• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Minnie69
    Jazmin skrev 2010-09-13 10:38:46 följande:
    Tack för oseriösa svar . Jag tror jag skiter i detta nu .
    Här verkar ju dagis hålla till eller något .
    Sorry not my kind of place .

tråkigt att man inte kan få ett bra svar :(
    Ser ju helt klart ut som en möjlig ovalutions-dipp, dessutom ska man väl kunna bli lättretad/irriterad av höga progesteronhalter
  • Minnie69

Vad gäller om det är värt att köpa mer test kan jag inte svara på det. Beror väl på hur säker du vill vara och hur känslig ekonomi du har. Tempen kommer ju behöva ytterligare några dagar för att bekräfta om det var en o-dipp eller inte. Så vill du vara säker så ska du väl fortsätta testa, men samtidgígt är det ju inte säkert att man får positivt och då är det ju bortkastade pengar om man redan har haft ÄL. Blev själv gravid då jag inte hade ÄL om man skulle gå på LH-testerna....

• Kinderägg
    Melitta69 skrev 2010-09-13 09:19:24 följande:
    Hej alla!
    Jag hänger på här på den nya tråden Glad.
    Har inte varit inne på ett tag här . Men nu hoppas jag på att ÄL kommer idag eller imorgon.

Har testat med stickor denna gången och så klart tar dom slut just idag.!!!Skrikandes
    Dock har jag känningar av ägglossing . så det skulle inte förvåna mig om det skulle visa imorgon .
    men ni har jág inga stickor Rynkar på näsan . hm, e det värt 249 spänn att fixa nya idag ??
    Tempen har gått ner nu så äl borde infinna sig .
    Nån som vill kolla??

kram till er alla
    Hej och välkommen hit eller tillbaka kanske jag ska säga, har inte sett dig här förut, alltid kul med lite nya ansikten i tråden !!
    Jag skulle inte köpa äl-tester om jag visste att ÄL skulle ske vilken dag som helst, jag skulle se till att ha sex varje dag eller iaf varannan dag. Om tempen gjort en liten dipp så är det ju ganska troligt att ÄL är väldigt nära. Har du någon kurva som man kan få se ?
  • Bjornis
    Melitta69 skrev 2010-09-13 09:19:24 följande:
    Hej alla!
    Jag hänger på här på den nya tråden Glad.
    Har inte varit inne på ett tag här . Men nu hoppas jag på att ÄL kommer idag eller imorgon.

Har testat med stickor denna gången och så klart tar dom slut just idag.!!!Skrikandes
    Dock har jag känningar av ägglossing . så det skulle inte förvåna mig om det skulle visa imorgon .
    men ni har jág inga stickor Rynkar på näsan . hm, e det värt 249 spänn att fixa nya idag ??
    Tempen har gått ner nu så äl borde infinna sig .
    Nån som vill kolla??

kram till er alla
    Jag missade också ditt inlägg... Sorry. Men hittade inte din kurva?
    Jag skulle nog inte fixa äl-stickor idag om det inte är så att du alltid köper så dyra äl-test? Jag har alltid kört på äl-stickor från testlagret och de tar ju ett par dar att få. Visst är det typiskt att de tar slut när man som mest beh dem?

Om du inte vill (eller som minnie skrev, känner att ekonomin inte pallar) köpa nya äl-test så är det väl bara att kolla tapp (om du brukar göra det) samt sekret och se till att ha sex en gång idag iaf. För att va på den säkra sidan. Sen får du ju svar via tempen inom ett par dar om äl är på g som du tror!
  • PåvägMotSyskon
    mallanis skrev 2010-09-13 07:55:24 följande:
    Påvägmotsyskon- Min fundering är ju på om ägget inte släppt trots att jag fått utslag det kan ju hända. Innan jag började tempa så tog jag äl- tester men ville veta att jag verkligen hade släppt ägg och började tempa. Men det kan altså vara så att ägget ändå inte släpper i tid och det bara är att vänta och se om det blir stegring längre fram.  snurrigt snurrigt =)
    jag har haft en gång i feb när jag fick en början på starkare utslag, absolut inte som vid riktig stegring, men en indikering att NU händer det och tidmässigt va de ju rätt.. men de blev aldrig fullstarkt och sen gick de ner.. För att sedan återkomma på dag 31-33 REJÄLT starkt, så äl sköts därmed upp.

Men om du har kort stegring på 1-3 dagar och sedan minskar strecket en del så bör man räkna me en äl.. men om du tempar o så så ser du ju hur den beter sig. jag såg att alla gravida på charters hade en höjning dagen efter (kanske 0,1 grad, men de va högre dagen efter) utom 1 tror jag som va 2 dar efter om ja ej minns fel?

Allt du kan göra är att tempa i samband me dina tester, det är de bästa du kan göra, för stiger tempen så är de äl, o så får du en coverline m.m. Håller tummarna att de släpper =)
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Minnie69
    Bjornis skrev 2010-09-13 11:37:34 följande:
    Jag missade också ditt inlägg... Sorry. Men hittade inte din kurva?
    http://www.fertilityfriend.com/home/2fc077

Borde vara denna, vet inte men värkar som hon bytte alias under tiden. När jag loggade in var det Jazmin men sedan blev det Melitta69
  • Minnie69
    värkar? Hmm, vem kan inte stava verkar låter väl lite bättre Skäms
  • 3 barns mamma84
    Minnie69 skrev 2010-09-13 11:59:32 följande:
    haha jag skriver värkar som alla andra med
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    Minnie69 skrev 2010-09-13 11:59:32 följande:
    ojojojojoj haha sorry läste fel
  • 3 barns mamma84
    Minnie69 skrev 2010-09-13 11:55:23 följande:
    www.fertilityfriend.com/home/2fc077

Borde vara denna, vet inte men värkar som hon bytte alias under tiden. När jag loggade in var det Jazmin men sedan blev det Melitta69
    varför byta namn ??
    Först hette hon något annat nu detta ?? :-/
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*