Inlägg från: greeneyes |Visa alla inlägg
  • greeneyes

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Anceka: nä, jag skulle inte lita på den tempen.

• greeneyes
    Anceka m D skrev 2013-02-01 09:47:33 följande:
    Tempade igen efter några timmars ytterligare sömn och då var tempen hög igen. Puh, vill inte ha mens riktigt än - och helst inte alls förstås!
    ooooh spännande håller tummarna!!
  • greeneyes

Välkommen Försöker! Jag blev gravid på min första Pergokur för drygt sex år sedan och resultatet sitter här bredvid mig nu

Din kurva ser ju exemplarisk ut - är du på Bim-3 nu?

• greeneyes

Älva: ååååh vad spännande!! Hoppas så att det vill stanna!!
    Har tyvärr ingen bra koll på ff i ditt fall men kolla på deras hemsida, där står det säkert hur du ska fylla i.

• greeneyes

Älva: hehe, jag vi är lika temp.-nördiga båda två men det kanske är lite skönt att inte kunna hänga upp sig på tempen också?

Äntligen: ja det är lite för högt ditt TSH, tycker absolut att du ska kräva Levaxin. Jag började äta det för en månad sedan och det funkar bra.

• greeneyes

Försöker: förlåt, klart det var till dig! *virrpanna*
    Jag är ett dåligt exempel eftersom min utredning i höstas visade på en ovanlig sköldkörtelsjukdom som heter Hashimotos. Så först hade jag TSH på under 0,01 men efter några månader får kroppen brist istället och då var mitt TSH istället på 13 (!) Men jag kan trösta dig att mitt TSH gick från 13 till perfekta 0,8 efter tre veckor med Levaxin. Det brukar ta längre tid men jag antar att jag hade tur att hitta rätt dos direkt.

• greeneyes

Försöker: så länge den inte dippar lika mkt som förra månaden för dig så finns det hopp spännande!

• greeneyes

Försöker: Ja det är ju verkligen svårt att hålla sig neutral. Själv är jag sämst på det, tror alltid att jag är gravid (och min kropp är inte sämre den eftersom den hjälper till med diverse falska symptom).

• greeneyes

Älva: jag är tyvärr lite dålig på det, men risken finns ju att de påverkar och ger symptom.
    Men jag ser dig som gravid till dess att motsatsen bevisas, du har ju iaf en liten en i dig just nu och det vore ju konstigt om din kropp inte kände av det.
    Jag är inte så påläst på IVF, vad äter du för andra mediciner? (om du nu gör det). Hur funkar det med testdag alt när man vet att det inte tog dig? Du behöver inte berätta om du inte orkar så klart!

• greeneyes

Älva: Snällt att du förklarar Hoppas att svullnaden lägger sig snart, det är ju svårt att dölja annars. Har du många kollegor du vill hålla ovetandes? Hur länge är du i Tjeckien / ledig?
    Ja du kan nog räkna äggplocket som ägglossning, däremot så kanske det är smart att vänta med gravtest. Jag håller tummarna för dig!

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*