• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Melitta69
    miapia43 skrev 2010-09-19 11:56:36 följande:
    ja den verkar lite lurig. men du ska se att den går upp igen. jag håller tummarna för dig och mig. såg du min kurva Melitta?
    Ser lovande ut . När ska du testa ???? Glad
  • mallanis

Miapia- Spännande men fick du streck- då är ju ett grattis på sin plats!!! Hoppas på starkare och starkare !  

Flake Z - de månader jag inte hade äl så fick jag mens som vanligt. Man brukar väll säga att  man oftast bara äl lossar 10 gånger på år och att mensen kommer som vanligt!

Melitta- men åhhhhh så segt att bara vänta!!!

Vad säger ni som har tempat har det varit så för er att ni ägglossat ungefär 10 gånger på ett år?

Ego- fick en temdip idag MEN jag har tagit tempen tidigare än vanligt och sovit dåligt i natt....... det är nog det som visar och ingen impdip.... 

• Banzai

Missade tempningen totalt i dag vaknade första gången 05 tänkte somna nu om snabbt i en timme till jo säkert kl 070 vaknade jag då  hihi ja ja tur att det är arbetsvecka till veckan så man har klockan som ringer..

• miapia43
    mallanis skrev 2010-09-19 20:30:11 följande:
    Miapia- Spännande men fick du streck- då är ju ett grattis på sin plats!!! Hoppas på starkare och starkare !  

Flake Z - de månader jag inte hade äl så fick jag mens som vanligt. Man brukar väll säga att  man oftast bara äl lossar 10 gånger på år och att mensen kommer som vanligt!

Melitta- men åhhhhh så segt att bara vänta!!!

Vad säger ni som har tempat har det varit så för er att ni ägglossat ungefär 10 gånger på ett år?

Ego- fick en temdip idag MEN jag har tagit tempen tidigare än vanligt och sovit dåligt i natt....... det är nog det som visar och ingen impdip.... 
    nä inga grattis ännu. hihii  vill ha starkare + har fått falska + så många gånger. jag hoppas tempen stiger eller ligger kvar i alla fall. för just nu gillar jag min kurva
  • Jessika82

Jag håller tummar och tår att det är din tur att ha bebis i magen, efter allt ert kämpande

• miapia43
    Jessika82 skrev 2010-09-19 22:21:30 följande:
    Jag håller tummar och tår att det är din tur att ha bebis i magen, efter allt ert kämpande
    tack vännen
  • miapia43
    PåvägMotSyskon skrev 2010-09-19 14:17:41 följande:
    man tackar och bockar =)

Miapia. kolla på hemsidan där folk lägger in tester så kan du jämföra med ditt.
    Ja har aldrig nånsin fått smalt streck på cb, de gånger ja testat.
    Endast supersvagt brett och starka streck på cb. Du får hålla ut och hoppas tempen e fortsatt hög samt testa dig igen i övermorgon kanske?
    vad hittar jag den sidan?
  • BejbyBoo

Men vad sjutton!! Idag satte FF ut ett HELDRAGET kryss, trots att äl-testen visar negativt varje dag.
    Ett streckat kryss fick jag ju tidigare i cykeln också, men nu kom alltså ett heldraget.
    Suck...
    Typiskt att kroppen ska krångla nu när det är en viktig månad.

• mallanis

Miapia- jasså har du fått falska pluss tidigare brukar du testa tidigt?

FlakeZ - mystiskt....

Hurru ni som har koll på tempning. Går det alls läsa in något i min tempdipp? Då jag tog tempen tidigt (dock lika tidigt som i lördags men då sov jag ordentligt) Jag har ju fått jämnare kurva sen jag började tempa vaginalt men jag ser ju att de temper jag har tagit vid annan tid än min normala temptid har varierat en hel del....

• Banzai

Tok dipp i temp i morse inge vidare det inte men hoppas den ger sig av upp igen.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*