• J o a n n a

Tänk på detta när ni röstar på moderaterna.

Visst är det från stenåldern. Men värt att tänka på vilka som grundat den moderata politiken.
    En tanke bara, inget påhopp på er som röstar blått (har nämligen en man som tänker göra det med)

Moderaterna genom tiderna DEL 1
    • 1904–1918: Nej till allmän rösträtt.
    • 1916: Nej till allmän olycksförsäkring i arbetet.
    • 1919: Nej till åtta timmars arbetsdag.
    • 1919: Nej till kvinnlig rösträtt.
    • 1923: Nej till åtta timmars arbetsdag.
    • 1923: Nej till avskaffandet av dödsstraff i Sverige.
    • 1927: Nej till folkskolereform.
    • 1931: Nej til sjukkassan.
    •1934: Nej till a–kassa.

Moderaterna genom tiderna DEL 2:
    • 1935: Nej till höjda folkpensioner.
    • 1938: Nej till två veckors semester.
    • 1941: Nej till sänkt rösträttsålder.
    • 1946: Nej till fria skolmåltider.
    • 1946: Nej till allmän sjukvårdsförsäkring.
    • 1947: Nej till allmänna barnbidrag.
    • 1951: Nej till tre veckors semester.
    • 1953: Nej till fri sjukvård.
    • 1959: Nej till ATP.

Vilken tur att de inte fick igenom sin vilja då! Det lär ju ni moderater idag också tycka ... Eller??

• Svar på tråden Tänk på detta när ni röstar på moderaterna.
  • kokulan
    Micke skrev 2010-09-13 20:38:18 följande:
    Mm men det var inte då jobben skapades. Det är nu de kommer, och nu är det ingen högkonjunktur. 
    Nu är vi på väg från långkonjunturen. Det blir alltid en tillväxt efter en långkonjuntur.

Till och med moderaterna erkänner att det är tack vare det som gjordes i åtstramingar och krishanteringsåtgärder efter förra krisen i början på nittiotalet som gjort att läget är så bra som det är idag.
    Det är synd att vi "vanliga gnegare" inte ger dem cred för detta.
  • Anton Chigurh
    REXX skrev 2010-09-14 11:07:11 följande:
    men Anton Chigurh hur har sossarna och vänstern tänkt skapa fler jobb om de nu vinner?
    Får jag föreslå att du läser deras valmanifest. 
    Don't run, you'll only die tired - US Sniper Team.
  • Micke
    Anton Chigurh skrev 2010-09-14 10:57:01 följande:
    Att Alfons säger att det skiljer 100 000 när det skiljer 300 000, enl dig skiljer det inte 100 000 förän framåt hösten.

Jag har helt enkelt insett at tman kan ljuga som satan med statestik och hänvisa till :

"Det har skett ett olyckligt fel i jämförelsen mellan de statistiska meddelandena"

Så nu skiter jag i detta och väljer att framledes ge fullkommligt fan i allt vad statestik heter när någon försöker pracka på mig ytterligaer en "sanning".

Borg och Reinfeldt har hänvisat till kvartalssiffrorna, och där skiljer det ca 110 000 sysselsatta. Att jämföra en vintermånad med en sommarmånad som du har gjort kan mkt riktigt visa att det är 300 000 fler sysselsatta, men då detta är temporärt sysselsatta så ger det en snevriden bild. Därför brukar man jämföra kvart mot kvartal, och då samma kvartal. (eller möjligen månad mot månad). 

Poängen är att det är fler sysselsatta, trots att arbetslösheten är högre.

• Micke
    kokulan skrev 2010-09-14 11:15:55 följande:
    Nu är vi på väg från långkonjunturen. Det blir alltid en tillväxt efter en långkonjuntur.

Till och med moderaterna erkänner att det är tack vare det som gjordes i åtstramingar och krishanteringsåtgärder efter förra krisen i början på nittiotalet som gjort att läget är så bra som det är idag.
    Det är synd att vi "vanliga gnegare" inte ger dem cred för detta.
    Och till och med S erkänner att krisen på 90-talet var deras fel. Så var väl bra att de lyckades reda ut det kaos som de själva orsakade.

www.aftonbladet.se/nyheter/article17078.ab 
  • kokulan
    Micke skrev 2010-09-14 12:37:21 följande:
    Och till och med S erkänner att krisen på 90-talet var deras fel. Så var väl bra att de lyckades reda ut det kaos som de själva orsakade.

www.aftonbladet.se/nyheter/article17078.ab 
    Där ser du att fördomen att Sossarna skulle vara omodernt och inte förnyar sig är, just det, -en fördom!
    Då har vi klarlagt det också.
  • Micke
    Anton Chigurh skrev 2010-09-14 10:57:01 följande:
    Att Alfons säger att det skiljer 100 000 när det skiljer 300 000, enl dig skiljer det inte 100 000 förän framåt hösten.

Jag har helt enkelt insett at tman kan ljuga som satan med statestik och hänvisa till :

"Det har skett ett olyckligt fel i jämförelsen mellan de statistiska meddelandena"

Så nu skiter jag i detta och väljer att framledes ge fullkommligt fan i allt vad statestik heter när någon försöker pracka på mig ytterligaer en "sanning".

Artikel i dagens Aftonbladet om det hela. 

Skrivet på lättförståelig svenska av en socialdemokrat, så du borde kunna ta till dig innehållet:

www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/socialdemokraterna/article7778398.ab 
  • Micke
    kokulan skrev 2010-09-14 12:48:06 följande:
    Där ser du att fördomen att Sossarna skulle vara omodernt och inte förnyar sig är, just det, -en fördom!
    Då har vi klarlagt det också.
    Och så kan vi ju samtidigt passa på att avliva myten om hur bra de sjuka hade de under S-regeringen 

www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx 
  • Anton Chigurh
    Micke skrev 2010-09-14 12:48:55 följande:
    Artikel i dagens Aftonbladet om det hela. 

Skrivet på lättförståelig svenska av en socialdemokrat, så du borde kunna ta till dig innehållet:

www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/socialde... 
    Trodde det framgick hur jag hädanefter bedömer statistik.

Vad är så som är så svårt för dig att förstå?  

Don't run, you'll only die tired - US Sniper Team.
  • zazla

Oj, vilka nyheter. Kul men sådan up-to-date-info Tack!

Jag tycker att det är ganska löjligt att rösta på någon mänsklig varelse överhuvudtaget för jag menar; En gång i tiden trodde vi att jorden var platt. Tänka sig vad idiotiskt.

• kokulan
    Micke skrev 2010-09-14 12:50:29 följande:
    Och så kan vi ju samtidigt passa på att avliva myten om hur bra de sjuka hade de under S-regeringen 

www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?ArticleID... 
    Jag har aldrig försvarat den myten, tvärt om. Jag står för mina egna fördomar, inte andras.
Svar på tråden Tänk på detta när ni röstar på moderaterna.