• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Boofina, trist att den inte var lika hög idag, men fortfarande över coverline...

kinderägg, ja, jag är expert på att sätta upp hinder för mig själv, så jag förstår hur du tänker. Hoppas det är lättare med ledighet än du trott...

• Vi 5

Tallbarr, stort grattis! Så roligt! Känner du något?

Alandra, välkommen hit, förstår hur du menar med att följa någons graviditet när man själv skulle vara it där, så var det vid mitt första mf, det var 3 personer till på mitt jobb som var gravida med bara någon månads skillnad. Hoppas du kan peppa dig med att genomsnittstiden för att bli gravid är ca 8 månader, och då har ni ju några månader kvar innan ni kommit till genomsnittstiden...Vet förstås inte om det funkar som pepp för dig, men det gjorde det för mig då.

Björning, usch ja, känner väldigt väl igen det där med att gå och dra sig för det. Tyckr också själv planerandet är jobbigt, tex har jag nu svagt på äl-stickan ,ska man då våga vänta för att inte "bränna ut sig" eller måste man tvinga sig ändå...suck. Hoppas nu det ger resultat för er, då var det ju värt det

• Vi 5

Alandra, jag har tempat i tre omgångar, först inför första barnet, då hann jag bara 2 månader, sedan inför andra barnet då hann jag 6 månader och nu inför tredje barnet har jag tempat i över ett år. Det verkar inte stämma att lutealfasen är lika lång, inte för mig iaf, och jag vet att vi pratat om det här förr med, den verkar kunna skifta några dagar för flera andra. Tempningen funkar klockrent för mig, jag får alltid en tydlig uppgång efter äl och har lärt mig tyda kroppens signaler väldigt bra. Jag är dock noga med att tempa sama tid varje morgon (inom 30-40 minuter) och även med att använda muntemp och följer "reglerna". Om jag tex dricker alkohol (som händer väldigt sällan) får jag högre temp och det skulle inte funka att mäta tillförlitligt då.

Emerenthia, åh det ville jag också ha, om jag nu skulle lyckas så blir det nästan exakt 4 år för mig...Håller tummarna att du får som du önskar!

• Vi 5

kärt barn, du borde ju få ett kryss på dag 19 om tempen fortsätter hålla sig över 36.5 tycker jag. Det brukar ju vara dagen efter äl utslag eller möjligtvis samma dag som sista äl-utslaget. Brukar vara bra att lägga in negativt resultat dagen efter med. Har du provat att markera ut 3-4 st höga tempar (över 36.6) några dagar framåt i tiden? Då borde FF sätta ut äl då om sekret också stämmer överens. Om FF inte gör det kan det möjligtvis vara så att FF tycker att du har för få tempar registrerade tidigt i cykeln...

• Vi 5

Stort grattis till Lövfallet, Tallbarr och Björnis!!! Jättekul med lite plus i tråden1

Björnis håller tummarna att det bara är lite småblödningar så där som en del kan ha. Låter ju lovande med så strakt plus!

Vinkar lite trött till er andra, vi har influensa här och jag oroar mig för vårt ivf som är planerat i maj, är det inte väldigt dåligt för spermierna med hög feber? Maken har över 39 grader...

• Vi 5

Kinderägg, nej så tråkigt! Varm kram till dig!

Pillan, jo visst kommer det nya  men det tar visst 72-78 dagar för dem från att de nybildas tills de kan komma på tur att komma ut, så hög feber kan försämra kvaliteten så länge

• Vi 5

Lovi, välkommen, kan tänka mig att FF flyttar krysset till dagen till efter 2a dagen du hade positivt utslag på äl-stickan, om du bara har ett par höga tempar nu. Har du fyllt i? 

Kärtbarn, usch då, du med! Jag kryssar i "fever" då sätter inte FF ut temparna även fast man fyllt i temperaturen.

Kinderägg, det kommer gå bra med sprutorna, det är jobbgast innan man väl tagit den. Jag kryssade i FSH på meds.

Cinderella, usch så trist!

Verkar vara samma här, temp på nedgång, nu när jag var utan feber första dagen så droppade tempen, visserligen inte under coverline, men det är bara en tidsfråga. Verkar dessutom bli kort cykel igen, elände.

• Vi 5

Lovi, kul att jag kunde tyda din kurva

HÄr blev det en 25 dagars cykel, det är så himla tråkigt att de börjat bli så korta, jag som haft så fina regelbundna 28dagars cykler hela mitt liv. Det är från i höstas som det blivit så, 12 dagar till äl sedan 12-13 dagar lutealfas... 
    Undrar om det går att göra något åt det? 

• Vi 5

Kärtbarn, Trist att du har dippande temp! Han är 3 år Ja, akupunkturen som jag började på i höstas ska jag ta upp igen, slutade när jag blev gravid och ahr inte orkat ta upp det efter missfallet. Progesteronkräm kanske kunde vara något med...

• Vi 5

Cinderella, förstår hur du tänker, lycka till!!!

Bobofina dpo 17!!! idag och jättehög fin temp, hur känns det? Förstår att du inte vågar ta ut något i förskott efter att du ju hade så lång fin lutealfas i höstas, men då var det ju också ett svagt plus....

Rolig, så kan det säkert vara, ibland kan det ju gå några dagar med bara lite högre temp så räcker ändå temphöjningen till för attt få ett kryss. Hur har det gått?

Kinderägg, men usch så jobbigt, verkar ju jättekonstigt att avbryta så tidigt. För mig var det inte heller mkt att hänga i julgran dag 6, men när jag sprutade på så växte det sakta men säkert. Hoppas du har fortsatt med sprutorna och att de växer till sig!!!!

Björnis, ja vi har ju gjort ivf, så jag har träffat gyn, men de har inte kollat hormoner och så, hon sa nog mer att man kan börja få kortare cykler i min ålder...

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*