• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • ekke

Jag anar att jag fick missfall idag. Har inte tagit något test, så jag är ju inte säker.

Men jag har blött stora slemhinneklumpar samtidigt som jag har ont i brösten. Har varken gjort eller haft det någon gång tidigare. Fick gå hem från jobbet eftersom jag höll på att blöda igenom till kläderna. förlåt för detaljerna.

även om det är tråkigt så kan det tyda på att vi kan bli gravida, efter 1 1/2 år börjar man ju fundera på om det någonsin ska gå.

• BejbyBoo
    ekke skrev 2010-09-27 17:05:40 följande:
    Jag anar att jag fick missfall idag. Har inte tagit något test, så jag är ju inte säker.

Men jag har blött stora slemhinneklumpar samtidigt som jag har ont i brösten. Har varken gjort eller haft det någon gång tidigare. Fick gå hem från jobbet eftersom jag höll på att blöda igenom till kläderna. förlåt för detaljerna.

även om det är tråkigt så kan det tyda på att vi kan bli gravida, efter 1 1/2 år börjar man ju fundera på om det någonsin ska gå.
    Oj... beklagar... {#emotions_dlg.flower}
    Men som du säger, det finns ju en gnutta positivt i det också, även fast det kanske inte är så lätt att ta till sig precis nu. 
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • ekke
    BejbyBoo skrev 2010-09-27 20:36:57 följande:
    Oj... beklagar... {#emotions_dlg.flower}
    Men som du säger, det finns ju en gnutta positivt i det också, även fast det kanske inte är så lätt att ta till sig precis nu. 
    Tack, nej det är svårt att vara glad, även om vi är det på ett plan ändå. 

HUr går det för dig? blev det någon äl till slut, eller var det en äl-fri månad? 
  • Smurfette77

Oj, jag är verkligen ledsen för din skull Rynkar på näsan Jag har haft något liknande, jag hade rosa flytningar från 7 dpo och när mensen väl kom (någon dag sent) så var det den smärtsamma jag varit med om.Jag misstänker ju att det var ett tidigt missfall, men precis som du så testade jag inte så det är ju svårt att veta.
  • mallanis

Uch Ekke så tråkigt! Det låter ju onekligen som ett tidigt missfall, men det låter som att det var ganska mycket som kom ut fast du gått några dagar längre än BIM? Eller var du kanske längre gången än så? Uch beklagar Ekke. =/
    Tredje gången gilt?!
  • Melitta69

Usch så tråkigt Ekke , tänker på dig {#emotions_dlg.flower}
  • Melitta69

Känns som något e på gång tempen upp från 36,5 till 36,8 .
    Bim idag ??
    Nån som vill kika på min kurva ?

• Zofian

Hejsan.

Jag tempar och är nu gravid. Ska man göra en ny cykel när man skulle ha haft mens eller ska man sluta fylla i helt eller hur ska man göra? Tycker det är ett bra sätt att se att man fortfarande har samma temp.

• mallanis
    Melitta69 skrev 2010-09-28 12:17:06 följande:
    Känns som något e på gång tempen upp från 36,5 till 36,8 .
    Bim idag ??
    Nån som vill kika på min kurva ?
    Du har verkligen en upp och ner kurva =) det hade jag också när jag tempade oralt men sen började jag tempa vaginalt ett litet tips =) Kan inte så bra det här med kurvor men  visst kan du ha BIm idag eller i morgon? Hoppas att kurvan håller sig fortsatt hög!
    Tredje gången gillt!?
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*