Älva1973 skrev 2012-11-22 09:49:14 följande:
greeneyes: Ja jag är lite fundersam, men läkaren på VC sa att han inte vill medicinera. Men nu är han inte expert på fertilitetsområdet så jag överlåter det beslutet till min gyn-läkare. Väntar på svar på hennes prover. Får då se om det diffar mycket siffrorna. Har hört att de kan variera lite från vecka till vecka.
Om dina prover visar något större fel så kontaktar de alltid så snabbt som möjligt, annars får man vänta på brevet som kommer efter ca 2-3 veckor.
Läkaren bokade in en telefontid med mig eftersom jag bor och jobbar långt bort, så oavsett vad får jag svar på onsdag. Men vill ju helst veta innan ju, ifall vi ska försöka eller inte. Annars försvinner ju ett helt försök..
Konstigt att de inte remitterar dig vidare, min läkare sa att om övriga prover visar på samma sak så blir jag remitterad till en endokrinolog (?) som hjälper mig med det. Jag tycker att du borde söka en second opinion, vet att de är oense i läkarvärlden kring när man bör behandla.
Pillan2012 skrev 2012-11-22 09:56:30 följande:
oj... nu fick jag lite ångest... Får jag fråga hurdana symptom hade du, vad hände när du blev jättedålig, hur konstaterades äggledarinfektion (och hur fick du det?) och hur åtgärdades det? Har du haft problem efteråt av infektion, blev det några ärr etc.? Ska ringa imorgon på telefontiden....
Förlåt, det var inte meningen att ge dig ångest men du borde verkligen ta det på allvar. Jag gjorde inte det och gick med det så himla länge, vilket var dumt.