Inlägg från: greeneyes |Visa alla inlägg
  • greeneyes

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Älva: Förstår att det är kämpigt att vänta på proverna. Jag tog AMH men fick bara höra att det var normalt, så jag fick tyvärr ingen siffra. Mailade och bad om min provsvar för sköldkörteln och de så ut så här:
    TSH = Mindre än 0.01 (Ska vara mellan typ 1-2)
    TPO ak= 404 (ska vara mindre än 5,6)
    T4 = 20 (normalt)
    TRAK = minre än 0,9 (normalt). 
    Det var säket inte dessa provsvar du frågade efter, men det är tyvärr de enda jag har.

Det är så himla konstigt, på den avdelningen på Sophiahemmet jag ska bli remitterad till så finns bara en doktor med ett mobilnummer. Då känns det ju jättekonstigt att ringa till honom och tjata ju... Vill inte göra mig osams med honom om han är den enda som kan hjälpa mig. Vad tycker ni att jag ska göra?

• greeneyes

Åkte in på akuten igår pga hjärtrusningar, puls på 160 i flera timmar och hjärtat slog oregelbundet. Fick medicinering mot hjärtklappningen och lyckades tjata till mig en extra remiss till det sjukhusets endokrinologiska avdelning också. Ringde idag och de hade redan nu postat en remiss till den 14 dec, men hon skulle kolla om jag kan komma tidigare eller om jag måste ta kompletterande blodprov. Känns skönt att bollen är i rullning

• greeneyes

Och vi försöker ju inte nu pga min sköldkörtelsjukdom, så därför skriver jag inte så mycket.

Älva: är du säker på att du hade äl så borde väl ägget mognat som det skulle? Visst kollar man det ibland med blodprov på dag 7 efter äl?

• greeneyes

Älva: åh vad spännande, håller tummarna att allt går som det ska på fredag

Anceka: vilken exemplarisk kurva tycker jag

• greeneyes

Anceka: det stämmer att jag så gott som alltid har det - men min kropp är ju lite muppig så den ska du inte jämföra med

• greeneyes
    Älva1973 skrev 2013-01-29 16:03:04 följande:
    Just nu hoppas jag bara att jag ska må bättre, har legat på hotellrummet nu sedan äggplocket. Har ont i både nedre och övre magen. Den övre tror jag att jag har fått magkatarr av medicinen och in den nedre är äggstockarna svullna. Önskar verkligen att jag blir bättre nu och inte värre så de får tömma massa vätska från buken om det börjar samlas där. Är förmodligen förstoppad också så det har kommit ut mindre än jag har ätit. 

Försöker äta lite smått hela tiden för att lugna magen från de svidiga känslorna. Blev sugen på pasta så min sambo har precis gått ut för att handla i en livsmedelsaffär. Vi har ett litet pentry på rummet. 
    Åh fy *kramar om* 
    Hoppas verkligen att du mår bättre snart!
    Anceka m D skrev 2013-01-29 11:39:55 följande:

Jag har också läst mig till att progesteron peekar någonstans äl +8-10 så helt konstigt är det ju inte med ytterligare en höjning då.
    Fast min höjning brukar komma tidigare än så, runt dag 7 kanske? Har ju ofta lutealfas på runt 10 dagar eller iaf dippande temp och spottings från dag 10. Men som sagt var, min kropp är ju allt annat än exemplarisk.

• greeneyes
    Anceka m D skrev 2013-01-30 10:11:26 följande:
    Chart overlay är ju ett bra verktyg, hade lite glömt bort det. Min kurva nu liknar de tidigare, det känns som att en "gravidkurva" borde se lite annorlunda ut - eller kan de se precis likadana ut bara att tempen fortsätter ligga högt?
    När jag blev gravid med dottern 2007 så låg min kurva bara högt och tickade sakta uppåt. Den var väldigt stabil. Så det kan ju vara ett gott tecken

Alltså, detta är ju galet. Jag har verkligen kurvor som luras. Vi har inte försökt denna månaden, men pga tidig äl så råkade vi ha sex fem dagar innan ÄL plus avbrutet samma dag. Men chansen att ha blivit gravid är verkligen minimal ju, men min förbannade kurva spökar. Jag får alltid en dip som ser ut som implantationsdip och sedan blir den trifasisk. Samma sak denn månad *muttrar över att den luras*
    Kolla:
    www.fertilityfriend.com/home/178187 
  • greeneyes

Ännu en dag med lurande kurva - tempen är så himla hög idag. Men jag är sjukskriven just nu för stress och sover ju tre timmar längre varje dag, hur mycket påverkar det tror ni? Blir tempen så mycket högre av det om jag tempar vid samma tidpunkt även om det är senare på morgonen? 

Jag gjorde en chart overlay med mina gamla grav (2006 + sep 2012 vid missfallet) och denna ligger ännu högre nu. Men jag är ju bara på dag 7, så det finns ju ingen chans att den kan märka grav ännu - plus att vi bara myste fem dagar innan äl. Inbillningssjuk jag? Jajamän, synd bara att tempen påverkas av det också  

• greeneyes
    Anceka m D skrev 2013-01-31 10:37:17 följande:
    Greeneyes: min temp brukar ligga högre när jag vaknar senare, kanske 0,2 grader iaf.
    ah, okej - det förklarar det hela
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*