• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Kinderägg

Vet hur det är att försöka få till något när man har småbarn hemma, våra är 16 mån, 3 år, 5 år, 5 år, 7 år och titt som tätt en 13-åring också, en hundvalp finns med i familjen och som om inte det var nog så jobbar mannen skift också. På något sätt så får man till det ibland ändå men det känns rätt hopplöst ibland. Det absolut tråkigaste med en stor familj är att alla verkar tro att dom får lägga sig i, brukar ofta få höra: Nä men någon till kan ni ju inte skaffa, det blir för jobbogt för er, eller det klarar inte er ekonomi av. Som mamma får jag inte heller klaga över att det är jobbigt ibland eftersom jag själv valt att skaffa en stor familj. Så dom som har ett eller två barn tycker aldrig att det är jobbigt då eller vad ?!
    Hur som helst, jag älskar min stora familj och vi vill utöka den, det är därför jag är här med er.

• Minnie69
    Förstår att det knappast blir lättare med fler barn . Men det är ju en utmaning att "få till det" utan dess like. Man tyckte ju att det var lite bökigt redan innan man hade, men nu är det verkligen inte det lättaste Tungan ute. Som tur var igår hade jag ju lyckats få henne att ta en liten tupplur i spjälsängen precis när karln kom hem från jobbet, så gårdagens nattsuddande sabbade ju inga möjligheter då jobbet redan var gjort
  • Minnie69

Kinderägg - tråkigt när folk inte kan sköta sitt eget och låta andra vara/leva sitt liv som de behagar

• Bjornis
    Kinder: Grymt imponerad att ni ens lyckas hitta tid och ork till att ha sex!! Här blev det inte så ofta innan jag blev på tjocken (mest runt äl och sen kanske en gång i v) men nu har vi inte haft sex på 23,5 vecka!
    Hoppas faktiskt på mer sex sen. Just nu är jag inte så sugen heller. Förutom min skumma dröm inatt om en het, yngre ( typ 20) man med magrutor superlen hud. haha. Jag tänder inte på muskliga killar annars men denna i min dröm var en uppenbarelse. Det hände inget i drömmen mer än att jag höll på att tafsa på honom! Haha. 

• Minnie69

Låter som gravhormoner i kubik. Ha inte för stora förhoppningar på "efteråt", Verkar kunna bli glest ett bra tag efter nyanländ familjemedlem för många (en annan inkluderad ).

• PåvägMotSyskon

minnie69: svara ditt inlägg i gamla tråden så jag vet inte om du såg vad jag skrev, skriver här iaf.

"Ja, det är ju det jag menar man kan ha väldigt SEN äl =) Och det är perfekt om man nu inte ska ha barn, för då är det ju ett säkert skydd.. men håller med dig grymt mycket om att det är en nackdel när man försöker sig på barn.. Jag har ingen regelbunden cykel efter mina barn (inte hunnit få) då de kommit några st mensperioder bara och sen blev jag gravid igen (efter amningen var avslutad och mensen kom igång)

Men ändå lyckades vi =) aldrig kört me äl-tester me 1.an eller 2.an.. körde på skoj nu för att se lite hur de såg ut på stickorna, o de va ju spännande "

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • miapia43
    hej alla! då var man tillbaka igen. har bara tagit det lugnt så jag har  inte varit inne så ofta. ser att ni bytt tråd. hoppas jag får vara med här också. har fått krysset utsatt att jag hade äl i onsdags. men tyvärr blev  det inget sexande då . men dagarna innan och dagarna efter. gubben min tog med mig på en resa till köpenhamn i onsdags. kom hem i dag. det har varit så avkopplande inget stress god mat och trevlig stad. väldigt trevligt folk där. lite svårt att förstå. men det gick bra. hoppas alla mår bra.

Grattis till er som +
  • 3 barns mamma84
    miapia43 skrev 2010-09-11 21:00:24 följande:
    hej alla! då var man tillbaka igen. har bara tagit det lugnt så jag har  inte varit inne så ofta. ser att ni bytt tråd. hoppas jag får vara med här också. har fått krysset utsatt att jag hade äl i onsdags. men tyvärr blev  det inget sexande då . men dagarna innan och dagarna efter. gubben min tog med mig på en resa till köpenhamn i onsdags. kom hem i dag. det har varit så avkopplande inget stress god mat och trevlig stad. väldigt trevligt folk där. lite svårt att förstå. men det gick bra. hoppas alla mår bra.

Grattis till er som +
    ååh gumman jag har saknat dig och tänkt på dig
    Det kommer nog ta sig iaf man vet aldrig när ägget släpps och när sperierna simmar in så jag håller tummarna !!
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • miapia43
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-11 21:03:46 följande:
    ååh gumman jag har saknat dig och tänkt på dig
    Det kommer nog ta sig iaf man vet aldrig när ägget släpps och när sperierna simmar in så jag håller tummarna !!
    tack vännen! hur går det för dig då? en rejal kula du fått
  • 3 barns mamma84
    miapia43 skrev 2010-09-11 21:09:27 följande:
    tack vännen! hur går det för dig då? en rejal kula du fått
    Hehe jora jag mår toppen vecka 25+4 idag vecka 26 så det går banne mig fort nu .
    Imorgon är det UNDERBARA 100 dagar kvar.
    Kan säga dig att idag e jag trött på att vara gravid vill ha honom nu men han får nog stanna kvar lite till iaf.
    Men jag bara blir så glad när jag följer er och snart får ni era + och blir lyckliga och så förbannad glada.
    Er tur den kommer håller tummarna för dig och alla andra
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*