saga, svårt att veta hur det blir, men när det är något som inte stämt helt för mig har jag när cykeln är slut dragit mina egna slutsatser och skrivit ner, för dig kan det ju vara så att äl då var den 9 eg, men eftersom tempen inte gick upp så sattes den ut lite senare, om din cykel sedan blir normallång så kan du ju anteckan för ig själv att det verkar vara som att äl faktiskt var tidigare än FF skrivit. FF är ju ingen exakt vetenskap och vi får ibland ta det med en nypa salt, det bygger ju på olika beräkningssystem...Som jag sa fröut, det viktiga tycker jag är att man kan se att äl faktiskt ägt rum (tempen stigit) och med ganska säker marginal när (plus minus en dag).
tvåbarnsmamma, tempen går ju upp när äl har varit och om u har tre temperaturer som alla är högre (ca 0.2) än de sex föregående (före äl) så har äl med största sannolikhet ägt rum. Sedan brukar de hålla sig högre än coverline (som beräknas p temperaturer du haft före äl, och håller sig höga hela lutealfasen (ca 12-16 dagar) sedan brukar tempen sjnka igen ungefär vid mens, ibland samma dag som mensen kommer ibland tar det några dagar till innan en sjukner. Om den håller sig hög i 18 dagar efter äl eller mer och ingen mens har kommit är chansen stor att det beror på graviditet. Att tempen sjunker (dippar) några enstaka gånger under lutealfasen (efter äl) är vanligt. Precis som det verkar vara för dig i dag. Vissa verkar kunna ha en implantationsdipp, men den borde ligga senare i så fall, och det är många som har dippar utan att det betyder något så det är inget att gå på.