• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • 3 barns mamma84

Så jag fick + och - och + och - stills det verkligen var + på den jäkeln !!

Nu gumman ska du få +++++ och inte -

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    BejbyBoo skrev 2010-09-14 20:59:05 följande:
    Ja, gör så!

Jag inväntar fortfarande ÄL, vilket borde ske på fre eller lördag. Och då blir bim 30/9-1/10. 
    vad spännande. men du tempar oså så håller du lite koll o me äl-tester så märker man också lite när de e på g. Men hur som helst så kan man ju försöka ha sex varannan dag.

Om ja visste att stegringen var fre-lör så hade jag haft sex tor, lör sön (men bör räcka me tor o lör OM du vet me säkerhet att stegringen är dem 2 dagarna =)

Vi sexa såhär nu senast lör 10.e  tisdag 13.e o onsdag 14.e april. jag fick 2 dagar stegring i feb så ja lär säkert h haft stegring 13-e o sen 14.e , så man kan säga att det va5 dagar innan stegringen va över. sen 2 och 1 dagr innan stegrngen va över
    Theodor 2007 Dexter 2009 & BF - Nyårsprinsens =)
  • PåvägMotSyskon
    Melitta69 skrev 2010-09-15 09:12:19 följande:
    Så då var äl över för denna gången . hoppas att det funka nu :)
    testa du me äl-tester?  hur sexa ni kring äl? nyfiken som vanligt =) ja skrev i inlägget ovan hur vi sexa kring stegringen o de funka =) håller mina tummar för Plus!!
    Theodor 2007 Dexter 2009 & BF - Nyårsprinsens =)
  • Melitta69
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-15 09:34:47 följande:
    Min mens kom 10 mars och jag blödde 7 dagar sen var det över och jag fick JÄTTE ont i äggstockarna osm aldrig fått innan.
    Testade med Äl sticka 18 mars och hade stegring på väg 19-20-21 hade jag stegringar i höggt nivå och vi hade sex 6 dagar i rad..
    Efter stegringen var slut fick jag bruna flytningar som varade i 6 dagar och efter dom 6 dagar igen då ajg började få flytningar i massor..
    vet ej när ägglossningen var men innan 1 april hade jag mensvärk molandevärk och jag trodde mensen skulle komma.
    Så jag väntade o väntade
    Mensne skulle sen komma ca om jag mins 13-14 april och jag kände på tappen och den var stängd och bakvägg och mjuk..
    Jag skulle till jobbet en morgon och jag var hela tiden kissnödig bara kissade o kissade och den morgon kl 6 gjorde jag ett Gravtest och som vanligt för mig så blir det ALLTID ett - så jag tänkte inte på det och kissade och la testet bort och åkte till jobbet.
    Jag var trött hela tiden hade ont i huvet hade massa flytningar och ingen mens kom.
    Nr jag kom hem kl 15.00 så tittade jag på Testlagret test sticka och såg 2 synliga men svaga streck och jag sprag till sambon och var så GLAD men han sa att vänta tills mensen kommer då han visste att jag skulle bli lessen.
    Tog en cigg och lugnade ner mig.
    det var då BIM-6
    dagarna gick och jag tog mitt Cb test ej vecko vissare utan vanlig och testade på BIM-4 och fick som vanligt NEG blev så jävla lessen men jag var fortfarande kissnödig trött huvudvärk ömma bröstvårtor stängd tapp och ej mens i sickte..
    Dagarna gick och jag köpte en PREGG gravtest och testade på BIM-2 och fick 2 synliga streck men ej
    (FÄRG PÅ) jag blev förvånad och tänkte vad fan är detta då !!!
    Läste om ''Fantomstreck'' och jag ville inte ge upp ..
    Nu väntade jag på BIM+3 och gick och jobbade som vanligt och åkte sen till läkaren här i byn och frågade honom om jag fick göra ett graviditets test..
    Han frågade varför och jag sa mina symtom

Huvudvärk ömma bröstvårtor svullen magen ej mens kissar hela tiden och är jätte trött ..
    Hna trodde att jag hade få urinifektion hahahaha men när jag kissade sen på muggen och testet las ner blev allt lugnt och tiden stannade still ..
    GRAVID stod det och jag var ÖVERLYCKLIG gjorde ett till på BIM+6 och det var starkare +
    Oj , vilken historia .. kan tänka mej att det var jobbigt .
    Speciellt om kroppen reagerar helt annorlunda och som att man är gravid.
  • Melitta69
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-15 09:35:49 följande:
    Så jag fick + och - och + och - stills det verkligen var + på den jäkeln !!

Nu gumman ska du få +++++ och inte -
    Så gulligt av dig , ja nu hoppas man verkligen Glad
  • Melitta69
    PåvägMotSyskon skrev 2010-09-15 09:57:03 följande:
    testa du me äl-tester?  hur sexa ni kring äl? nyfiken som vanligt =) ja skrev i inlägget ovan hur vi sexa kring stegringen o de funka =) håller mina tummar för Plus!!
    Vi sexade på dag 12 och 15 blev inte så tätt mannen lite trött .
    Ska väl erkänna att jag också var det Glad . Men det var i närheten av äl.
  • Banzai
    Melitta69 skrev 2010-09-15 09:22:33 följande:
    Jag hade chansat , go for it !! ;)
    Precis vad vi gör det :-P 
    Tyvärr har jag åkt på en dunder förkylning så med min tur så blir det ju total kaos i kroppen och vi får ta nya tag nästa månad. 
  • mallanis

fundering, när jag kikar på andras kurvor så har ni en sammanställning på era kurvor längst upp på sidan, så är det inte på min? Är det för jag inte har VIP eller ska man lägga in den manuellt på något sätt?

Mrs Walker - vilken spännande dip du har haft!!!

• Minnie7
    mallanis skrev 2010-09-15 15:53:49 följande:

fundering, när jag kikar på andras kurvor så har ni en sammanställning på era kurvor längst upp på sidan, så är det inte på min? Är det för jag inte har VIP eller ska man lägga in den manuellt på något sätt?

Mrs Walker - vilken spännande dip du har haft!!!

Det är en VIP funktion. Ibland får man gratis VIP dagar och kan testa runt lite...
  • miapia43
    hej alla! idag har huvudvärken släppt skönt. sedan steg min temp lite mer idag också. annars mår jag bra är bara så trött. beror säkert på vädret.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*