• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Kinderägg

Jag är självklart med här, just nu har jag dock inte så mycket att tillföra då det känns som min kropp lagt ner totalt.   Är väl antagligen bara tillfälligt som den bråkar men lika jobbigt för det.

• Bengalen

Hej temp-vänner, {#emotions_dlg.flower}

En liten fråga:
    Jag brukar ganska ofta vakna ca 30-40 minuter innan klockan ringer. Vilket är då bäst, att jag ligger kvar vaken i sängen och sen tempar på min vanliga tid eller att jag tempar direkt när jag vaknar trots att det är lite tidigare?

Min känsla säger att temperaturen hinner sjunka någon tiondel när jag ligger och inväntar tiden.

Hur hade ni gjort? Dessa problem har nog bara vi som är morgonpigga, hahaha!!!

• Kinderägg
    Bengalen skrev 2010-09-11 08:41:56 följande:
    Hej temp-vänner, {#emotions_dlg.flower}

En liten fråga:
    Jag brukar ganska ofta vakna ca 30-40 minuter innan klockan ringer. Vilket är då bäst, att jag ligger kvar vaken i sängen och sen tempar på min vanliga tid eller att jag tempar direkt när jag vaknar trots att det är lite tidigare?

Min känsla säger att temperaturen hinner sjunka någon tiondel när jag ligger och inväntar tiden.

Hur hade ni gjort? Dessa problem har nog bara vi som är morgonpigga, hahaha!!!
    Jag skulle ha tempat direkt när jag vaknar om jag vaknade före klockan.
  • Bengalen

Vad bra, då ska jag göra det och så slipper jag ligga kissnödig och vänta i all oändlighet. Flört

• Kinderägg
    Bengalen skrev 2010-09-11 08:46:50 följande:
    Vad bra, då ska jag göra det och så slipper jag ligga kissnödig och vänta i all oändlighet. Flört
    Åhh...tiden går ju aldrig så långsamt när man är kissnödig och ligger och väntar, bara en sån sak kan säkert ställa till det med tempen.
  • 3 barns mamma84
    Minnie69 skrev 2010-09-11 00:30:02 följande:
    54 - vilken ungdom. Min mamma var ju inte 13 när hon fick mig så hon har ju lite fler ringa (årsringar). Hon var dessutom "gammal" när jag ääääääääääääntligen kom enligt den tidens normer (ja faktiskt inte ngn ungdom enligt dagens normer heller Foten i munnen), det hade faktiskt jobbats ett tag på lilla mig. Den som väntar på ngt gott........ Oskyldig
    skrev fel haha hon var 16år nør hon blev mamma var trætt igår færlåt skrev fel ålder typist haha
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-11 09:22:53 följande:
    skrev fel haha hon var 16år nør hon blev mamma var trætt igår færlåt skrev fel ålder typist haha
    Tilllägger hehe inte mig
  • 3 barns mamma84
    Minnie69 skrev 2010-09-11 00:33:21 följande:
    Godnatt gott folk, ser fram emot samma goda anda imorgon (senare idag om man ska vara petig ). Nu ska här snackas tempning!!!! Hoppas det fortfarande ser ut som att det kanske kan bli ägglossning för mig imorgon (senare idag ), nu måste jag gå och lägga mig så jag inte sabbar tempen med "sleep deprived"
    Hur är flytningar på dig ?
    Du borde inte sitta här utan sängkammaren
  • Minnie69

Satt här pga nattsuddande bebbe . Lilla fröken har en jobbig fas just nu. Fult ös medvetslös, våga vägra sova Kanonförutsättningar för verkstad . Tror att tänderna dels bråkar med henne och så har hon börjat få upp farten på gåendet (springandet ) och far runt som en kanin på speed Tungan ute

3 barns mamma84 skrev 2010-09-11 09:25:41 följande:
    Hur är flytningar på dig ?
    Du borde inte sitta här utan sängkammaren
  • 3 barns mamma84
    Minnie69 skrev 2010-09-11 11:30:01 följande:
    Satt här pga nattsuddande bebbe . Lilla fröken har en jobbig fas just nu. Fult ös medvetslös, våga vägra sova Kanonförutsättningar för verkstad . Tror att tänderna dels bråkar med henne och så har hon börjat få upp farten på gåendet (springandet ) och far runt som en kanin på speed Tungan ute
    Skrattar haha tycker inte synd om dig då vet du hur jag har det hahaha men då dubbla 5år som envis fjortis gräns typ haha och en på 2år som är en babian
    Inatt sov jag till o med på soffan när ajg somnade tills han somnade i sin rum som han vägrede i flera timmar.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*