Inlägg från: kokulan |Visa alla inlägg
  • kokulan

Tänk på detta när ni röstar på moderaterna.

andraadvent skrev 2010-09-13 01:24:12 följande:
    Ja har tittat.. *gäspar*.. det var således över 50 år sedan.. och inte särskilt relevant idag..
    det finns en anledning till att de heter "Nya Moderaterna".
    Alliansen 2006-2009

JA till sänkt A-kassa
    JA till sänkt sjukersättning
    JA till höjda fackavgifter
    JA till åtsramingar i sjukkassan - människor tvingas ut i arbete trots svår sjukdom
    NEJ till vård för papperslösa invandrare
    JA till skattesänkningar för rika
    JA till FRA-lagen
    JA till högre bonusar för chefer inom statlig verksamhet
    JA till IPRED-lagen

Räcker det?
  • kokulan
    Micke skrev 2010-09-13 20:38:18 följande:
    Mm men det var inte då jobben skapades. Det är nu de kommer, och nu är det ingen högkonjunktur. 
    Nu är vi på väg från långkonjunturen. Det blir alltid en tillväxt efter en långkonjuntur.

Till och med moderaterna erkänner att det är tack vare det som gjordes i åtstramingar och krishanteringsåtgärder efter förra krisen i början på nittiotalet som gjort att läget är så bra som det är idag.
    Det är synd att vi "vanliga gnegare" inte ger dem cred för detta.
  • kokulan
    Micke skrev 2010-09-14 12:37:21 följande:
    Och till och med S erkänner att krisen på 90-talet var deras fel. Så var väl bra att de lyckades reda ut det kaos som de själva orsakade.

www.aftonbladet.se/nyheter/article17078.ab 
    Där ser du att fördomen att Sossarna skulle vara omodernt och inte förnyar sig är, just det, -en fördom!
    Då har vi klarlagt det också.
  • kokulan
    Micke skrev 2010-09-14 12:50:29 följande:
    Och så kan vi ju samtidigt passa på att avliva myten om hur bra de sjuka hade de under S-regeringen 

www.kuriren.nu/nyheter/artikel.aspx?ArticleID... 
    Jag har aldrig försvarat den myten, tvärt om. Jag står för mina egna fördomar, inte andras.
  • kokulan
    Micke skrev 2010-09-14 12:48:55 följande:
    Artikel i dagens Aftonbladet om det hela. 

Skrivet på lättförståelig svenska av en socialdemokrat, så du borde kunna ta till dig innehållet:

www.aftonbladet.se/nyheter/valet2010/socialde... 
    Enligt mitt sätt att se är det en misslyckande för regeringen.
    Samtidigt som befolkningsmängden ökat med 280000 människor är 95000 fler sysselsatta och arbetslösheten ökat från 6,5% till 8,1%. De långtidsarbetslösa är 70% fler än före förra valet.

Det är ett uselt resultat.

Dessutom är det så att sysslesättningen alltid ökar efter en finanskris. Oavsett vem som är i makten.
  • kokulan
    MatsAtari skrev 2010-09-14 15:08:35 följande:
    Sysselsättningen är ganska ointressant för ungefär 10:e gången eftersom den inkluderar alldeles för många personer som borde ligga under "arbetslösa"
    Säg det till Reinfeldt som drar fram detta stup i kvarten.
  • kokulan
    MatsAtari skrev 2010-09-14 20:54:09 följande:
    Ja, han har ju säkert något som helst intresse av att redovisa de korrekta siffrorna...
    Du är bra motsägelsefull. Hur ska du ha det?
  • kokulan
    kokulan skrev 2010-09-14 22:17:48 följande:
    Du är bra motsägelsefull. Hur ska du ha det?
    MatsAtari skrev 2010-09-14 22:58:08 följande:
    På vilket sätt är jag motsägelsefull?
    Allt är inte svart eller vitt.
    Å ena sidan säger du att sysselsättnigssiffrorna är ointressanta å andra sidan försvarar du att Reinfeldt för fram sin valkampanj med hjälp av just sysselsättningssiffrorna.
  • kokulan
    MatsAtari skrev 2010-09-15 00:18:49 följande:
    Tror inte jag försvarar partiernas sätt att fiffla med sysselsättningssiffrorna någonstans.
    Då har jag missförstått dina inlägg.
Svar på tråden Tänk på detta när ni röstar på moderaterna.