-
-
msboring, kanske är det för att du kör både progesteron och hcg, eller så är det något annat, det skiftar inte så nkt ändå. Håller tummarna hela tiden. Känner du något annorlunda?
Kinderägg, förstår också din känsla, så himla tungt när det bara är helt oförklarligt. och varm kram till dig, såg att du fick börja på ny kurva
telgebo, hej, hej. Hur har du det, hur går det med dottern?
capiche, jag kan ta ett glas vin före äl, men det är väldigt sällan och blir aldrig mer än ett glas, det är just för att jag inte vill att ett ev embryo ska påverkas. Det finns ju studier som visar att fertiliteten minskar med alkohol, men jag vet inte om man vet något om just implantation...Att det i ditt fall skulle påverka att du tagit ett par glas vin före bim är inte så troligt, försök att släppa den tanken, tycker jag
saga09, jag ahr i min chart overlay en gravidkurva som är trifasisk , det är den gröna. Temparna ska ju höjas ytterligare ett snäpp efter äl, efter dag 7-10. Det är ju dock tyvärr inget säkert tecken eftersom även en del kurvor som inte leder till graviditet är trifasiska. -
lovelyangel, ser ju absolut lovande ut! Nu hoppas vi att det håller!
Tuvalina, bra att du köper muntermometer, brukar bli för stora skillnader med armhåla. Vill gärna se din kurva sedan. Du vet väl att det är viktigt att tempa samma tid varje dag också.
MsBoring, temperaturerna kan vara väldigt ojämna i början av cykeln, och det är ju inte konstigt om det blir mer så efter ett ivf, tyvärr. Hela min cykel efter blev ju förskjuten. Och ja visst är min kurva fin men temperaturerna i lutealfasen är mkt lägre än vanligt, vilket är konstigt tycker jag. Vet inte om det kan bero på DHEAt. Min cykler har oftast varit 27 dagar, så i morgon få vi se. -
saga, just det jagglömde att jag hade tänkt kommentera ditt tidigare inlägg om att ni försökt i 6 månader, om jag minns rätt. Genomsnittstiden för att bli gravid när man är 30 är 7-8 månader har jag läst och den ökar när man är 35. Jag vet inte hur gammal du är men om du är över 30 har du några månader kvar till genomsnittet så du behöver inte eg. oroa dig för att något är onormalt. Jag säger det alltså som peppning, men vet att det kan kännas evighetslångt förstås. Tänker att ni ju ökar chanserna när ni är bra på att pricka in rätt dagar osv. Samtidigt är det så, som inte alla vet, att om man är över 35 har man rätt att söka hjälp när man försökt mer än 6 månader, det är eftersom det ju kan ta lite tid och man då börjar få åren emot sig. Håller tummarna för dig!
MsBoring, tack! -
saga, förstår precis, vissa dagar bara är sådana, tyvärr. Jag misstänker starkt att jag själv någon av de närmsta dagarna kommer ha (minst) en sådan dag (när det säkert gått åt skogen även denna gång). Hoppas det snart känns bättre!
-
lovely, stort grattis! Härligt med "solklart" gravid
saga, ja vi får hoppas på senast någon gång i år
-
greeneyes, välkommen hit! Min temp brukar sjunka antingen samma dag eller några dagar senare. I din förra kurva har du ju ganska låg temp fram till bim, då 12 dagar innan spotting, denna gång ligger du på 11 dagar och så spotting, så det verkar vara avgörande för dig i morgon. Men tempen ser ju mkt bättre ut denna gång
MsBoring, ja min kurva ser ju fantastisk ut, i dag hög temp med och räknas som trifasisk, menjag testade negativt i går, så det verkar tyvärr vara en fin kurva utan resultat. Är ändå lite glad över att den ser mer ut som mina kurvor gjorde förr...Funderar för övrigt om äl var dag 14 el 15 ist för 13 som FF satt ut. -
tack greeneyes och Saga för tumhållning, men jag testade negativt igår så det är tyvärr kört. Bara att vänta på ny cykel och ny chans...
-
Tuvalina, välkommen Min kurva är den som du ser direkt under mina "overlays", denna kurva började den 26 juni och är inte över än Din länk verkar tyvärr inte fungera, man kommer inte till någon sida. Se över om du gjot rätt. Du går in på share och får en länk som du kan kopiera.
-
saga, härligt