• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Älva, men tempen är ju fortsatt hög, det kan absolut skifta lite och du är långt från cover line! Och det är ju ännu så tidigt att halten inte hunnit öka så mycket än. Håller mina tummar!

• Vi 5

Älva, jag tycker testet längst ner helt klart ser starkare ut! Håller tummarna för dig!

Jag har om inte annat en fin kurva denna månad. Bim idag.

• Vi 5

Lilaemma, men fy så tråkigt Varm kram!

Älva nu såg jag att du hade fin temp idag

• Vi 5

Lilaemma, men fy! Hur var det har ni fått hjälp för det? Jag har själv haft tre mf, ett v14, ett v9 och nu nyligen v5. Inte kul alls! Lider verkligen med dig!

Lite opassande i sammanhanget, men jag kan inte låta bli att dela med mig av att jag nu testade, och testade positivt. Cykeln direkt efter mf.  

• Vi 5

tack för grattis, kikar in snabbt från jobbet. Älva, jag är 14 dpo idag.

• Vi 5

Vill bara svara Älva lite snabbt, molvärk är jättevanligtvid graviditet, jag har det nu med. Det betyder då oftast att livmodern växer lite. I mina grav har jag haft ganska stark sådan värk, särskilt i början, så pass att jag blivit riktigt orolig. Håller tummarna hög att det var sista blodsdroppen på länge!

• Vi 5

Lilaemma, men åh det ser ju jättebra ut!

Älva, toppen, hoppas du slipper mer brunt så det iafblir lite mindre att oroa sig för.

Själv körde jag ett vanligt clearblue idag och strecket var mycket starkare än kontrollstrecket och starkare än för en vecka sedan! Skönt, då verkar det iaf inte finnas någon anledning till oro så här långt. Men som vi alla som varitmed ett tag vet kan det ju gå snett när som helst och allra vanligast (förutom just precis v4-5) är det att det går snett v7-8 när alla organ ska anläggas. Vi får försöka ta en dag i taget.

• Vi 5

Älva, till dig som gillar tester Jag bör vara v5+1 räknat efter äl. Hade lite sen äl, troligtvis pga missfallet, så skulle man utgår från mens/missfallsstart blir det för långt.

• Vi 5

Kikar också in och vinkar lite till alla! Roligt att det gått vägen för så många ändå! Själv har jag kommit lika långt som Älva, så nu är jag i v 22. För oss gick det ju på egen hand efter tre IVF. Går runt och känner mig lyckligt lottad mest hela tiden.

• Vi 5

Xaxxa, jag funderar på hur du tempar? Vilken typ av termometer? Och jag undrar också om du tar tempen precis samma tid varje dag? Inom 30-40 minuter helst. Kan det vara något sådant som gör att det inte stämmer riktigt?

• Vi 5

Xaxxa, då har du ju tempat enligt konstens alla regler, så det låter ju tyvärr som att det kan vara en del anovalutoriska cykler. Samtidigt är det väl rätt ovanligt att få utslag på äl-stickor om det inte är äl? Det ska iaf inte vara någon fara med undersökning, vet att jag gjorde vul tidigt (innan bim) när jag väntade mitt första barn. Men de bör ju inte göra någon spolning för det vore inte bra.

Kan de inte ta blodprov efter äl nästa gång och gärna vul med för att se hur det ser ut med äl för din del. Hoppas nu att du får bra hjälp! Lycka till!

• Vi 5

Greeneyes, intressant, (fast förstås inte alls roligt för dig som behövt uppleva det) jag trodde att det var rätt ovanligt, men det verkar ju inte stämma då. Hur går det för dig?

• Vi 5

Xaxxa, men så bra! då är det till att hålla tummarna nu. Du borde ju tom kunna testa eftersom det är 14 dagar efter dpo!

Greeneyes, härligt!!! Jag hade för mig att du var några veckor efter mig, jag går in i v 40 idag.

• Vi 5

Xaxxa, det låter ju väldigt lovande med många ägg och bra AMHvärde (för det var väl det du menade?). Bra att de kollar sköldkörtelvärden för det kan ju absolut vara det som ställer till det. Hur länge har ni försökt? Håller tummarna för plus!

Älva, hej kul att se dig! Har ju tänkt titta in i er tråd men har inte mått så bra. Lycka tillkramar till dig!

Du och jag, vinkar hej till dig med! Allt bra med dina små?

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*