• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • 3 barns mamma84
    Trassel skrev 2010-10-10 20:59:20 följande:
    2 barns mamma, det blir ingen verkstad denna månaden så jag kör nog på att det får bli som det blir och kör en ordentlig kurva efter nästa mens tror jag! Men jag hoppas verkligen att mensen inte tänker krångla! Hoppas det bara beror på långvarig sjukdom.
    misstänker att när man ärkyrkyld blir ägglossningen sen av sig oxå.
    Så istället för att ge upp denna månad så kolla varje dag på flytningarna om dom är kraftigare och kommer att mer så sexa på.

Men som du säger om bara mensen kom kunde du räkna ihop när ägglossningen skulle kunna vara här.
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Trassel

2barns mamma,  Jag måste bli av med lunginflammationen först innan  verkstan startar upp! Det blir tillräckligt med graviditetskomplikationer ändå sen Glad Men jag ska se om jag inte kan börja tempa lite snart ändå och få lite koll. ÄL ska ju numer ge sig tillkänna med två dagars foglossning men jag har inte märkt av det än. Eller så är det en ÄLfri månad.

• miapia43
    3 barns mamma84 skrev 2010-10-10 20:41:16 följande:
    Åh grattis gumman och skönt nu är det sängen som gäller för er
    hej vännen! ja det har blivit sängen många gånger. hihihi

men jag har en fråga

ska man älska mycke dom dagarna man är fertil eller ska man älska varannan dag.
    har hört så mycket olika om det. kram
  • Melitta69

Tempen upp idag från 36,2 till 36,4 plus på ältestet idag igen.
    Undrar hur man ska tolka detta är äl över eller??

• Kinderägg

Jag var till gyn idag och då upptäcktes en custa på 4 cm, alltså ingen stor cysta men det är nog den som gör ont iaf. Läkaren kunde inte se vad det var för sorts cysta men hon pratade om att det kanske fanns hår i den (dermoidcysta?), jag skulle bli kallad om 6 veckor igen. Hon trodde dock att den skulle följa med ut vid nästa mens. Hoppas verkligen att hon har rätt, jag var hos gyn för en månad sen och då fanns det ingen cysta så lite orolig är man ju att den ska fortsätta växa i samma takt.

• BejbyBoo
    Kinderägg skrev 2010-10-11 12:41:05 följande:
    Jag var till gyn idag och då upptäcktes en custa på 4 cm, alltså ingen stor cysta men det är nog den som gör ont iaf. Läkaren kunde inte se vad det var för sorts cysta men hon pratade om att det kanske fanns hår i den (dermoidcysta?), jag skulle bli kallad om 6 veckor igen. Hon trodde dock att den skulle följa med ut vid nästa mens. Hoppas verkligen att hon har rätt, jag var hos gyn för en månad sen och då fanns det ingen cysta så lite orolig är man ju att den ska fortsätta växa i samma takt.
    Ajdå, vad jobbigt! Hoppas verkligen att det löser sig "av sig självt".
    Melitta69 skrev 2010-10-11 09:47:37 följande:

Om du fick positivt idag också så skulle jag gissa att ÄL sker någon gång idag. Jag vet inte hur din kurva brukar se ut, men en höjning på 0,2 grader är inte någon "äl-höjning" för mig.

♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • PåvägMotSyskon
    miapia43 skrev 2010-10-10 23:18:40 följande:

men jag har en fråga

med 2.a barnet sexa vi varannan o mot slutet var 3.e,

me 3.e så blev det 2 dagar irad o inget mer v29 nu =)

dem säger ju att bara man sexar 2-3ggr/vecka så ska de funka. Men varannan är absolut effektivt, oftare behövs ju inte då spermierna absolut bör överleva såpass länge, annars är nog kvalitén inte bra

(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯) 2 prinsar & Nyårs Prins 2010(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    miapia43 skrev 2010-10-10 23:18:40 följande:

men jag har en fråga

Mitt råd är så länge man får spermie i sig haha

Med dottern blev jag ju gravid med bara en ligg i sängen
    Med sonen blev jag gravid efter 5:e försöket och det var då o då
    Med MA fallet blev jag gravid på 6:e försöket och vi hade sex varanan dag då o då ..
    Med denna hade vi sex 6 dagar varje dag och sen hade vi sex 6 dagar till varje dag.det var bara för att jag hade stegring i 3 dagar började 9 dagar efter mensen slutgång.. sen såhade vi sex ju efter dessa dagar.
    Alltså varje dag o blev gravid.Så istället för att ha sex varanan dag ska man ha sex varje dag för att ÖKA sina chanser till att verkligen BLI gravid.
  • 3 barns mamma84
    Melitta69 skrev 2010-10-11 09:47:37 följande:

Äl = kan vissa pos på Äl ankomst
    Äl = kan vissa pos vi mens ankomst
    Äl = kan vissa pos när du e gravid

Man får inte Äl om man inte får ägglossning o det släpper utan det släpper alltid men olika tider.
  • 3 barns mamma84
    PåvägMotSyskon skrev 2010-10-11 12:59:54 följande:

med 2.a barnet sexa vi varannan o mot slutet var 3.e,

me 3.e så blev det 2 dagar irad o inget mer v29 nu =)

dem säger ju att bara man sexar 2-3ggr/vecka så ska de funka. Men varannan är absolut effektivt, oftare behövs ju inte då spermierna absolut bör överleva såpass länge, annars är nog kvalitén inte bra

Själv var jag som en kanin i sängen hahaha på tisdag v 31 eller vecka 32
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*