• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • PåvägMotSyskon
    BejbyBoo skrev 2010-09-14 19:38:52 följande:
    Ja, vi får hoppas det! Tack för dina positiva ord.
    Det var inte min mening att vara en surpuppa, men ibland är man bara inte på humör. Oftast låter jag bara bli att skriva då, men igår kände jag att jag ville säga något. Så. Inte mer allvarligt än så.
    Bjornis skrev 2010-09-13 22:29:09 följande:
    Min lust har också gått upp och ner under årens lopp och extremt mkt så när vi började bebisverkstan. Sista månaderna var det enbart sex kring äl med pre-seed som glidmedel. Visserligen var det ju bra när vi väl hade sex men det kom aldrig spontant. Så jag förstår dig. Är ju gravid nu men idag var faktiskt första gången vi hade sex på 179 dagar! Haha. På vår 2-åriga bröllopsdag.
    Åh, se där!! Grattis! Eller vad man nu säger?!
    Skönt att höra att jag inte är ensam. 
    ingen fara alls. ja får helt enkelt ignorera dina ord om dem blir för knasiga och fortsätta peppa =))

Nä'r har du bim nu?
    Theodor 2007 Dexter 2009 & BF - Nyårsprinsens =)
  • BejbyBoo
    PåvägMotSyskon skrev 2010-09-14 20:38:39 följande:
    ingen fara alls. ja får helt enkelt ignorera dina ord om dem blir för knasiga och fortsätta peppa =))

Nä'r har du bim nu?
    Ja, gör så!

Jag inväntar fortfarande ÄL, vilket borde ske på fre eller lördag. Och då blir bim 30/9-1/10. 
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • mallanis
    Banzai skrev 2010-09-14 18:42:08 följande:
    Ni som testat med ÄL test jag har en fråga 
    Jag testade förut och fick inte riktigt lika starka sträck efter 5 min men efter 10min så är strecken lika starka ska jag chansa på att göra ett test till lite senare i dag och se vart det tar vägen ?
    Ska i alla fall försöka få mig en sängfösare i kväll  
    Jag hade tagit ett test till senare idag.... tittar nu på klockan och inser att klockan nu är "senare" så du kanske inte har någon hjälp av mitt inlägg *s* intressant att se i morgon om du tog ett test till ;)
  • Trassel

Hej på er!
    Är lite sjuk så jag har bara snabbläst lite...
    Angående ÄLtester så tänk på att det kan visa falska stegringar och bästa tiden att mäta
    är på förmiddagen för då är LHhormonet som starkast. Helst ska man ju vänta med att kissa ett
    par timmar också...
    Mycket man ska tänka på...

• 3 barns mamma84

Yess äntligen e jag inne överlycklig haha va inne igår men kl 14.00 kunde jag inte änns komma in på själva familjeliv form allt var vitt till om med nyss så jag fick skriva till familjeliv support och fick hjälp av att sänga av datorn och logga in igen YESS nu e man inne hehe underbart !!!

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Melitta69

Så då var äl över för denna gången . hoppas att det funka nu :)

• 3 barns mamma84
    Melitta69 skrev 2010-09-15 09:12:19 följande:
    Så då var äl över för denna gången . hoppas att det funka nu :)
    åååh nu jävlar håller ajg tummar och tår att bebis spermien hittar ägget
  • Melitta69
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-15 09:14:13 följande:
    åååh nu jävlar håller ajg tummar och tår att bebis spermien hittar ägget
    Tack det behövs . Hur mådde du strax efter äl hade du några känningar ??
  • Melitta69
    Banzai skrev 2010-09-14 18:42:08 följande:
    Ni som testat med ÄL test jag har en fråga 
    Jag testade förut och fick inte riktigt lika starka sträck efter 5 min men efter 10min så är strecken lika starka ska jag chansa på att göra ett test till lite senare i dag och se vart det tar vägen ?
    Ska i alla fall försöka få mig en sängfösare i kväll  
    Jag hade chansat , go for it !! ;)
  • 3 barns mamma84
    Melitta69 skrev 2010-09-15 09:18:45 följande:
    Tack det behövs . Hur mådde du strax efter äl hade du några känningar ??
    Min mens kom 10 mars och jag blödde 7 dagar sen var det över och jag fick JÄTTE ont i äggstockarna osm aldrig fått innan.
    Testade med Äl sticka 18 mars och hade stegring på väg 19-20-21 hade jag stegringar i höggt nivå och vi hade sex 6 dagar i rad..
    Efter stegringen var slut fick jag bruna flytningar som varade i 6 dagar och efter dom 6 dagar igen då ajg började få flytningar i massor..
    vet ej när ägglossningen var men innan 1 april hade jag mensvärk molandevärk och jag trodde mensen skulle komma.
    Så jag väntade o väntade
    Mensne skulle sen komma ca om jag mins 13-14 april och jag kände på tappen och den var stängd och bakvägg och mjuk..
    Jag skulle till jobbet en morgon och jag var hela tiden kissnödig bara kissade o kissade och den morgon kl 6 gjorde jag ett Gravtest och som vanligt för mig så blir det ALLTID ett - så jag tänkte inte på det och kissade och la testet bort och åkte till jobbet.
    Jag var trött hela tiden hade ont i huvet hade massa flytningar och ingen mens kom.
    Nr jag kom hem kl 15.00 så tittade jag på Testlagret test sticka och såg 2 synliga men svaga streck och jag sprag till sambon och var så GLAD men han sa att vänta tills mensen kommer då han visste att jag skulle bli lessen.
    Tog en cigg och lugnade ner mig.
    det var då BIM-6
    dagarna gick och jag tog mitt Cb test ej vecko vissare utan vanlig och testade på BIM-4 och fick som vanligt NEG blev så jävla lessen men jag var fortfarande kissnödig trött huvudvärk ömma bröstvårtor stängd tapp och ej mens i sickte..
    Dagarna gick och jag köpte en PREGG gravtest och testade på BIM-2 och fick 2 synliga streck men ej
    (FÄRG PÅ) jag blev förvånad och tänkte vad fan är detta då !!!
    Läste om ''Fantomstreck'' och jag ville inte ge upp ..
    Nu väntade jag på BIM+3 och gick och jobbade som vanligt och åkte sen till läkaren här i byn och frågade honom om jag fick göra ett graviditets test..
    Han frågade varför och jag sa mina symtom

Huvudvärk ömma bröstvårtor svullen magen ej mens kissar hela tiden och är jätte trött ..
    Hna trodde att jag hade få urinifektion hahahaha men när jag kissade sen på muggen och testet las ner blev allt lugnt och tiden stannade still ..
    GRAVID stod det och jag var ÖVERLYCKLIG gjorde ett till på BIM+6 och det var starkare +
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*