*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
Stannar hemma under täcket i morgon..,
Hur går det för er tjejer??
Älva: Hur har det gått för dig, har du blödit något mer? Tänker på dig!
Här är det ägglossning på gång, postivt äl-test idag redan på dag 13! Så det verkar som att min kropp börjat sköta sig nu när jag medicinerar för min sköldkörtel. Något bra med det i a f
Älva: skönt att det inte ökat. Brunt
Men åh nej, nu klippte mobilen mitt inlägg!!
.....Hoppar till datorn och skriver det igen:
Brunt = gammalt blod
Alltså, enbart brunt är ingen fara enligt min gyn och de jag pratade med när jag blödde under min grav med dottern. De sa att brunt ju är gammat blod, och det kan komma ganska lång tid efter en blödning utan att det är en ny blödning. Så länge du inte blöder färskt blod är det nog ingen fara (och det behöver inte vara någon fara även om det är färskt blod).
Det jag tänkte på var också att slemhinnorna kan bli känsligare under graviditet, och det är därför många blöder när de är gravida. Dina kanske blivit extrakänsliga av medicinerna du äter?
Sedan förstår jag att det är långt till Vul:et, men förhoppningsvis blir du lugnare när du ser att allt är bra. Jag vet ju själv att jag redan nu är orolig för att jag kommer att vara så orolig om jag plussar nån gång. Antar att det tyvärr blir så när man haft mf/ma... Men försök håll ut till VUL i a f!*kram*
Älva: Skönt att kunna hjälpa till vännen! Jag vet ju hur jobbigt det är att befinna sig i den situationen, i ett sorts mellanland där man inte kan vara varken glad eller ledsen fullt ut. Nu håller vi alla tummar och tår för dig!
Men jag vet inte om du ska ta ett digitalt test, det kanske bara skapar oro om det inte visar det du förväntat dig. Är det inte bättre att vänta på Vul? Vilken vecka är du i nu?
Lilaemma: åh vad härligt att höra att den verkar stanna!!
Jaaaaaa Älva!!! Det var ju jättebra!!! Att testerna ökar som de ska är ju kanonbra! Härligt!!