Inlägg från: greeneyes |Visa alla inlägg
  • greeneyes

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Såg inte länken på appen, konstigt. Men gick in på Google, då funkade det. Och din kurva ser ju jättefin ut saga, vilken dip dag 8 - kanske var när det fäste?

• greeneyes

Åh i morse fick jag superstarkt streck direkt på äl-test. Igår kväll var strecket typ lika starkt så det räknar jag inte. Men jag blir fundersam, tempen hade stigit rejält imorse. Det känns lite snabbt?

• greeneyes

Jag fattar ingenting! Har tre höga tempar men får ingen konstaterad äl (inget sånt där kors) enligt ff. Nån som fattar varför?

• greeneyes

Testet var superstarkare än kontrollstreck dag 14 och fortf starkare igår (dag 15) och jag hade ont igår så jag tror på äl igår. Fattar bara inte varför temp var hög redan innan äl. Skumt. Jaha det visar sig väl i helgen vad ff säger, de brukar inte vara helt 100 på att sätta ut rätt äl-dag.

• greeneyes

Du o jag: jag har tempat i typ två år men har Pco så det gör det svårt för både mig och ff att ha exakt koll verkar det som. Denna månad var jag dum och provade munkpeppar och jag tror att det sabbade lite vid äl. Känner inte riktigt igen hur flytn o temp beter sig...

• greeneyes

Alltså jag blir inte klok på min tempkurva... Den ser fantastiskt exemplarisk ut - om jag haft äl några dagar tidigare (ff märkte dessutom ut den två dar för tidigt). Så egentligen kan den inte betyda nåt alls, dippen och stigningen var för tidiga för att det ska kunna betyda nåt. Suck!

• greeneyes

Vi4: tack för svaret. ja jag är nästan helt säker på att äl var två dagar senare. Men då är ju inte den andra höjningen nåt att vara glad för alltså? För då var det ju implantation typ tre dar efter äl

• greeneyes

Nu sitter jag vid datorn, brukar i vanliga fall endast surfa med mobilen på bussen på väg till jobbet - inte riktigt läge att skriva långa svar då med pekfingervalsen, haha. Men jag följer tråden varje dag i a f även om jag inte alltid svarar.

Jag hade aldrig hört talas om det där med för tidig implantation, intressant. Det verkar ju logiskt i o f s, men det finns väl naturliga variationer också inom det normala.

Nu har jag äntligen fattat hur man justerar ägglossningsdatumet FF satt ut, wieee! Nu ser mina kurvor mycket mer rimliga ut, vet ju att min pco ställer till det för FF. Så nu har jag justerat det senaste året i a f. Denna cykel blev lite knasig eftesom jag ju provade munkpeppar, vilket tydligen kan sabba äl lite istället (vilket jag inte visste). Det gav också förhöjd temp, vilket förvirrade FF. Så jag flyttade fram äl två dagar till den dan som verkade rimligast utifrån magont och äl-test. Men jag är fortfarande lite osäker.

Jag har också fallit för frestelsen och köpt vip-paketet. Skrattande Kul att kunna jämföra kurvorna. Ni kan kika på min om ni vill och säga vad ni tror. Den kurvan från 2007 var när jag blev gravid med dottern. Dock var vi i thailand så det kan ha gjort tempen lite högre från äl och 10 dagar framåt.  

Vad tror ni, jag vet att det är för tidigt, men visst ser väl denna kurva inte jättedålig ut? 

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*