• J o a n n a

Tänk på detta när ni röstar på moderaterna.

Visst är det från stenåldern. Men värt att tänka på vilka som grundat den moderata politiken.
    En tanke bara, inget påhopp på er som röstar blått (har nämligen en man som tänker göra det med)

Moderaterna genom tiderna DEL 1
    • 1904–1918: Nej till allmän rösträtt.
    • 1916: Nej till allmän olycksförsäkring i arbetet.
    • 1919: Nej till åtta timmars arbetsdag.
    • 1919: Nej till kvinnlig rösträtt.
    • 1923: Nej till åtta timmars arbetsdag.
    • 1923: Nej till avskaffandet av dödsstraff i Sverige.
    • 1927: Nej till folkskolereform.
    • 1931: Nej til sjukkassan.
    •1934: Nej till a–kassa.

Moderaterna genom tiderna DEL 2:
    • 1935: Nej till höjda folkpensioner.
    • 1938: Nej till två veckors semester.
    • 1941: Nej till sänkt rösträttsålder.
    • 1946: Nej till fria skolmåltider.
    • 1946: Nej till allmän sjukvårdsförsäkring.
    • 1947: Nej till allmänna barnbidrag.
    • 1951: Nej till tre veckors semester.
    • 1953: Nej till fri sjukvård.
    • 1959: Nej till ATP.

Vilken tur att de inte fick igenom sin vilja då! Det lär ju ni moderater idag också tycka ... Eller??

• Svar på tråden Tänk på detta när ni röstar på moderaterna.
  • frun01
    Nathisen skrev 2010-09-11 21:47:08 följande:
    hahaha är inte det rätt uppenbart? Ja, jag tycker att det har blivit bättre med Alliansen, självklart finns det undantag som inte varit bra, men jag tror att om vi ger dem 4 år till, så kommer vi verkligen kunna se mer fördelar med deras politik. 
    Är det så konstigt att det har "blivit bra" med moderaterna när dom 2006 gick till makten med 70 miljarder i stadskassan, nu fyra år senare har vi ett stort underskott i stadskassan...
  • Anton Chigurh
    Verkligen skrev 2010-09-11 22:29:45 följande:
    Jo men sen kom de flesta jobben tillbaka. Nu ser det inte så mörkt ut på arbetsmarknaden.
    Nääädå, ser väldigt ljust ut. Kronans värde stärks för varje vecka, bra, visst,  fast inte för exportföretagen. Med allt vad det innebär.

http://www.ekonomifakta.se/sv/Fakta/Arbetsmarknad/Arbetsloshet/Arbetsloshet/

Skärp dig för helvete.

Don't run, you'll only die tired - US Sniper Team.
  • frun01
    Verkligen skrev 2010-09-11 22:29:45 följande:
    Jo men sen kom de flesta jobben tillbaka. Nu ser det inte så mörkt ut på arbetsmarknaden.
    Öhh? moderaterna sa att dom skulle skaffa fler jobb osv. Men nu är det 100 000 fler som är arbetslösa än när dom röda var vid makten. Dom tvingar dom som är sjukskrivna att jobba för dom tar bort deras socbidrag osv men det finns ju inga jobb...

Det sa dom på ett tvpogram där man fick fråga olika partier frågor, typ på tv4...
  • Anton Chigurh
    Fru U skrev 2010-09-11 22:48:18 följande:
    Jag gillar inte att bli ihopbuntad med andra.
    Ursäkta så jävla mycket då, Frun.

• Jojile
    frun01 skrev 2010-09-11 22:55:19 följande:
    Är det så konstigt att det har "blivit bra" med moderaterna när dom 2006 gick till makten med 70 miljarder i stadskassan, nu fyra år senare har vi ett stort underskott i stadskassan...
    Nu är jag lite för ung för att ens minnas, men var det inte likadant sist moderaterna satt vid makten? 
  • Fru U
    Anton Chigurh skrev 2010-09-11 23:10:45 följande:
    Ursäkta så jävla mycket då, Frun.

Okej, du vill alltså inte diskutera utan bara köra dina åsikter ner i halsen på andra. Då tackar jag för mig.
    Svaren bor i hjärtat
  • frun01
    Jojile skrev 2010-09-11 23:24:37 följande:
    Nu är jag lite för ung för att ens minnas, men var det inte likadant sist moderaterna satt vid makten? 
    Ingen aning....
  • J o a n n a
    Nightmare skrev 2010-09-11 22:51:39 följande:
    Gamla meriter är väl aldrig någonting att skryta med. Syn d att du inte kom med fakta som var relaterat till med vad de har ställt till med de sista åren som faktiskt är relevant för valet...
    Jo, jag förstår vad du menar. Men detta var helt nytt för mig, och eftersom jag ändå skulle kalla mig relativt mittemellan rött och blått så var det lite relevant för mig. Sen har jag aldrig trott att det ska totalvända alla osäkra väljare som läser detta. Som det står i ts, värt en tanke helt enkelt. Behöver inte vara mer än så.
  • J o a n n a
    VanligLitenMy skrev 2010-09-11 22:26:39 följande:
    Min kompis man blev varslad .... i 3 månader, så nu jobbar han med exakt samma grej igen :)
    Tror inte din vän är direkt representativ för alla dem som förlorade jobben. Det finns fortfarande många av dem som förlorade sina jobb pga krisen.
    Visst... Efterfrågan inom industrin har ökat sen krisen, men den är ju långt ifrån vad den var innan. Bara att räkna ihop.
  • Anton Chigurh
    Fru U skrev 2010-09-11 23:28:19 följande:
    Okej, du vill alltså inte diskutera utan bara köra dina åsikter ner i halsen på andra. Då tackar jag för mig.
    Du har fått det bättre, plus någon enstaka till här i tråden, bra, utmärkt, roligt för er, men det stora flertalet sjuka ( och arbetslösa) har fått det sämre under den här skitregeringen,
    och, Fru U..............det vet du så jävla väl.
Svar på tråden Tänk på detta när ni röstar på moderaterna.