*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
Bobofina, det ser ju fint ut, börjar påminna om din förra långa cykel, nu håller jag tummarna stenhårt
Decembra heja heja
Bengalen, tänker på dig!
Bobofina, det ser ju fint ut, börjar påminna om din förra långa cykel, nu håller jag tummarna stenhårt
Decembra heja heja
Bengalen, tänker på dig!
Bengalen, tjoho, så klart att du ska ligga på listan. Håller tummarna allt vad jag kan för dig, hoppas så att din kropp gillar det lilla embryot och att det sätter bo i din mage! Själv har jag bytt akupunktör, tyckte ju han var ra, men han har inte gett mig någon ny tid fast jag både ringt och mejlat honom flera gånger och bett honom att bara ge mig en tid vilken som helst på min svarare eller mejl, men han har ringt någon gång på min svarare och bara sagt att han provar igen, så nu har 2 v hunnit gå utan akupunktur Den nya har gett mig 3 tider nu under injektionstiden och kunde vara flexible efter insättningen (om det blir någon) och tom rycka in om det behövdes på lördagen. Låter ju toppen, men känns ändå lite trist, hade ställt in mig på honom. Sprutandet gick som en dans
In the making, det tar ett tag innan det blir mer verkligt Det är nog därför man har 9 månader på sig
Bobofina, ser fint ut, håller tummarna!
Cinderella, jag skulle ha tagit jobbet, dels är det ju toppen att ha en hel inkomst med allt vad det innebär med a-kassa, föräldrapeng mm och om du börjar pluggga blir det väl först i januari och i så fall kanske du kan gå ner i tid på jobbet och jobba bara lite extra under terminerna och sedan jobba heltid på lov och ledigheter? Om det går kan du kanske vara ärlig och säga att du väntar på besked om studier?
Välkomna nya och nygamla!
Jag kikar bara in snabbt för att se hur det gått för Bengalen. Håller mina tummar att blödningen inte betydde något, men vet ju att du varit ytterst tveksam själv ..
Meria, stort grattis!!!
Havsklippan, åh så roligt, håller tummarna hårt för dig och hoppas att det verkaligen ska gå vägen denna gång!
Björnis, hoppas att skuggan blivit ett starkare streck idag!
Jag har inte varit så aktiv här de senaste månaderna. Jag fick i oktober höra att det i princip inte fanns någon chans alls för oss att få fler barn eftersom mina äggstockar verkar producera för få ägg (pga min ålder). Vi skulle inte ens få prova ivf, men till slut fick vi iaf prova med ivf i nov-dec. Det gick först bättre än väntat, (fick fler ägg än de trott) men sedan verkade inte de befruktade äggen dela sig som de skulle, vi fick dock iaf en tillbaka och det var mindre än 5% chans att det skulle kunna utvecklas. Men dagen före julafton testade jag mot alla odds plus. Så nu är det bara att hoppas att det ska hålla. Testade idag igen och det var ett knallblått streck, starkare än kontrollstrecken, så det ser iaf ut att gå åt rätt håll.
vinkar till er andra!
Tack alla för era grattis! Nu hoppas jag att det ska bli lite fler plus här i tråden, det har verkligen varit glest med dem på senare tid. Kämpa på allihop!
Kinderägg, vad jobbigt att fundera fram och tillbaka på ett så stort beslut! När du skriver börja med sprutor menar du då ivf? För mig brukar det hjälpa att fundera på vad jag tror att jag kommer att ångra mest om 10-15 år, om jag gjorde det eller inte...Är det värt att börja med sprutor för att känna att du gjort ett "sista" försök, eller är det det inte? Själv är jag ju 40 och tycer att du är rena ungdomen men jag förstår vad du menar med att det blir väl långt mellan barnen. Hur gamla är dina barn? (för visst hade du väl fler?).
lillaM, vill bara kika in för att peppa dig, du ska inte lita på symptomen så tidigt i graviditeten, det är jättevanligt att de kommer och går, de kan vara helt borta i många dagar och sedan komma tillbaka!De skiljer sig även mkt från person till person och från graviditet till graviditet. Jag har själv oroat mig jättemkt då mina symptom tystnade i v 5 och mina två tidigare graviditeter har jag haft massor av symptom (även om de också kommitoch gått). Hur som helst har jag letat runt på nätet och det är jättemånga som säger att de känt grav tydligt i några dagar och sedan nästan inget alls i v 5-6. Så håll ut, om du inte får någon kraftig blödning finns det stort hopp!
Har försökt ta bort mig från gravidlistan eftersom jag i onsdags fick veta att graviditeten avstannat och jag väntar på mf, men det funkar inte för mig att klistra in listan, så jag får prova igen senare, eller om någon annan kan hjälpa till? Jag är nu i v9 och om mf inte kommer av sig självt blir det medicinsk abort nästa vecka.
Håller tummarna för er andra!
Tack för all omtanke! Återkommer när jag har lite mer ork igen...
bobofina, om du tar bort sista dagens äl-sekret då? vill den ändra då? jag håller med om att det ser ut som att du haft äl, så strunta du i FF, ni har ju timat fint!
Kärt barn, ja usch vad de där dagarna är jobbiga, men eg. spelar ju tempen några dagar före bim inte så stor roll...
Cinderella, kram till dig! Känner igen det där med "tvångssex" nu verkar äl vara på g efter misffallet och eg är jag jätteglad om kroppen nu vill vara så snaäll att den kommer igång snabbt, men samtidigt blir jag nästan gråtfärdig när jag tänker på att man nu behöver sätta igång med alla hemmaförsök igen...Och än värre är det för maken som inte har någon lust alls...
Kinderägg, håller med bengalen, det känns inte mkt alls. För mig är det det psykologiska som är svårast, om jag börjar tveka innan jag sticker kan det kännas jobbigt, så jag försöker att göra det så snabbt som möjligt. När jag väl valt ett ställe och sticker så går det lätt. Ska ni inte köra på med inseminering också när ni ändå är igång? Tänker att ni ju kämpat ett bra tag!
Bengalen, hur går det?
Bobofina, toppensnygg kurva, är nyfiken på dagens temp...
smoochiepoo, det är nog så att FF har hunnit smla på sig mer information för varje dag och då kan göra en säkrare bedömning och vågar sätta heldraget för att det finns fler indikationer på att äl verkligen varit (tex att skretet stämmer eller att temperaturerna har ett visst mönster).
Tallbarr, om ni timat bra hoppas jag att FF har rätt att du hade äl nu