• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • mallanis
    Melitta69 skrev 2010-09-30 10:45:55 följande:
    Så , nu va det kört mensen har kommit Rynkar på näsan
    Borde kännt igen symptomen : yrsel , ont i magen men man försöker väl inte ta det till sej .
    bättre tur nästa gång
    äsh men...SKIT!!! =/  Näe man hoppas och hoppas ju! tråkigt Melitta!
    Tredje gången gillt!?
  • 3 barns mamma84

Har bara läst detta men det kommer jag att göra ska nämligen läsa bakot haha sen komentera
    Hoppas ni alla har det toppen och SKIT till alla mens kärringar som skulle ta sig och förstöra denna månad !!!
    Nästa månad får INGA mens kärringar komma

Ja jag har varit hos läkaren igen svimmade igen i tisdags och smälde till bakhuvudet nu mår jag bra igen men hur länge det e frågan tills man svimmar igen
    Men,men pojken i magen har det bra iaf hoppas jag iaf idag hade han polparty hahaha och massa sparkar till sambon såklart mamma är ju
    bäst
    Har gått in i vecka 29 28+1 och 82 dagar kvar LÅNG väg men,men snat såååååå hoppas jag ..
    Har oxå köpt NYA gulliga boddys 4 st och sen hämtade jag Hm paketet med massa babykläder
    Imon titta på vagn !!! yess längtar..

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Bulla

Får man vara med?

Jag har tempat ett tag men inte blivit gravid. Jag har oregelbunden mens och har lite svårt att se när jag har ägglossning o så men nu tycker jag att det syns tydligt på denna kurvan. Vad tror ni? Ser kurvan lovande ut? Jag har gjort 2 test, ett negativt och ett cb som det blev ett fjärdedels plus på. Testar om nån dag igen ifall kurvan fortsätter uppåt.

Här är min kurva: www.fertilityfriend.com/home/f1654

• Banzai
    Bulla skrev 2010-10-01 15:30:27 följande:
    Får man vara med?

Jag har tempat ett tag men inte blivit gravid. Jag har oregelbunden mens och har lite svårt att se när jag har ägglossning o så men nu tycker jag att det syns tydligt på denna kurvan. Vad tror ni? Ser kurvan lovande ut? Jag har gjort 2 test, ett negativt och ett cb som det blev ett fjärdedels plus på. Testar om nån dag igen ifall kurvan fortsätter uppåt.

Här är min kurva: www.fertilityfriend.com/home/f1654
    Ja där kan man ju snacka om jätte lång kurva men det ser ju helt klart ut som du haft ÄL och tempen är ju lovande håller tummarna
  • Kinderägg

Börjar misströsta, dag 18 idag och inga som helst tecken på ÄL. Jag brukar ha ÄL mellan dag 16-22 så jag borde ha känningar av den men ICKE ! Känns som det inte blir nån ÄL denna månad heller, sist jag hade ÄL var den 18 juni. Gråter Just nu känns allt bara skit, vad är det för fel på mig egentligen !?!?

• Kinderägg
    BejbyBoo skrev 2010-10-02 12:27:04 följande:
    Dag 31, ingen ÄL, ingen mens. Demon
    Visst är det tråkigt, man bara väntar och väntar och man vet inte riktigt vad man väntar på eller när det kan tänkas ske. Helt värdelöst !!!  *suck*
  • ekke
    BejbyBoo skrev 2010-10-02 12:27:04 följande:
    Dag 31, ingen ÄL, ingen mens. Demon
    vilket skit! Hoppas att det kommer snart!
    Banzai skrev 2010-09-30 19:02:27 följande:
    Nytt försök nästa månad 
    Kram

Jag ska inte tempa denna månad eftersom vi med största sannolikhet missar äl.
    Kommer tillbaka i november 
  • BejbyBoo
    Kinderägg skrev 2010-10-02 16:39:25 följande:
    Visst är det tråkigt, man bara väntar och väntar och man vet inte riktigt vad man väntar på eller när det kan tänkas ske. Helt värdelöst !!!  *suck*
    Ja, verkligen. Otroligt frustrerande.
    På dag 26 hade jag som mensvärk och tänkte att snart kommer det väl, så att vi kan få börja om och se fram emot ett nytt försök nu i oktober. Men icke. Ett jäkla vakuum känns det som. Har inga känningar alls på att mensen är på väg.
    ekke skrev 2010-10-02 17:04:32 följande:
    vilket skit! Hoppas att det kommer snart!
    Banzai skrev 2010-09-30 19:02:27 följande:
    Nytt försök nästa månad 
    Kram

Jag ska inte tempa denna månad eftersom vi med största sannolikhet missar äl.
    Kommer tillbaka i november 
     Det hoppas jag också!
    Trist att ni missar den här månadens försök. Men kanske är det också någonstans lite skönt att "slippa tänka på det" en månad... Om det nu går..?! 
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*