• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • PåvägMotSyskon
    Minnie69 skrev 2010-09-12 15:01:39 följande:
    Har för mig att FF rekommenderar vaginalt tempande om man får ojämna tempar med t.ex. mun-temp. Jag fick den rekommendationen av dem, men jag har hållit mig till muntemp iaf......... Enligt dem ska det ge den mest korrekta tempen har jag för mig
    Vaginal?? du menar väl i nr2 som man gör på barn?? Jag vet att den vägen är den bästa  för att få korrekt temp, än vad man får i munnen. Men de känns rätt jobbigt o behöva ta där varje gång, munnen är ju så enkelt.. Min temp har då funkat rätt skapligt som jag tempa me nu 2 gånger (o 2.a gången gravid) och jag hade aldrig tempat innan för någon av mina 2 tidigare graviditeter.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • PåvägMotSyskon
    mallanis skrev 2010-09-12 15:03:24 följande:

Hej tjejer!
    Fick äl utslag på stickan igår och inget idag men har inte fått någon temphöjning? En sån där månad utan äl kanske ? Uch jag som verkligen haft äl känningar men det kanske inte lossade ändå då.... =/  skit också...

Óm du får utslag 1-2 dagar och sedan neg på äl-testet så är det nog väldigt säkert att man får äl, iom att hormoner ska toppas för att sedan snabbt  minska, då kan man nästan va säker på att man har ägglossning. Sen att tempen inte höjts kan bero på att det är förtidigt, ibland kan tempen öka efter 2 dagar, det är nog  väldigt olika. Kika runt på alla Gravida personers  Charts, så ser du där när deras temphöjning kom.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Minnie69
    PåvägMotSyskon skrev 2010-09-12 15:58:00 följande:
    Vaginal?? du menar väl i nr2 som man gör på barn?? Jag vet att den vägen är den bästa  för att få korrekt temp, än vad man får i munnen. Men de känns rätt jobbigt o behöva ta där varje gång, munnen är ju så enkelt.. Min temp har då funkat rätt skapligt som jag tempa me nu 2 gånger (o 2.a gången gravid) och jag hade aldrig tempat innan för någon av mina 2 tidigare graviditeter.
    FF rekommenderar vaginalt har jag för mig. Inte analt, men ska let fram infon.....
  • 3 barns mamma84
    Minnie69 skrev 2010-09-12 16:34:24 följande:
    FF rekommenderar vaginalt har jag för mig. Inte analt, men ska let fram infon.....
    Jag körde analt och mun med mig när jag blev gravid 09 och fick ma 15 dec
    Jag körde mun och tittade på flytningarna med denna graviditet.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Har en digital temp för mun och en vanlig temp analt.

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Minnie69

Oralt anses väl duga för det mesta, men när man får  väldigt hackig kurva så dyker vaginal-tipset upp

• Bjornis

Jag har också läst att man rekommenderas tempa vaginalt! Aldrig testat själv men lät ju bra mallanis att den bestämmer sig snabbare!

Ja och ang äl så vet jag att jag iaf brukade få äl utsatt ett par dar efter pos äl-test ofta så det kan nog komma temphöjning imorn! Hoppas på det!

• Bjornis

Förresten mallanis: Gör den vaginala tempningen så stor skillnad i temp? Wow! Du som hade så låg pre-äl temp förut (som jag) men nu ligger din pre-äl temp som din post-äl ju! Intressant!

• BejbyBoo

Hej tjejer,
    jag hoppar också över till den här tråden istället! Hoppas på lite gladare stämning här!

Jag har fått en jättemärklig kurva. Vi har bott på hotell nu i helgen och lördag och söndag morgon fick jag högre temp än vanligt före äl, så idag gjorde FF ett streckat kryss, på cykeldag 8!!! Förvånad  Helt psyko.
    Jag sover alltid väldigt annorlunda på hotell, så jag gissar att det har med det att göra, men det känns ju helskumt att se ett streckat kryss på kurvan och att jag plötsligt skulle vara på DPO 3.

Jag tempar oralt, men borde prova vaginalt, då min temp ofta liknar en berg- och dalbana. Får väl göra det nästa cykel.

Den här månaden är sista chansen om jag ska behålla min SGI från första barnet. Så jag hoppas innerligt. 

♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*