• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Fru Höst, håller tummarna för dig, det verkar ju lovande!

Sara, usch att det slutade så trist! Och äl bara ca 5ggr om året låter ju hopplöst, hoppas att du nu får bra hjälp!

Du och jag, tackar för gratulationerna! Jag har tyvärr ingen koll på det där med tabletterna!

Telgebo, för mig gör det inget alls att ni "gamla" tempare som blivit gravida kikar in här

Bobofina, jag tror som jag skrev häromdagen att det var ett tidigt missfall, kanske hade du fått starkare plus om du hade testat på 14 dpo och att det redan blev svagare då du sedan testade på 19 dpo, det stämmer ju med de höga fina temparna också. Jag håller tummarna för att det nu betyder att kroppen är på g och att det tar sig ordentligt nästa gång.

Ego, nu har jag fått remiss för utredning från min VC, så får vi se var det slutar. Känns lite blandtat, jag hade ju trott att det skulle ta sig nu när jag hade det lite mindre stressigt, men hela kroppen verkar vara i obalans så jag ska försöka få ner stressnivåerna lite med, hur man nu gör det...

• Vi 5

Du och jag, skönt att op verkar ha gått bra! Det där med ipren kanske du ska fundera lite mer på för om du kollar på Fass hemsida (http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19851206000022&DocTypeID=3 ) så ökar ibuprofen risken för missfall och i djurstudier risk för att ett befruktat ägg inte fäster osv också se här;

"...Data från epidemiologiska studier tyder på en ökad risk för missfall, samt risk för gastroschisis och hjärtmissbildning efter intag av en prostaglandinsynteshämmare under tidig graviditet. Den absoluta risken för kardiovaskulär missbildning ökade från mindre än 1% till ca 1,5%. Risken tros öka med högre dos samt med behandlingens längd. Hos djur har tillförsel av prostaglandinsynteshämmare visats leda till ökad förekomst av pre- och postimplantationsförluster samt embryo/fetal död. Ökad förekomst av flera missbildningar, inklusive kardiovaskulära, har dessutom rapporterats hos djur som exponerats för en prostaglandinsynteshämmare under den organbildande perioden. Under den första och andra trimestern av graviditeten ska Ipren användas endast då det är absolut nödvändigt. Om Ipren används av en kvinna som försöker bli gravid, eller tas under den första och andra trimestern av graviditeten bör dosen vara så låg och behandlingstiden så kort som möjligt....."

Fia0, lite till upp i dag, härligt

MariaF79, fint kryss du har, och dpo 5 nu så inte så jättelänge kvar att vänta 

FruHöst, ja du kanske ska kolla upp det, minns att du hade likadant i våras, har också sett att vissa cystor kan ge falska utslag på stickor, men jag vet inte om det verkligen stämmer, men kanske ändå ärbra att kolla upp det hela lite.

Själv är jag sjukt lättad över att ha fått utslag på äl-stickan i dag, är på dag 13. Eftersom förra cykeln var så kort och annorlunda har jag hunnit oroa ihjäl mig för att jag typ aldrig ska få ägglossning igen. Min oro är nog inte helt beogad, som någon klok människa härinne påminde mig om för ett tag sedan, men den här oron tar verkligen på krafterna det blir jättetydligt när jag är så lättad att jag är helt gråtfärdig...

• Vi 5

Du och jag, som jag förstår det så betyder denna meing "Hos djur har tillförsel av prostaglandinsynteshämmare visats leda till ökad förekomst av pre- och postimplantationsförluster samt embryo/fetal död" att man i djurstudier sett att det är ökad risk att det befruktade ägget kan "dö"/förloras före (pre) eller efter (post) implantation. Implantationen sker ju vanligtvis mellan dpo 8 och 10. Så Om du nu har ett befruktat för skulle det kunna vara ökad risk att det "dör" nu eller om det implanteras ökad risk att det "dör" efter implantationen. Någon mer insatt (Bobofina tex) får rätta mig om jag missförstått.

lilltroll, välkommen hit! Om jag förstår dig rätt droppar din temp ca en vecka före mens ( är det en v efter  din efter ägglossning?) i så fall är det vanligt att man i någon dag har sänkt temperatur, men bortsett från det bör dina temperaturer ligga över coverline (strecket) hela tiden mellan äl och mens. HAr du någon länk till di kurva så kan vi kika. Önskar dig extra mycket lycka till nu efter det jobbiga missfallet.

• Vi 5

Du och jag, skönt att du fick lite lugnande besked via Bobofina, hoppas att du inte har så ont att du behöver ta dem så mkt! Hur känns det? Hur kom de/du på att du hade en cysta där? Själv har jag också grymt ont i ena käken och kan knappt öppna munnen, inte så lätt att äta då, funderar på om det kan vra käkledsinflammation kanske...

Bobofina, stor kram till dig som känner dig ledsen och nere! Hoppas på fin äl nu och att det vänder.

Bengalen, men dumma äl då, var gömmer den sig nu? Man har ju hört att kvinnor som lever tillsammans ofta synkar sina cykeler, tänk om det kanske går att synka sina cykler via nätet också, så att din cykel nu inväntar Bobofinas Och hur skulle det se ut om vi alla satt med vul hemma

Fia0 härligt med lite kurvor att följa nu!

lilltroll, det ser ju fint ut med alla tempar över coverline Jag känner också ien att äl känns mkt mer på vä sida och att cyklerna kan vara lite olika beroende på vilken sida äl varit på. Men nu har jag glömt att registrera det på senare tid, tack för påminnelsen.

kramlo, jag räknar också bara de dagar med färskt blod, annars skriver jag nog spottings. Håller tummarna att du får bra resultat på proverna.

• Vi 5

SandraMaria, stort grattis! Så roligt!

Fia0, grattis till dig med! Hoppas att det blir starkare och starkare!

Du och jag, nej, jag ser inget på min dator iaf Men jag hoppas förstås att det är något! Jag som inte är någon testexpert undrar också om det inte "måste" vara svaga svaga skuggor på alla tester, eftersom det måste vara något ämne där som färgar in när det kommer i kontakt med urinen? eller kan det verkligen vara helt osynligt när det blir fuktat? Tänker på mina äl-stickor där man kan se svag skugga även när det inte är äl-utslag...men jag vet som sagt inget om det. Hur går det med din käke förresten?

Bengalen, verkligen en helt anna cykel nu, så himla spännande. Hoppas hoppas att det nu är ett guldägg där som snart fäster fint!

Bobofina, nu då, nu kan det väl bli utslag på din sticka! Håller mina tummar!

Sara, kul att få se fina äggblåsor!

• Vi 5

Du och jag, testade du med äl-test tidigare än den dagen du fick plus? Om inte, så skulle du ju kunnat haft utslag på stickan i flera dagar och då skulle ju äl a kunnat vara två dagar tidigare. Kansek kan prova att sätta ut det i så fall o se vad FF säger. Annars är det väl inte otänkbart att kroppen någon gång slår till med en kortare lutealfas.

bobofina, kul! Hur gjorde du idag, blev det något äl-test?

MariaF, FF säger att man ska skriva in den dagen då det kommer färskt blod, även om det är lite och även om det är sent på kvällen. Men det är ju eg. inte så avgörande.

• Vi 5

Fia0, ge inte upp än, du har ju fin temp ännu och det är ju fortfarande tidigt att testa. Håller tummarna!

Du och jag, misstänkte att det var så att du hade testat innan

någon som vet hur man kan fylla i att man känner sig spänd i livmodern, eller så, alltså inte äl-smärta utan mer allmänt spänd. Tänkte att det kunde vara roligt att fylla i alla symptom nu när jag har vip (tack Bobofina för den presenten ) och se vad man får för poäng på graviditetsindikatorn....

• Vi 5

Du och jag, ja, kanske, men jag trodde det var mer uppspänd som gasig i magen, får kolla upp det.

In the making, ja precis varken mensvärk eller äl-värk för det är fel tidpunkt, men lite samma spänning. Kamse ska köra på cramps då.

Bobofina härligt med kryss, förstår dock precis hur du tänker med infektionen. attas envisa UVI, nu får den väl ändå ge sig *hytter bestämt med näven*´

Lövfallet, jag har kanske också missat att säga hej och välkommen? Gör det nu iaf så varmt välkommen

ego, blä idag gick min temp ner rejält på dpo 10, så brukar det aldrig vara, hoppas nu verkligen att det inte betyder att jag ska få en sån kort cykel som förra gången nu igen

• Vi 5

Fia0, tack för peppning, det skulle ju vara toppen om det vore en sådan och skulle vara väldigt hoppingivande om det blir en ökning i morgon Tyvärr känns det inte alls som att det är så utan jag bara väntar på en blödning
    Hur går det för dig? Fler test? eller väntar du några dagar?

• Vi 5

Havsklippan, åh så spännande, det ser ju lovande ut, vet inte om jag vågar säga grattis, jag förstår ju att du inte vågar ta ut det helt ännu, med tanke på hur det var förra gången.

kramlo, förstår att det måste kännas dubbelt med det beskedet, båe skönt att veta och att det ju går att göra något åt det, men också jobbigt att inte veta om det gör något nu. Håller tummarna för lyckat samtal på måndag och att du inte behöver vänta på hjälp!

Fia0, det låter klokt och lite skönt att vara utan termometer, håller tummarna!

Här fick jag lite mer hopp nu när tempen hoppat upp två hack iaf, men det ser ändå rätt kört ut...Hoppas åtminstone på att inte få en för kort cykel igen...

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*