Inlägg från: greeneyes |Visa alla inlägg
  • greeneyes

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Min tur: Vad är en IUI?

• greeneyes

Mintur: Ok, då förstår jag. Men vad surt att de inte vill lyssna på dig! Tempen är ju ganska tillförlitlig för att avgöra om ägglossning skett (om man tempar noggrant). Har du funderat på att äta Pergo så att du får hjälp med ägglossningen? Det kanske är lättare om du ska inseminera?

• greeneyes
    Mintur skrev 2013-03-10 14:09:36 följande:
    Jag tempar samma tid varje morgon och jag har ätit pergo denna cykel. nu har jag haft temphöjning och har fått en streckad linje på charten på dag 16. Men det stämmer ändå inte att jag fick positivt på äl stickan dag 17. Antar att det bara är att vänta och se när mensen kommer.
    ok, då har jag inte något bra svar tyvärr. Hoppas det går bättre nästa cykel!
  • greeneyes

Losan: jo, det stämmer men fick tyvärr mf då. Det upptäcktes fel på sköldkörteln så det blev en massa läkarbesök och medicinering. Men i jan blev värdena stabila och vi fick börja försöka igen, och då gick det vägen

• greeneyes

Miapia43: Det ser ju verkligen lovande ut! Vänta någon dag och ta sedan ett digitalt test på morgonen. Håller tummarna!

• greeneyes

Tallbarr: jag har för mig att man kan välja i inställningarna om den ska gå efter äl-test eller sekret för att beräkna äl, du får kika runt lite via datorn. Tyvärr har jag inget svar på mens-frågan, men generellt så räknar den ju på ett snitt baserat på tidigare cykler. Såg de annorlunda ut innan din son kom så kanske det inverkar. Man kan ju välja bort cykler så att de inte räknas med i statistiken.

• greeneyes
    Anceka m D skrev 2013-08-16 06:47:06 följande:

Kan man få olika hög tempstegring olika månader? Denna gång har tempen bara höjt sig 0,2 istället för vanliga 0,4 och jag är inte alls säker på att jag haft äl. Kan man få en liten stegring ändå? Känns hur som helst kört eftersom det väl tyder på lite progesteron?

Jag fick inte exakt samma temphöjning varje månad när jag ägglossat. Så det tror jag. Nu har det ju varit så varmt så din temp före äl kanske var högre än vanligt bara. Fast det är klart att det kanske kan tyda på svag äl, men det måste inte vara så.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*