• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Björnis, varm kram till dig! Även om man inte sörjer på samma sätt när man varit med om det tidigare och har fått barn som tar mkt uppmärksamhet, så tror jag ändå att sorgen kan komma och gå lite och att det "tar" lite på en. Sköt om dig!

• Vi 5

miapia, jo då det syns men det verkar ju tyvärr lite väl svagt för att bara efter bim...Kan du gå och få kolla hcg-halt med blodprov och se om du ligger rätt till? Man brukar ju testa med några dagars mellanrum för att se om det ökar som det ska. Håller tummarna!

Kinderägg, men fy så tråkigt! Det låter ju som sagt som ett perfekt ivf-resultat, men eftersom et inte är det ni är ute är det ju jättetrist...Det borde väl vara några dagar till innan äggen släpper, så om ni vågar ska ni kanske köra något hemmaförsök till...

• Vi 5

kärt barn, jag skulle nog också ha valt utifrån ordinarie tid, men någon gång när jag blivit riktigt osäker har jag tagit medelvärdet...Det viktiga är ju som tur är om man har prickat rätt eller inte...

• Vi 5

Bengalen, varma kramar, så himla tråkigt med negativa test när det ser så fint ut i din kurva! Usch så himla orättvist

MissBoring, perfekt, då verkar ju tempning verkligen funka enl konstens alla regler för dig. Nu ska ni bara få till det också

• Vi 5

MsBoring, då blir det snyggt med en temphöjning i morgon

kärt barn, tack Det ser fint ut hos dig ser jag  Vill du inte lägga dig på bim-listan, det är rusktigt tomt där...

miapia, hur gick det, du har inte lagt in fler temapr sedan...

Vilvarin, så trist med dippen idag, hur verkar det?

• Vi 5

missBoring, kul, jag tror FF flyttar ditt kryss till igår om du bara får två höga tempar till Japp, igång och sprutar, blir femte idag och ska på vul imorgon så får vi se hur det ser ut. Är nervös att typ inget ska finnas, men det är bara att vänta och se.

• Vi 5

MissBoring, det ser helt normalt ut, de är ju över coverline båda två. Lite upp eller lite ner, så kan det vara. Jag tror inte du behöver "discarda" de temparna, låt dem stå kvar ist, jag går ofta upp och kissar så någon timme innan och det funkar, är kanske inte exakt, men jag tror inte heller det skiljer så mkt. Skulle det bli jättekonstiga värden så tar jag discard, men du har ju tempat samma tid och vilat under tiden. Jag tror att om du tar bort discard på dem så kommer FF sätta tillbaka äl till dagen efter sista pos äl-test. 

Pillan, fortsätt äl-testa iblan kan man få fullt utslag i flera dagar, och i så fall kan det ju bli rätt normalt ändå för dig. Jag tror att det kan vara neg att få äl alltför tidigt i fall inte äggen hinner mogna ordentligt, men jag vet eg. inte. Annars är det väl eg mer negativt att få för kort lutealfas så att ev. embryon inte hinner fästa.

Kinderägg, så himla jobbigt och tråkigt att det strular så! Kramar till dig!

• Vi 5

emmlo, hade din cykeldag 18 o 19  haft stabilare tempar (annan tid dag 19 och lite lågt dag 18) så hade det sett tydligare ut, men det ser ju fint ut. Jag tror att äl kan ha varit någon gång mellan dag 15 och 16, kanske på natten, så att tempen hann gå upp lite, men inte fullt. FF vear nog lite om var den ska sitta eftersom äl-testen visar utslag även dag 16 så äl borde vara ca dag 17, men då har tempen redan dragit iväg. Det viktiga är om ni hann med några försök innan där tänker jag

pillan, fyll i det neg. testet med så blir det lättare för FF att sätta ut äl, och tog du temp en annan tid där dag 12? tror du att den var högre då eller gick du upp mkt senare? Jag har blivit gravid med äl på dag 12 så det kan ju funka utmärkt med tidig äl med. Ge inte upp än! (eller hann ni inte med något försök innan, för det kan ju vara problem när det blir tidigare än man beräknat).

• Vi 5

MissBoring, det räckr att tempen håller sig ovanför coverline efter äl     Kurvor ser jätteolika ut, det enda man kan säga är at den ska vara högre efter äl fram till bim, men det kan ändå skifta mkt, bäst är om det ärförhållandevis jämnt, och inte skiljer sig så mkt för då är hormonnivåerna rätt jämna, men då behöver ju förutsättningarna vara väldigt lika, alltså det med att tempa samma tid osv. Och eftersom de flesta av oss inte är så regelbundna så är det ingen idé att analysera på den nivån. Bara de är över coverline så ska vi vara nöjda Det är min slutsats.
    Vissa kan få som en till höjning (trifasisk kruva) på ca 10 dagar efter äl, om minst tre st tempar efter dag 9-10 är högre än de innan (ca 0.2) så räknas det som trifasisk kurva.(se tex Bengalens förra kurva). Av de som får trifasisk kurva är lite fler gravida , men man kan tyvärr ha en sådan även om man inte är gravid.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*