Inlägg från: Anton Chigurh |Visa alla inlägg
  • Anton Chigurh

Tänk på detta när ni röstar på moderaterna.

Verkligen skrev 2010-09-11 22:04:14 följande:
    Nej den kanske inte är över men Sverige har inte lidit så mycket som vi hade kunnat. Mycket tack vare en jäkligt bra regering. Hade Mona Sahlin stått vid rodret så hade det nog gått käpprätt åt helvete.
    Fråga du dom sjuka och arbetslösa vad dom anser om ditt resonemang.....
    Don't run, you'll only die tired - US Sniper Team.
  • Anton Chigurh
    Fru U skrev 2010-09-11 22:40:58 följande:
    Jag är sjuk. Jag har fått det bättre!
    Grattis.
  • Anton Chigurh
    Verkligen skrev 2010-09-11 22:29:45 följande:
    Jo men sen kom de flesta jobben tillbaka. Nu ser det inte så mörkt ut på arbetsmarknaden.
    Nääädå, ser väldigt ljust ut. Kronans värde stärks för varje vecka, bra, visst,  fast inte för exportföretagen. Med allt vad det innebär.

http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbetsmarknad/Arbetsloshet/Arbetsloshet/

Skärp dig för helvete.

• Anton Chigurh
    Fru U skrev 2010-09-11 22:48:18 följande:
    Jag gillar inte att bli ihopbuntad med andra.
    Ursäkta så jävla mycket då, Frun.

• Anton Chigurh
    Fru U skrev 2010-09-11 23:28:19 följande:
    Okej, du vill alltså inte diskutera utan bara köra dina åsikter ner i halsen på andra. Då tackar jag för mig.
    Du har fått det bättre, plus någon enstaka till här i tråden, bra, utmärkt, roligt för er, men det stora flertalet sjuka ( och arbetslösa) har fått det sämre under den här skitregeringen,
    och, Fru U..............det vet du så jävla väl.
  • Anton Chigurh
    Verkligen skrev 2010-09-12 11:44:02 följande:
    Skärpa mig? Hur menar du då? Genom att rösta rött eller ?
    Gör dig nu inte dummare än vad du redan är.......
  • Anton Chigurh
    REXX skrev 2010-09-12 11:45:33 följande:
    nu får du allt läsa på...det är 100 000 fler som arbetar i dag än sista året när det var sosse styre trots att det har varit den värsta krisen sedan 30-talet. Det är ingen som är riktigt sjuk som tvingas jobba detta är bara en myt och det har inte tagits bort några social bidrag. Hur tänker man när det enda man strävar efter är bidrag?
    Är det så jävla bra. Verkligen ???  Källa kanske................!

September 2006 (sista året med sosse styre, du vet ) var arbetslösheten 6,6 % 
    Juli 2010  (efter 4 år med allianspatrasket ) var arbetslösheten 8,5 % 

Ändå är det 100 000 plus i arbete. Hur i helvete får du ihop dom siffrorna ???

http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbetsmarknad/Arbetsloshet/Arbetsloshet/

"Det är ingen som är riktigt sjuk som tvingas jobba detta är bara en myt"    Jaha, och hur fan vet du det ???

• Anton Chigurh
    REXX skrev 2010-09-12 17:39:11 följande:
    När sossarna styrde och det var 6.6 % arbetslöshet så var det mitt under högkonjunktur. Nu har vi haft den värsta krisen på 30 år och ändå är det fler som har arbete nu än under högkonjunkturen. Det är klart du blir trampad på tårna om du inte vill arbeta så då får du väl rösta på de röda som kommer att ge bidrag.
    Jag har ett hyfsat välbetalt jobb som svetsare så jag är inte ute efter några bidrag, men tack för tipset, däremot tycker jag att blåbögarnas strategi är åt helvete. Slå på folk som redan ligger är inte riktigt min grej. Jag har fått fan så mycket mer i plånboken nu, men, hade gärna avstått till förmån för arbetslösa och sjuka. Men det är jag det.

Länka gärna lite siffror som stöder ditt påstående att 100 000 mer jobbar idag jämfört med september 2006.
    Säger inte att du har fel, men vill gärna ha "bevis".

Och sen var det ju det med myten också !!!

• Anton Chigurh
    Micke skrev 2010-09-12 19:28:08 följande:
    Finns tyvärr inga siffror för september utan juli är den senaste inrapporterade statistiken. 

juli 2006 var antalet sysselsatta 4 648 000
    Juli 2010 var antalet sysselsatta 4 743 700 

Skiljer 95 700 personer. 

källa. scb.se 
    www.scb.se/Pages/ProductTables____23272.aspx
    Så med andra ord är det en synvilla att vi har 2 % högre arbetslöshet nu jämfört med 2006  ???
  • Anton Chigurh
    Micke skrev 2010-09-12 21:27:20 följande:
    Nej. Det stämmer. Men antalet sysselsatta är fler. 

Om befolkningen ökar med 250 000 personer, och det skapas 100 000 nya jobba så kommer ju arbetslösheten att stiga trots att fler jobb är skapade.

Var la inte så svårt att förstå, eller?  
    Klart som korvspad. Vill du va snäll och länka direkt till dom tabeller du tagit siffrorna ifrån i inlägg 68.  Har lite problem och hitta i scb's djungel.
Svar på tråden Tänk på detta när ni röstar på moderaterna.