Inlägg från: greeneyes |Visa alla inlägg
  • greeneyes

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Älva1973 skrev 2013-02-14 23:12:12 följande:
    Jag fick också blod i trosskyddet ikväll. Känner mig inte gravid heller så det är nog kört. Det här är bara för mycket nu. Allt besvär och tårar jag haft för att få tag på mer progesteron och östrogen från svenska läkare .,, och nu det här :/
    Stannar hemma under täcket i morgon..,
    Åh nej vännen! STOR kram till dig, fy vad trist!!! Hjärta Har du någon som kan stötta dig och ta hand om dig nu?
  • greeneyes
    Älva1973 skrev 2013-02-15 15:19:39 följande:
    Det kom inget mer efter det. Det var bara som en stor droppe. Sedan var det brunt och skräpigt efter det. Samma nu på morgonen och nu är det "borta". Testade även igen i morse och det var starkare strecket än i tisdags. Har fått positivt på digitalt i onsdags eftermiddag. 

Tempen är fortfarande hög, men jag sovit dåligt många nätter och vaknat ofta. Ibland halvsovit sist a timmen innan tempning. Men ingen temp jag tagit har legat under 36.8 i alla fall.

Ha min underbara sambo som stöd. Både han och jag låg på sängen och grät tillsammans. Det är nog första gången jag sett han gråta. Han har verkligen varit stark, men jag vet att han bitit ihop och haft ont i magen när jag mått dåligt.

Nu har jag lite molvärk i magen men det känns inte riktigt som mensvärk, fast är ändå rädd för det. Är som sagt hemma från jobbet, ligger i soffan och tycker synd om mig själv. 
    Då är ju inte hoppet ute i a f. Vad säger din intuition, din magkänsla? Innan mitt mf fick jag plötsligt en känsla av att jag inte var gravid längre, och två dygn senare började jag blöda. 
    Tur att du har sambo hemma i af, glöm inte stötta varandra eftersom han också behöver ditt stöd. Kram på dig! 
    aaa653 skrev 2013-02-15 15:19:58 följande:
    Här kommer den

i1277.photobucket.com/albums/y483/aaa653/5FD8...
    Tycker att den kanske börjar gå ner lite nu på slutet, det kan ju tyda på mens på ingång. men så länge den inte sjunker under kryssets linje så är det inte kört.

• greeneyes
    Älva1973 skrev 2013-02-15 15:30:13 följande:
    Min magkänsla har ju hela tiden sagt att det inte blir något för jag har inte vågat tro på resultaten. Men den känslan går även den lite upp och ner. 
    Okej, då kanske din hjärna ställer till det lite för mycket. Jag håller alla tummar och tår för dig, hoppas att den vill stanna!!!
  • greeneyes

Hur går det för er tjejer??

Älva: Hur har det gått för dig, har du blödit något mer? Tänker på dig!

Här är det ägglossning på gång, postivt äl-test idag redan på dag 13! Så det verkar som att min kropp börjat sköta sig nu när jag medicinerar för min sköldkörtel. Något bra med det i a f

• greeneyes

.....Hoppar till datorn och skriver det igen:
    Brunt = gammalt blod
    Alltså, enbart brunt är ingen fara enligt min gyn och de jag pratade med när jag blödde under min grav med dottern. De sa att brunt ju är gammat blod, och det kan komma ganska lång tid efter en blödning utan att det är en ny blödning. Så länge du inte blöder färskt blod är det nog ingen fara (och det behöver inte vara någon fara även om det är färskt blod).
    Det jag tänkte på var också att slemhinnorna kan bli känsligare under graviditet, och det är därför många blöder när de är gravida. Dina kanske blivit extrakänsliga av medicinerna du äter?
    Sedan förstår jag att det är långt till Vul:et, men förhoppningsvis blir du lugnare när du ser att allt är bra. Jag vet ju själv att jag redan nu är orolig för att jag kommer att vara så orolig om jag plussar nån gång. Antar att det tyvärr blir så när man haft mf/ma... Men försök håll ut till VUL i a f!*kram*

• greeneyes

Älva: Skönt att kunna hjälpa till vännen! Jag vet ju hur jobbigt det är att befinna sig i den situationen, i ett sorts mellanland där man inte kan vara varken glad eller ledsen fullt ut. Nu håller vi alla tummar och tår för dig!
    Men jag vet inte om du ska ta ett digitalt test, det kanske bara skapar oro om det inte visar det du förväntat dig. Är det inte bättre att vänta på Vul? Vilken vecka är du i nu?

Lilaemma: åh vad härligt att höra att den verkar stanna!!

• greeneyes

Jaaaaaa Älva!!! Det var ju jättebra!!! Att testerna ökar som de ska är ju kanonbra! Härligt!!

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*