• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • Melitta69
    Kinderägg skrev 2010-10-02 16:33:22 följande:

Börjar misströsta, dag 18 idag och inga som helst tecken på ÄL. Jag brukar ha ÄL mellan dag 16-22 så jag borde ha känningar av den men ICKE ! Känns som det inte blir nån ÄL denna månad heller, sist jag hade ÄL var den 18 juni. Gråter Just nu känns allt bara skit, vad är det för fel på mig egentligen !?!?

Hej!
    Jag testar just nu med rosenrot + älstickor.
    Kanske värt ett försök Glad
  • BejbyBoo

Jaha, nu verkar något ha hänt.
    Blev ju så uppgiven att jag sket i att tempa eftersom äl ändå inte verkade komma. Men i morse kollade jag ändå o nu var det en typisk "efter-äl"-temp.
    Vi har dock tyvärr inte fått till det alls så några chanser t framgång har vi inte...

• Kinderägg
    Melitta69 skrev 2010-10-02 22:16:11 följande:
    Hej!
    Jag testar just nu med rosenrot + älstickor.
    Kanske värt ett försök Glad
    Jag har faktiskt rosenrot hemma, kanske skulle testa det trots allt, har varit väldigt tveksam till det då jag fick en massa blödningar sista jag åt det. Ska ge det ett försök iaf tror jag, tack för att du påminde mig.
  • Kinderägg

Är det gyn man hör av sig till när man inte har någon ÄL eller är det HC ? När jag ringde till gyn en gång pga smärtor så hänvisade dom mig till HC eftersom jag inte blödde, svårt att veta vart man ska vända sig.

• Kinderägg
    BejbyBoo skrev 2010-10-03 16:31:17 följande:
    HC? Den förkortningen har jag missat...
    Hälsocentralen Är fler än du som har reagerat när jag skrivit så, kanske är nåt eget jag har hittat på verkar som dom flesta dessutom skriver VC och säger vårdcentralen.
  • BejbyBoo

Ah, ja VC är nog det mer allmänt vedertagna.
    Iaf, jag skulle vända mig till gyn när det gäller den här typen av problem.

• Kinderägg

Nu har jag bokat tid hos en privat gyn, fanns tyvärr ingen tid förrän 1 nov men det är ju bättre än ingenting iaf. Ska ringa till gyn på sjukhuset också men det blir inte förrän nästa vecka för hon hade semester denna vecka, med lite tur så finns det en tidigare tid där (fast jag tvivlar starkt på det).

• PåvägMotSyskon
    Hoppas det går bra för er härinne och att ni får fina +.

idag är det dags för ultraljud igen, koll av moderkakan och ett tillväxt på det.. Som man längtat..

Kl 14 är det dags.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Melitta69

Hej alla!
    Jag fixk plus på mitt ägglossningstest i dag och tempen ligger lågt .
    Testar nu med rosenrot .Dock kom ägglossningen 3 dagar för tidigt ??
    Men det känns mer denna gången. Hoppas på en temphöjning imorgon.

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*