• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • miapia43
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-19 10:57:36 följande:
    har du bild e så nyfiken hoppas det var ett +men tidig..
    när jag var gravid fick jag nej på cb bara 
    det går inte att få på bild. kameran är värdelös. men jag har alldrig sett ett streck på cb förut
  • 3 barns mamma84
    miapia43 skrev 2010-09-19 11:00:05 följande:
    det går inte att få på bild. kameran är värdelös. men jag har alldrig sett ett streck på cb förut
    Ett streck ?
    Inte 2 alltså som gravid eller ej gravid ?
    Hmm :-/

När jag fick svagt + med testlagret bim-6 och Cb bim-5 ej gravid var det bara 2 streck ett - och en kontroll streck -
    Testade med Pregg och fick 2 st streck + alltså men inget färg gav till så jag blev förvånad.
    Medans testet hos läkaren gav + 
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • miapia43
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-19 11:07:50 följande:
    Ett streck ?
    Inte 2 alltså som gravid eller ej gravid ?
    Hmm :-/

När jag fick svagt + med testlagret bim-6 och Cb bim-5 ej gravid var det bara 2 streck ett - och en kontroll streck -
    Testade med Pregg och fick 2 st streck + alltså men inget färg gav till så jag blev förvånad.
    Medans testet hos läkaren gav + 
    jo ett + men det lodrätta var som ett smalt streck. såg du min kurva?
  • Melitta69

Himla skum tempen ner idag igen ???

• miapia43
    Melitta69 skrev 2010-09-19 11:50:26 följande:
    Himla skum tempen ner idag igen ???
    ja den verkar lite lurig. men du ska se att den går upp igen. jag håller tummarna för dig och mig. såg du min kurva Melitta?
  • BejbyBoo

Miapia, det ser ju riktigt bra ut!! Håller tummar och tår för dig!

♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • BejbyBoo

Dag 18 här och fortsatt negativt på CB digitalt äl-test. Stickan från testlagret visar i af streck nu, och har blivit lite starkare än i början på veckan. Så kanske, kanske är något på gång.
    Men så här sent har det aldrig varit förut. 

Kanske blir det ingen ÄL den här månaden. Hur blir det då med mensen? Jag har aldrig förut haft en äl-fri månad, så jag vet inte alls hur det blir då. Får man mensen som vanligt, eller? Verkar ju konstigt, om man nu inte haft någon äl. 

♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • 3 barns mamma84
    BejbyBoo skrev 2010-09-19 13:05:45 följande:
    Dag 18 här och fortsatt negativt på CB digitalt äl-test. Stickan från testlagret visar i af streck nu, och har blivit lite starkare än i början på veckan. Så kanske, kanske är något på gång.
    Men så här sent har det aldrig varit förut. 

Kanske blir det ingen ÄL den här månaden. Hur blir det då med mensen? Jag har aldrig förut haft en äl-fri månad, så jag vet inte alls hur det blir då. Får man mensen som vanligt, eller? Verkar ju konstigt, om man nu inte haft någon äl. 
    Bara testa på och bara sexa på då min misstänker att det är på gång.

Jag hade själv ägglossning tidigt 3 dagar efter mensen avslut hade jag stegring i 6 dagar..
    En viss person sa att jag inte skulle ha ägglossning denna månaden så jag hade detta och sa att ägget inte skulle släppa.
    Men då var det inte utan ägget släpte för mig men 1 vecka senare.

Mensen hade jag jan o mars men inte på en helt feb alls men ägglossning hade jag men ingen mens
  • 3 barns mamma84

Miapia:
    woohoo!! snyggt ser din karter ut och jag hoppas att du bara testade tidigt och ska testa igen om några dagar
    Danmarks bebis i magen hoppas jag

Denna lilla pojken trycker rumpan mot revbenen på mig och bara njuter av allt haha
    Sen får han en riktig träff och bara sparkar till.
    Han ska minsan höra mig sig när han tittar ut

• PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-19 10:35:28 följande:
    Härliga grattis till vecka 26 Skål
    man tackar och bockar =)

Miapia. kolla på hemsidan där folk lägger in tester så kan du jämföra med ditt.
    Ja har aldrig nånsin fått smalt streck på cb, de gånger ja testat.
    Endast supersvagt brett och starka streck på cb. Du får hålla ut och hoppas tempen e fortsatt hög samt testa dig igen i övermorgon kanske?
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*