Inlägg från: greeneyes |Visa alla inlägg
  • greeneyes

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Älva: Skönt att du mår bättre nu, vilken spännande (och nervös) väntan du har framför dig nu

Försöker:  Men åh, det låter ju sååå lovande för dig! När ska du testa då? Har du symptom? Vet inte om jag berättade det, men min femåring blev till med pergo, hoppas att du har samma tur  

• greeneyes
    Försöker skrev 2013-02-04 15:30:23 följande:
    Nä, jag har ju inte det. Varken för begynnande mens eller ev grav. Det är det som är så skumt. Har haft lite sporadiska vita (inte alls genomskinliga) flytningar, ofta i samband med toabesök. Och humöret brukar va extremt illa innan mens men senaste dagarna har jag varit på topp.

Det enda jag egentligen känt (minns inte om jag skrev det i nåt tidigare inlägg) var härom natten då jag vaknade gång på gång av ett skarpt molande i livmodertrakten och en känsla av att va kissnödig fast jag inte var det. Det var så pass att jag gick upp gång på gång. Men det var inte som mensvärk som sitter lägre. Nån dag fick jag mer som mensvärk, lågt molande som vanligt och trodde det var kört. Men det försvann och nu har jag inte känt mer än lite molhugg då och då.

Kanske testar imorg med morgonurin. Om jag törs... Ska isf tempa först och om tempen håller sig uppe imorg med, då testar jag nog. Kanske... Är så feeeg! Men tänk om man, som du, plussar på första försöket!   
    Det finns de som inte har gravsymptom och är gravida (bla en nära vän, så det är så hon vet när hon är gravid - om hon inte har skensymptom). Så oroa dig inte för det. Åh, spännande, nu håller jag tummarna att du vågar testa imorgon och att du får ett fett plus
  • greeneyes
    Älva1973 skrev 2013-02-10 16:57:19 följande:
    Min temp fortsätter ligga på högsta nivån någonsin, men det beror nog på progesteronet och att jag fått ett positivt graviditetstest idag Skrattande
    Lite tidigt så jag är fortfarande nervös att något ska hända. 
    ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHH men grattis till plusset!!!!! Hoppas att den vill stanna!!! Jag håller tummarna så att de blir blå! När var det nu igen som du fick testdag? *förlåt, är helt senil just nu*
  • greeneyes
    Älva1973 skrev 2013-02-10 18:16:13 följande:
    Senilitet är fullt godkänd anledning Skrattande
    På fredag är min testdag. Så jag hoppas att det går åt rätt håll och att det inte är Ovitrellens om luras. Men de tär 14 dagar sean jag tog den och har haft negativa tester innan dessa. Har fler tester hemma så ska ta dem om ett par dagar.

Känner dock att det är lite värk i mage speciellt på kvällen då jag stannar upp och slappnar av i soffan. Har dessutom somnat de tre senaste kvällarna i soffan. 
    Nejdå, Ovitrelle sitter kvar i kroppen max 10 dagar - och du har ju testat negativt emellan. Men åh så härligt!!!! Kul att du känner lite symptom också! 
  • greeneyes

aaa653: Jag har tyvärr alltid molvärk så för mig är det inte ett gravidsymptom. Jag tror att man säger att ägget fäster mellan dag 6-10 och någon eller några dagar efter att ägget fäst kan man börja känna symptom. Så det är nog lite tidigt i ditt fall tyvärr. 
    Du har ganska många vita pluppar som tyder på att något med tempningen inte varit som det borde, har du tempat någon annan tid? 

• greeneyes
    Älva1973 skrev 2013-02-12 08:52:40 följande:
    Min temp har sjunkit nu tre dagar på raken och jag tycker inte att testerna blir starkare. Usch jag känner mig så förtvivlad Gråter
    Älva: Åh nej, vad jobbigt för dig, jag förstår att du känner dig orolig men försök hålla hoppet uppe.
    Det behöver ju inte betyda något, kan ju vara att kroppen stabiliserar tempen efter medicinerna bara, du sa ju själv att du aldrig haft så hög temp tidigare. Så länge inte testerna blir svagare är det säkert ingen fara. *skickar en kram*
  • greeneyes

Vi4: Stort grattis!!!!

Lilaemma: Vad tråkigt Jag tycker att det är dags för dig att kolla upp det, precis som du säger. Ett mf är normalt att få men inte så många på raken. Jag har en länk här som du kanske borde läsa:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m68524402.html

Älva: Jag tycker att det undre testet är lite starkare, men kanske inte så mycket. Tyvärr finns det nog inte så mycket att göra annat än att vänta och se. Jag håller tummarna! 

• greeneyes

lilaemma: Så länge du inte börjat störtblöda så finns fortfarande chansen att allt är bra. Tänk dock på att hormonerna ofta sitter kvar länge i kroppen vid missfall, så testerna kan vara positiva även om du har mf på gång. Bara så att du vet det. Håller tummarna för att allt är som det ska!

• greeneyes
    lilaemma skrev 2013-02-14 12:16:03 följande:
    Jag vet, men när jag fått mf så här tidigt förut har det blivit negativt direkt - så får jag negativt så vet jag ju och slipper gå och oroa mig - bara att ta nytt tag. Får jag plus kommer jag fortsätta testa och se om det verkar stegra eller minska... Är ju så tidigt att det fortfarande kan synas på det sättet... Annars kan det ju sitta i i flera veckor efter....
    Ah okej då fattar jag Håller tummarna!
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*