• J o a n n a

Tänk på detta när ni röstar på moderaterna.

Visst är det från stenåldern. Men värt att tänka på vilka som grundat den moderata politiken.
    En tanke bara, inget påhopp på er som röstar blått (har nämligen en man som tänker göra det med)

Moderaterna genom tiderna DEL 1
    • 1904–1918: Nej till allmän rösträtt.
    • 1916: Nej till allmän olycksförsäkring i arbetet.
    • 1919: Nej till åtta timmars arbetsdag.
    • 1919: Nej till kvinnlig rösträtt.
    • 1923: Nej till åtta timmars arbetsdag.
    • 1923: Nej till avskaffandet av dödsstraff i Sverige.
    • 1927: Nej till folkskolereform.
    • 1931: Nej til sjukkassan.
    •1934: Nej till a–kassa.

Moderaterna genom tiderna DEL 2:
    • 1935: Nej till höjda folkpensioner.
    • 1938: Nej till två veckors semester.
    • 1941: Nej till sänkt rösträttsålder.
    • 1946: Nej till fria skolmåltider.
    • 1946: Nej till allmän sjukvårdsförsäkring.
    • 1947: Nej till allmänna barnbidrag.
    • 1951: Nej till tre veckors semester.
    • 1953: Nej till fri sjukvård.
    • 1959: Nej till ATP.

Vilken tur att de inte fick igenom sin vilja då! Det lär ju ni moderater idag också tycka ... Eller??

• Svar på tråden Tänk på detta när ni röstar på moderaterna.
  • Micke
    Anton Chigurh skrev 2010-09-13 14:54:21 följande:
    Alltså, nu jämför jag K4 2006, som du nämner här, med Juli 2010 och det skiljer närmare 316 000 jobb -plus-, det skulle alltså tillkommit 316 000 jobb och inte 100 000 som Alfons pratar om.

Jag börjar tvivla på den här statistiken. På allvar. 

K4 2006 = 4427900

Juli 2010 = 4743700

Skillnad : 315 800 mer jobb idag, och det har jag inte hört Alfons prata om alls. Konstigt !!!
    Du kan inte jämföra kvartal med enskild månad. Blir inte rättvisande.

• Anton Chigurh
    Micke skrev 2010-09-13 15:08:10 följande:
    Du kan inte jämföra kvartal med enskild månad. Blir inte rättvisande.

Tog månad 12 2006 fram till månad 7 2010

Skrev nog fel, är inte van å hantera statistik..... 
    Don't run, you'll only die tired - US Sniper Team.
  • Micke
    Anton Chigurh skrev 2010-09-13 15:13:10 följande:
    Tog månad 12 2006 fram till månad 7 2010

Skrev nog fel, är inte van å hantera statistik..... 
    Ok. Då stämmer det säkert. 

Problemet är dock att du jämför en sommarmånad med en vintermånad och att det då blir missvisande. Antalet sysselsatta brukar ju sjunka under augusti/september igen.

Men visst, du har rätt om man ser till en ögonblicksbild. 
  • andraadvent
    Piratpartist skrev 2010-09-13 10:19:26 följande:
    Du vet nog inte hur tekniken fungerar när det gäller FRA för dom kan inte välja vem dom skall lyssna på, så därför justerades lagen så att dom får inte lyssna på trafik från sverige. Men det var inga problem för dom att inte gör det för informationen får man ändån genom sammarbete med andra länders motsvarigehet, man byter insamlade uppgifter med varandra. och det kan vara vardagliga mail då dom andra nationernas sökkriterier vet vi inget om. Sedan skall vi inte prata om Datalagringsdirektivet, för då är övervakningen komplett.

Så vill du att allt som du har gjort, var du har varit vid varje enskilt till fälle, vilka som du har haft kontakt med mm. Då skall du rösta på något av blocken ( kanske även SD tror nog att dom skulle vara intreserade av övervakningslagar "Personlig åsikt"). Men vill du slippa total övervakning där uppgifter som insamlats kan läcka och på så sätt misbrukas ( Inte enfråga om det kommer att ske, utan om när det kommer att ske. Vi klarar kanske oss, våra barn kanske klara sig kan fortsätta ett tag till. Men det finns alltid personer som inte är så nogräknade och det kommer att missbrukas) så finns det bara ett parti som inte kommer att kompromissa med din intregritet och det är Piratpartiet.

Ps.
    Finns partier inom blocken som säger att dom är för skydd av personlig intregritet, men dom kommer nog att kompromissa bort dessa frågor om dom får igenom sina hjärte frågor.
    Ds.
    Jag kan erkänna att jag inte är superinsatt i denna fråga. Men jag har förtroende för de politiker som införde det och jag litar på att det inte kommer missbrukas. Jag anser det inte särskilt integritetsfrämmande och jag tror det infördes för att det behövdes, jag litar på att det är en professionell organisation som förvaltar uppgifterna. Likt jag litar på att sjukvården har hög lagstiftning när de förvaltar våra journaler och dylikt så det inte läcker ut till vemsomhelst och kan läsas av vemsomhelst.
  • MatsAtari
    Micke skrev 2010-09-13 10:35:25 följande:
    Att fler jobb har skapats under en lågkonjuktur är tämligen imponerande. 

Och då talar vi om riktiga, fasta,  jobb, inte några åtgärder.

Ungefär halva den tidsperioden du pratar om var det högkonjuktur...
  • Micke
    MatsAtari skrev 2010-09-13 20:15:23 följande:
    Ungefär halva den tidsperioden du pratar om var det högkonjuktur...
    Mm men det var inte då jobben skapades. Det är nu de kommer, och nu är det ingen högkonjunktur. 
  • Anton Chigurh
    Micke skrev 2010-09-13 15:26:40 följande:
    Ok. Då stämmer det säkert. 

Problemet är dock att du jämför en sommarmånad med en vintermånad och att det då blir missvisande. Antalet sysselsatta brukar ju sjunka under augusti/september igen.

Men visst, du har rätt om man ser till en ögonblicksbild. 
    Aaaha, det innebär således att  Alfons 100 000 nyskapade jobb kommer sjunka markant ???
  • Micke
    Anton Chigurh skrev 2010-09-14 00:18:59 följande:
    Aaaha, det innebär således att  Alfons 100 000 nyskapade jobb kommer sjunka markant ???
    Ja. Idag skiljer det ju ca 300 000 fler sysselsatta. Detta kommer att sjunka till dryga 100 000 igen efter sommaren.

Vad är så som är så svårt för dig att förstå?  
  • Anton Chigurh
    Micke skrev 2010-09-14 01:14:11 följande:
    Ja. Idag skiljer det ju ca 300 000 fler sysselsatta. Detta kommer att sjunka till dryga 100 000 igen efter sommaren.

Vad är så som är så svårt för dig att förstå?  
    Att Alfons säger att det skiljer 100 000 när det skiljer 300 000, enl dig skiljer det inte 100 000 förän framåt hösten.

Jag har helt enkelt insett at tman kan ljuga som satan med statestik och hänvisa till :

"Det har skett ett olyckligt fel i jämförelsen mellan de statistiska meddelandena"

Så nu skiter jag i detta och väljer att framledes ge fullkommligt fan i allt vad statestik heter när någon försöker pracka på mig ytterligaer en "sanning".

Svar på tråden Tänk på detta när ni röstar på moderaterna.