• J o a n n a

Tänk på detta när ni röstar på moderaterna.

Visst är det från stenåldern. Men värt att tänka på vilka som grundat den moderata politiken.
    En tanke bara, inget påhopp på er som röstar blått (har nämligen en man som tänker göra det med)

Moderaterna genom tiderna DEL 1
    • 1904–1918: Nej till allmän rösträtt.
    • 1916: Nej till allmän olycksförsäkring i arbetet.
    • 1919: Nej till åtta timmars arbetsdag.
    • 1919: Nej till kvinnlig rösträtt.
    • 1923: Nej till åtta timmars arbetsdag.
    • 1923: Nej till avskaffandet av dödsstraff i Sverige.
    • 1927: Nej till folkskolereform.
    • 1931: Nej til sjukkassan.
    •1934: Nej till a–kassa.

Moderaterna genom tiderna DEL 2:
    • 1935: Nej till höjda folkpensioner.
    • 1938: Nej till två veckors semester.
    • 1941: Nej till sänkt rösträttsålder.
    • 1946: Nej till fria skolmåltider.
    • 1946: Nej till allmän sjukvårdsförsäkring.
    • 1947: Nej till allmänna barnbidrag.
    • 1951: Nej till tre veckors semester.
    • 1953: Nej till fri sjukvård.
    • 1959: Nej till ATP.

Vilken tur att de inte fick igenom sin vilja då! Det lär ju ni moderater idag också tycka ... Eller??

• Svar på tråden Tänk på detta när ni röstar på moderaterna.
  • Mentat

Hänvisar till inlägg #10 som inte är synligt sedan länge i ett platt forum....

• kokulan
    MatsAtari skrev 2010-09-14 20:54:09 följande:
    Ja, han har ju säkert något som helst intresse av att redovisa de korrekta siffrorna...
    Du är bra motsägelsefull. Hur ska du ha det?
  • MatsAtari
    kokulan skrev 2010-09-14 22:17:48 följande:
    På vilket sätt är jag motsägelsefull?
    Allt är inte svart eller vitt.
  • Bedan
    J o a n n a skrev 2010-09-11 20:44:12 följande:
    Visst är det från stenåldern. Men värt att tänka på vilka som grundat den moderata politiken.
    En tanke bara, inget påhopp på er som röstar blått (har nämligen en man som tänker göra det med)

Moderaterna genom tiderna DEL 1
    • 1904–1918: Nej till allmän rösträtt.
    • 1916: Nej till allmän olycksförsäkring i arbetet.
    • 1919: Nej till åtta timmars arbetsdag.
    • 1919: Nej till kvinnlig rösträtt.
    • 1923: Nej till åtta timmars arbetsdag.
    • 1923: Nej till avskaffandet av dödsstraff i Sverige.
    • 1927: Nej till folkskolereform.
    • 1931: Nej til sjukkassan.
    •1934: Nej till a–kassa.

Moderaterna genom tiderna DEL 2:
    • 1935: Nej till höjda folkpensioner.
    • 1938: Nej till två veckors semester.
    • 1941: Nej till sänkt rösträttsålder.
    • 1946: Nej till fria skolmåltider.
    • 1946: Nej till allmän sjukvårdsförsäkring.
    • 1947: Nej till allmänna barnbidrag.
    • 1951: Nej till tre veckors semester.
    • 1953: Nej till fri sjukvård.
    • 1959: Nej till ATP.

Vilken tur att de inte fick igenom sin vilja då! Det lär ju ni moderater idag också tycka ... Eller??
    Men är du på riktigt människa?!? Du snackar om saker som hände för 50-100 år sen! Who the fuck cares! Sossesvinen vill ju inte ens att vi ska hålla dem till svars för saker för 4 år sen så varför skulle vi som röstar med hjärnan lyssna på detta trams. Skärp dig!
  • Micke
    Bedan skrev 2010-09-14 23:31:11 följande:
    Men är du på riktigt människa?!? Du snackar om saker som hände för 50-100 år sen! Who the fuck cares! Sossesvinen vill ju inte ens att vi ska hålla dem till svars för saker för 4 år sen så varför skulle vi som röstar med hjärnan lyssna på detta trams. Skärp dig!
    se inlägg 10
  • kokulan
    kokulan skrev 2010-09-14 22:17:48 följande:
    MatsAtari skrev 2010-09-14 22:58:08 följande:
    Å ena sidan säger du att sysselsättnigssiffrorna är ointressanta å andra sidan försvarar du att Reinfeldt för fram sin valkampanj med hjälp av just sysselsättningssiffrorna.
  • MatsAtari
    kokulan skrev 2010-09-14 23:41:34 följande:
    MatsAtari skrev 2010-09-14 22:58:08 följande:
    Å ena sidan säger du att sysselsättnigssiffrorna är ointressanta å andra sidan försvarar du att Reinfeldt för fram sin valkampanj med hjälp av just sysselsättningssiffrorna.
    Tror inte jag försvarar partiernas sätt att fiffla med sysselsättningssiffrorna någonstans.
  • kokulan
    MatsAtari skrev 2010-09-15 00:18:49 följande:
    Tror inte jag försvarar partiernas sätt att fiffla med sysselsättningssiffrorna någonstans.
    Då har jag missförstått dina inlägg.
  • Mizzz
    Mentat skrev 2010-09-14 20:56:51 följande:
    Hänvisar till inlägg #10 som inte är synligt sedan länge i ett platt forum....
    Bra att någon orkat gå igenom! 

Jag kollade på TS lista och ser direkt saker som visar tydligt att inte ens TS själv har kollat igenom den. Tex avskaffades dödsstraff (i fredstid, som jag tror syftas på?) 1921 varpå jag finner det ganska otroligt att man röstade ang ett avskaffande två år senare.
    ♥ Linus 2007-04-21 ♥ ---||--- ♥ Pyret BF 2011-03-17 ♥
  • Rani
    Bedan skrev 2010-09-14 23:31:11 följande:
    Sossesvinen?!

Skärp dig själv!
  • Linnea1994
    J o a n n a skrev 2010-09-11 20:58:58 följande:
    Men skillnaden är väl att moderaternas förslag numera till 90% enbart gynnar folk med bra ekonomi. (Även min familj)
    De saker som jag skrivit är saker som gynnat hela Sverige?
    Det är många av de saker på listan som gör mig stolt över att vara svensk i en värld där många andra länder fortfarande har politik från stenåldern.
    Ganska många rena sakfel i ts retorik....

Nu är det snarare precis tvärtom! Det alliansen med M i spetsen gynnade 92.5% av befolkningen, det som jobbar....

M vann för övrigt valet stort det året.

Nu med S+MP+V i regering ser vi vilken röra det har blivit! Alla opinionsundersökningar visar klart på folkets missnöje! Antar att S bara får styra det 4 åren som är nu så får alliansen som förra gången städa upp ekonomin...
  • Jarm9
    Linnea1994 skrev 2015-06-25 10:36:38 följande:

Ganska många rena sakfel i ts retorik....

Nu är det snarare precis tvärtom! Det alliansen med M i spetsen gynnade 92.5% av befolkningen, det som jobbar....

M vann för övrigt valet stort det året.

Nu med S+MP+V i regering ser vi vilken röra det har blivit! Alla opinionsundersökningar visar klart på folkets missnöje! Antar att S bara får styra det 4 åren som är nu så får alliansen som förra gången städa upp ekonomin...

Sedan när sitter V i regeringsställning?
  • En god vän
    Mentat skrev 2010-09-11 21:14:58 följande:

Jag konstaterar att smutskastningslistan den här gången var kortare än vanligt, det kommer kanske en del tre om ett tag?

Att berätta sannningen för folk är inte detsamma som att syssla med smutskastning.
  • Mentat
    En god vän skrev 2016-01-26 13:10:35 följande:
    Att berätta sannningen för folk är inte detsamma som att syssla med smutskastning.
    Som jag visade i inlägg #10 är det mesta ren lögn eller så vinklat att det är att likställa med ren lögn. Då är det smutskastning.
  • En god vän
    Mentat skrev 2016-01-26 20:08:18 följande:

Som jag visade i inlägg #10 är det mesta ren lögn eller så vinklat att det är att likställa med ren lögn. Då är det smutskastning.

Lögn innebär att någonting är totalt fel, och så var det inte i detta fallet.
  • Mentat
    En god vän skrev 2016-01-26 20:23:04 följande:
    Lögn innebär att någonting är totalt fel, och så var det inte i detta fallet.
    Ett stort antal av punkterna var totalt fel och därmed blir de även enligt "En god vän"s definition lögn. Är det lögn är det smutskastning.

Tydligen ser "En god vän" inget problem med detta utan accepterar att ändamålet helgar medlen. Jag håller i så fall inte med. Om man inte kan argumentera sakligt har man svaga argument hävdar jag.

När vi nu dessutom har sett att listan i så hög utsträckning är rena lögner hoppas jag att det innebär att de som läst den här tråden aldrig skulle få för sig att sprida den vidare, t.ex. inför nästa val. Eller...?
Svar på tråden Tänk på detta när ni röstar på moderaterna.