• Vi 5

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Havsklippan, ja jag såg att du testat,  jag menade mer att jag förstår om du inte helt ut vågar "ropa" hej förrän du vet att/om det stannar kvar. Men inte behöver du väl säga något till din arbetsgivare så här tidigt, eg. behöver man väl inte säga något förrän det är två månader kvar till BF? Sedan kan jag förstå att man vill vara schysst med tanke på att du vet hur illa du mådde förra gången, men rent teoretiskt skulle du ju inte behöva veta att du är gravid förrän om några veckor, så om du villvänta tycker jag gott att du kan göra det. Det är ju inte säkert att du mår lika illa heller denna gång *hoppas*. 

• Vi 5

Havsklippan, det var ju solklart Plus  Grattis igen!

Bengalen, hoppas att du får en avkopplande resa med många härliga intryck!

Bobofina, ja, jag är jätteglad, men nu har periden med inte-kunna-sova-för-jag-väntar-på-att-få-ta-tempen börjat igen Det är ju helt stört... Är iaf glad för varje dag som cykeln blir längre.

• Vi 5

kramlo, vad skönt att ni fick tid och blev tagna på allvar!

Fia0, såg också din temp, vilket skutt idag, men trist med blödning.

in the making, det verkar ju som att morgondagens temp är avgörande för dig, om den stannar upp i morgon med blir det ju urspännande

Här verkar det kört för denna månad, tempen ner ett hack i dag, 13 dpo, så det talar ju sitt tydliga språk och inget annat talar för att det blivit något denna gång heller

• Vi 5

Lövfallet, åh du med, lite skönt med fler som är "besatta"

Kramlo, glömde garulera till att du fått syskonbarn

Havsklippan, tack så mycket, det hoppas jag med (även om jag tyvärr inte tror det) 

• Vi 5
    Iin the making och Lövfallet, hur går det? Har ni tempat eller testat i dag? Jag är nyfiken det ser ju så lovande ut med gårdagens tempar!
  • Vi 5

in the making, så trist *kram* till dig

Lövfallet, trist för er med, *kram*

Kinderägg, håller mina tummar för att det är er tur nu, det ser fint ut!

Bengalen hoppas ni har det härligt på semestern och att du har massa höga fina tempar nu.

Du och jag, typiskt med fel test, hoppas du får nya snabbt.

Min temp gick ner rejält i morse och jag har väntat på eländet hela dagen, men först nu tycker jag mig skönja spår av att det är på väg. Jag är så himla trött på detta eviga väntande varje månad nu. Jag vet att många andra har försökt mycket längre, men det börjar verkligen tära på mig nu. Hur orkar folk ladda om? Hur klarar man att tänka på annat? Nu är det 11 månaders försök. Vi har ju iaf tid för första utredningssamtal i oktober, men jag är rädd att vi inte ska få så mkt hjälp pga av min ålder. Ine så mycket annat att göra än att fortsätta vänta...

• Vi 5

Havsklippan, tack söta du för peppning. Vi borde nog verkligen bli bättre på det där med att ha mysigt utan barnverkstad, det finns inte på kartan just nu. Jag har också funderat på om vi skulle åka bort, men vi har ju vårt lilla underverk (så jag ska ju inte klaga eg eftersom vi hade lyckan att få honom efter att vi förlorade A), men eftersom vi inte har någon som kan vara barnvakt så hjälper det inte att komma bort för vi skulle inte fixa att få till det med honom i samma rum... Och eftersom han är mitt i trotsåldern, 2,5, så är det inte så avkopplande att åka bort heller. Och inte särskilt romantiskt, senast vi åkte till hotell (i somras) fck vi turas om att äta på restaurangen för underverket ville inte vara där och bara skrek och protesterade. Träning har jag tänkt ta tag i och akupunktur har jag också tänkt boka in mig på, som du skriver så lär det ju inte försämra chanserna iaf

• Vi 5

Sara, åh så roligt! Grattis!

Bengalen, usch så tråkigt, och extra trist nu när du hade så lång fin cykel. *kram* Jag tycker fortfarande att det är lovande att du har fått till så fina cykler och hiopppas att det kommer att hjälpa till vid nästa försök!

Decembra, jag har undrat var du varit! Usch vad tråkigt att det inte tar sig och att du är så ledsen. Här är det nu 11 försöket och jag har också tyckt att det varit urjobbigt. Vi har nu sökt hjälp och har tid i oktober, det känns både bra och läskigt. Hur var det nu, har du/ni funderat något på det? Själv har jag också tänkt boka tid för akupunktur för att se om det kan hjälpa. *kram*

• Vi 5

Usch vad tråkigt Sara, stor kram till dig! Jag håller ändå mina tummar för att det ska gå vägen trots allt, även om jag förstår att du inte har så mycket hopp.

• Vi 5

kramlo, trist Men det borde väl vara bra att cykeln blir normallång? Jag är inte säker på om jag förstod ditt dilemma, kan du inte få göra vul när du ändå är på kvinnokliniken? Annars tänker jag att det kanske ändå är skönt att gå på den tiden som är inbokad. Ett ytterligare alternativ är attringa dem och rådgöra med dem om hurde tycker att du ska göra. Känner igen mig eftersom jag också är velig och kan bygga upp massor av alternativ...

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*