• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • 3 barns mamma84
    PåvägMotSyskon skrev 2010-09-14 10:04:02 följande:
    tror ja hade lite smått huvudvärk när ja fick + mw nu om ja inte minns fel =)
    Jo det hade du hahaha
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-14 10:05:36 följande:
    Jo det hade du hahaha

jaha du minns hihi, tur de ;)

hoppas elias sparkat nått nånting mer nu
    triss i prinsar =)))
  • 3 barns mamma84
    PåvägMotSyskon skrev 2010-09-14 10:06:40 följande:

jaha du minns hihi, tur de ;)

hoppas elias sparkat nått nånting mer nu
    Ja jag minns då för du och jag berättade att vi hade huvudvärk och var gassiga i magen och mensen var sen plötsligt
    Ja nu sparkar Elias på inte mkt men han lever iaf

Så ni flickor som har huvudvärk fan vad jag håller tummarna för er
  • Melitta69
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-14 10:10:57 följande:
    Ja jag minns då för du och jag berättade att vi hade huvudvärk och var gassiga i magen och mensen var sen plötsligt
    Ja nu sparkar Elias på inte mkt men han lever iaf

Så ni flickor som har huvudvärk fan vad jag håller tummarna för er
    Tcka , så skönt att han sparka igen . Jag vet ibland så fick man sådana känslor .
    Kram
  • 3 barns mamma84
    Melitta69 skrev 2010-09-14 10:13:56 följande:
    Tcka , så skönt att han sparka igen . Jag vet ibland så fick man sådana känslor .
    Kram
    Kan bara säga nu e han sur haha min blåsa har det inte bra just för tillfället

Hmm det du kan göra är att vänta och ta poanodil ej iprem ej bra för gravida..
    Sen liggä dig på soffan och bara njuta och ha oss såklart hos dig *fniss*
    När har du BIM inräknad ?
  • Melitta69
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-14 10:18:14 följande:
    Kan bara säga nu e han sur haha min blåsa har det inte bra just för tillfället

Hmm det du kan göra är att vänta och ta poanodil ej iprem ej bra för gravida..
    Sen liggä dig på soffan och bara njuta och ha oss såklart hos dig *fniss*
    När har du BIM inräknad ?
    Jag vet hur det känns . När jag väntade mina tvillingar
    Då sparka killen på blåsan och tjejen på revbenen.
    Hoppas att det nästa gång bara blir en Glad

Enligt FF så ska bim infalla 28 /9.
  • 3 barns mamma84
    Melitta69 skrev 2010-09-14 10:30:50 följande:
    Jag vet hur det känns . När jag väntade mina tvillingar
    Då sparka killen på blåsan och tjejen på revbenen.
    Hoppas att det nästa gång bara blir en Glad

Enligt FF så ska bim infalla 28 /9.
    Om 14 dagar alltså + eller - hur ägget kom osv kan ju vara tidig men oxå sen ..
    ååh så ca den 20 borde du få lite graviditetssymtomer
    håller stenhårt tummarna men sex på 2 dagar till iaf

Ja   hahaha du borde få Tvillingar igen hehe så har du sen 4 st så kan du ta en till när du känner men då kan det bli plötsligt Trillingar haha grymt
    Oj din kille var lugn o snäll medans din tjej haha var en monster

Min dotter var jätte lugn sparkade mig typ aldrig sonen han var en monster det var att nypa mig innifrån sparka mig men hela jag följde efter hans svängar haha men denna herregud han tar till o med o sparkar mig i revbenen igår trodde jag att han skulle sparka sönder några st
  • Melitta69
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-14 10:38:05 följande:
    Om 14 dagar alltså + eller - hur ägget kom osv kan ju vara tidig men oxå sen ..
    ååh så ca den 20 borde du få lite graviditetssymtomer
    håller stenhårt tummarna men sex på 2 dagar till iaf

Ja   hahaha du borde få Tvillingar igen hehe så har du sen 4 st så kan du ta en till när du känner men då kan det bli plötsligt Trillingar haha grymt
    Oj din kille var lugn o snäll medans din tjej haha var en monster

Min dotter var jätte lugn sparkade mig typ aldrig sonen han var en monster det var att nypa mig innifrån sparka mig men hela jag följde efter hans svängar haha men denna herregud han tar till o med o sparkar mig i revbenen igår trodde jag att han skulle sparka sönder några st
    Hm, vågar inte ha sex två dagar tillFörvånad . Sist hade vi det och då blev det tvillingar.
    Vill bara ha en till . Shit man e ju 41 nu ,inte orka med två till.
    Hemska tanke . Mina små e nu 2 1/2 år och springer runt och busar hela tiden .
    När vi fick tvillingar så blev alting mycket rutin och ingen njutning.
    Det är väl därför som jag vill ha en till. ja, man kan säga att skillnaden är mycket stor mellan dom .
    Pojken står för allt bus och tjejen snäll och inte alls busig. Kan sitta och leka själv ,medans killen bara hittar på hyss.
    Usch, det är hemskt när dom sparkar så illa men då vet man att dom är friska och mår bra Glad
  • Banzai

Ni som testat med ÄL test jag har en fråga 
    Jag testade förut och fick inte riktigt lika starka sträck efter 5 min men efter 10min så är strecken lika starka ska jag chansa på att göra ett test till lite senare i dag och se vart det tar vägen ?
    Ska i alla fall försöka få mig en sängfösare i kväll  

• BejbyBoo
    PåvägMotSyskon skrev 2010-09-13 21:52:40 följande:
    Man får göra så gott man kan, båda två. Lycka till, jag känner på mig att snart kommer en flakez springa kring gravid härinne i tråden =)
    Ja, vi får hoppas det! Tack för dina positiva ord.
    Det var inte min mening att vara en surpuppa, men ibland är man bara inte på humör. Oftast låter jag bara bli att skriva då, men igår kände jag att jag ville säga något. Så. Inte mer allvarligt än så.
    Bjornis skrev 2010-09-13 22:29:09 följande:
    Min lust har också gått upp och ner under årens lopp och extremt mkt så när vi började bebisverkstan. Sista månaderna var det enbart sex kring äl med pre-seed som glidmedel. Visserligen var det ju bra när vi väl hade sex men det kom aldrig spontant. Så jag förstår dig. Är ju gravid nu men idag var faktiskt första gången vi hade sex på 179 dagar! Haha. På vår 2-åriga bröllopsdag.
    Åh, se där!! Grattis! Eller vad man nu säger?!
    Skönt att höra att jag inte är ensam. 
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*