• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • mallanis

Flake- hur konstigt som helst jag har inga kvalificerade gissningar men följer med spänning vad du får för svar.
    skit också på de 250 kr du kunde väll åtmindstånde fått en glad gubbe!

• 3 barns mamma84
    Miapia:
    ååh jag hoppas du har en danmarks bebis i magen nu du som väntat och väntat ..Hjärta

Och ni alla andra jag håller skithårt att ni alla får era ägglossningar och små spermiebebisar som simmar in och hittar rätt och fäster sig fast.{#emotions_dlg.flower}

Imon går man själv redan in i vecka 28 snart ska man föda eller ??herregud ..
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • BejbyBoo
    mallanis skrev 2010-09-21 17:01:05 följande:
    Flake- hur konstigt som helst jag har inga kvalificerade gissningar men följer med spänning vad du får för svar.
    skit också på de 250 kr du kunde väll åtmindstånde fått en glad gubbe!
    Eller hur!!? Jag blev ärligt talat lite paff att det blev en tom cirkel.
    Har haft som mensvärk hela dagen, så vi får väl se vad som händer.
    Jag uppdaterar allt eftersom!  
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • 3 barns mamma84
    BejbyBoo skrev 2010-09-21 20:09:36 följande:
    Eller hur!!? Jag blev ärligt talat lite paff att det blev en tom cirkel.
    Har haft som mensvärk hela dagen, så vi får väl se vad som händer.
    Jag uppdaterar allt eftersom!  
    Booooort med fröken röd denna månaden och fram över tills det är dags igen nr 10månader gått det låter mycket bärre..
  • BejbyBoo
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-21 20:13:04 följande:
    Booooort med fröken röd denna månaden och fram över tills det är dags igen nr 10månader gått det låter mycket bärre..
    Jo, men först måste ju ÄL dyka upp. Spårlöst försvunnen! :-0
  • 3 barns mamma84
    BejbyBoo skrev 2010-09-21 20:17:33 följande:
    Jo, men först måste ju ÄL dyka upp. Spårlöst försvunnen! :-0
    Kanke inte hihi om du haft sex och emnsen inte kommer ja då måste ju äl varit där hoppas JAG 
    Men jag förstår dig ..
    Vill ju att du får ett + ju
  • BejbyBoo
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-21 20:19:24 följande:
    Kanke inte hihi om du haft sex och emnsen inte kommer ja då måste ju äl varit där hoppas JAG 
    Men jag förstår dig ..
    Vill ju att du får ett + ju
    Jo, men iom att jag tempar så vet jag ju att ÄL inte varit.
  • Banzai
    mallanis skrev 2010-09-20 22:11:57 följande:
    Banzai-  Du har ju långt kvar till BIM då gör det väll inget om du får en dip redan eller är inte det bra heller?
    Brukar du få utslag på äl-testerna i 3 hela dagar?
    Nä det gör nog inget med en dip så här tidigt och nä jag brukar bara ha det i 2 dagar men den här gången hade jag klockrent i 3 dagar men jag hoppas att simmarna orkade ända fram har haft lite hugg i högre delen i dag men det känns nästan som när man har ÄL men inget på ÄL testet så det är bara vänta o se 8dagar till BIM.
  • mallanis
    Banzai skrev 2010-09-21 23:10:33 följande:
    Nä det gör nog inget med en dip så här tidigt och nä jag brukar bara ha det i 2 dagar men den här gången hade jag klockrent i 3 dagar men jag hoppas att simmarna orkade ända fram har haft lite hugg i högre delen i dag men det känns nästan som när man har ÄL men inget på ÄL testet så det är bara vänta o se 8dagar till BIM.
    kan det vara så att du släppt mer än ett ägg? Dubbelchans denna månad kanske? ;) eller så är det helt normalt med äl i 3 dagar... Nedräkning till BIM....åhh det är så seeegt !
    Det SKA bli vår tur.........
  • Kinderägg
    BejbyBoo skrev 2010-09-21 11:36:07 följande:
    Någon rutinerad som kan tänka sig att ta en titt och komma med en kvalificerad gissning på vad sjutton som händer?!

www.fertilityfriend.com/home/1f7f38

Kan det vara en äl-fri månad och att mensen nu därför blir jättetidig?

Kort sammanfattning av hur min cykel brukar vara:
    ÄL dag 17-18
    Luthealfas 12-13 dagar
    Före ÄL temp omkring 36,4-36,7
    Efter ÄL temp omkring 36,9-37,2
    Spotting 1-2 dagar innan mens

Jag vet att det bara är att vänta och se, men jag tänkte om någon här har sett/varit med om något liknande och därför kanske kan lugna mig lite i min förvirring.

Galet typiskt att det här verkar vara en äl-fri månad, då det var vår sista chans för att få behålla SGI:n...  
    Min förra kurva var utan ÄL, den finns på min FF-sida om du vill titta. Jag fick känningar av ÄL någon dag senare än vanligt, var säker på att ÄL skulle ske då men istället fick jag spottnings som sen höll i sig i två veckor. Jag var till gyn under den tide jag hade spottings och läkaren såg att jag hade en äggblåsa som var 18 mm och slemhinnan var så tjock som den ska vara vid ÄL. Nu testar jag inte med stickor men jag kan tänka mig att om jag gjort det så skulle dom nog ha visat nästan positivt iaf eftersom dom gör det innan ägget släpper. Min äggblåsa sprack aldrig och jag fick vänta i en hel evighet på min mens (det kändes som en evighet iaf).

Nu behöver det ju inte vara så för dig men det är ju en teori iaf, jag håller tummar och tår att det INTE är lika för dig. Dina tester ser ju iaf lovande ut så vi hoppas på att du helt enkelt har en senare ÄL än vanligt.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*