Din familj har 3 små portioner mat kvar..
... och ni är 3 pers i din familj, kontot är tomt likaså frysen å kylskåpet. Lön kommer imorrn.
En ensamstående som ni inte känner, på andra sidan stan har ingenting.
Va gör du?
... och ni är 3 pers i din familj, kontot är tomt likaså frysen å kylskåpet. Lön kommer imorrn.
En ensamstående som ni inte känner, på andra sidan stan har ingenting.
Va gör du?
Eftersom jag vanligtvis har betydligt mycket mer mat hemma och absolut inte behöver svälta om jag ger bort lite och det varje dag finns människor som blir utan mat så skulle jag ljuga om jag sa att jag skulle ge dem min mat. Visst, om någon frågade mig rakt ut om jag kunde hjälpa någon så hade jag säkert gjort det och ätit hos mamma istället.
Jag undrar om de drygt 100 som har röstat ja verkligen gör det, för då finns det säkerligen någon som behöver det varje dag och förmodligen behöver ni inte ens svälta för vem har normalt så lite mat i skåpen. Det är ju bara att glida ner till närmaste park eller härbärge och dela med sig.
Personligen så ger jag hellre via organisationer än direkt när det gäller de jag inte känner. Är det däremot en vän eller familjemedlem så kan jag ge så mycket jag bara kan.
Alltså... vem fan ger bort mat till en främling om de inte har mat nog själva? Jag tycker det låter skitkonstigt. Jag hade självklart matat min familj!
Jag hade nog ätit med familjen och inte gett något till den andra, men inte för att jag inte bryr mig, jag tycker bara det är viktigast att jag och min familj får munnarna mättade först.
Man skulle ju kunna gå över med lite pengar eller mat till den andra när man hade fått lön annars...
Såg att "i want a kid" skrivit att hon hade gett sin Mc Donals-mat till en uteliggare...
Jag gjorde ungefär likadant en gång.
Jag var påväg hem från jobbet och skulle ta bussen. På bussterminalen såg jag en sliten gammal man med smutsiga, trasiga kläder och en påse med pantburkar i. Jag gav min överblivna matlåda till honom och han blev jätteglad. Sedan satte jag mig bredvid och snackade lite med honom, medan han åt upp smörgåsarna, tills min buss kom.
öhh? vad menas med inlägget? Jag äter nog mat varje dag och låter någon stackare svälta någonstans? Det gör nog de flesta. Det är rätt få som åker runt stan med bilen och delar ut mat till de som inget har?
Jag sätter min egen familj först så vi behåller allt.
Röstade lite fel... Men vi skulle iaf äta maten själva. Eller ja, sonen skulle få tills han var helt mätt + spara till frukost. Jag och sambon skulle dela på det som var kvar.
Skulle där emot någon jag känner stå utan mat (som har barn) så skulle jag ge mat till både min son och den andres barn och de vuxna skulle dela på resten.
Barnen går först- de vuxna klarar ett dygn hungriga.