåda, vad händer då?
Förändringen måste ske på annat håll.
Jag hade inte gett bort nå mat, känner jag personen så är det klart jag bjuder på mat. Känns ju bara underligt att ge mat till okända, vi har soc som sköter det och klarar man inte av att hushålla med pengarna så man har mat hela månaden så är det ju nåt annat som är fel.