• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • miapia43
    Bjornis skrev 2010-10-13 22:57:09 följande:
    Du skulle mkt väl kunna få stegring på tempen imorn och att ff sätter ut äl idag (alt imorn)... Som jag haft tidigare så kan jag ibland få tempstegring ett par - tre dar efter positivt äl-test så ska bli intressant att se vad din temp gör imorn!

Miapia: Ja, det var värst va knasigt du... Bara invänta nästa dags temp och se men låter ju som att det kan vara som kinder skriver. Att du haft 2 äl. Hoppas på twins då eller?
    ja det skulle bara fattas det också. hihiihi

den som väntar på något gott sägs det ju hihi
  • miapia43
    Bjornis skrev 2010-10-13 22:57:09 följande:
    Miapia: Ja, det var värst va knasigt du... Bara invänta nästa dags temp och se men låter ju som att det kan vara som kinder skriver. Att du haft 2 äl. Hoppas på twins då eller?
    roligt att se dig vännen. hur går det för dig? hur långt gången är du?
  • Bjornis
    miapia43 skrev 2010-10-13 22:59:15 följande:
    roligt att se dig vännen. hur går det för dig? hur långt gången är du?
    Jo tack, det rullar på i galen fart. Vecka 31 imorn! Tyst Går hem från jobbet 4 november med full havandeskapspenning så ska bli skönt. Är lite trött nu.

Man blir alltid så härligt impad av dig och din mans sexliv Miapia. Vi har haft sex en gång sen ägglossningen i april! Det du!
  • miapia43
    Bjornis skrev 2010-10-13 23:01:39 följande:
    Jo tack, det rullar på i galen fart. Vecka 31 imorn! Tyst Går hem från jobbet 4 november med full havandeskapspenning så ska bli skönt. Är lite trött nu.

Man blir alltid så härligt impad av dig och din mans sexliv Miapia. Vi har haft sex en gång sen ägglossningen i april! Det du!
    ja vi har ofta sex hihihi. men det är bra säger läkaren.

31 herre gud va tiden går fort. vet du vad deet är?
  • Bjornis
    miapia43 skrev 2010-10-13 23:03:07 följande:
    ja vi har ofta sex hihihi. men det är bra säger läkaren.

31 herre gud va tiden går fort. vet du vad deet är?
    Absolut! Önskar jag hade samma lust men nu har vi båda varit trött och jag är lite nojig så det är ju som det är...
    Japp, en liten kille väntar vi på. Och som vi längtar och väntar och nu går ju tiden rätt fort så snart är han ju här. Bf är 22 dec så räknar med att krysta till Kalle Anka!
  • miapia43
    Bjornis skrev 2010-10-13 23:04:36 följande:
    Absolut! Önskar jag hade samma lust men nu har vi båda varit trött och jag är lite nojig så det är ju som det är...
    Japp, en liten kille väntar vi på. Och som vi längtar och väntar och nu går ju tiden rätt fort så snart är han ju här. Bf är 22 dec så räknar med att krysta till Kalle Anka!
    hihihi då ska jag tänka på dig när jag ser kalle. det vill man ju inte missa heller. är ju en tradition.
  • 3 barns mamma84
    PåvägMotSyskon skrev 2010-10-13 12:44:53 följande:
    vart ligger du på sf kurvan? har du nån bild så kan du skicka den till mig så ja får se.
    kollade på den sidan som stämde hyffsat me mitt tul o enligt v31 så är medel ca 1800g, såg man inte vikten så bra så kanske du ska avvakta och ta de lugnt än. Vet en annan tjej som födde sitt barn (fåt stora oxå) men aldrig fått vid bf, men då hon fick en son så vägde han i 33+0 2,7

hur kan dem viktuppskatta såpass? När ja fråga min då sa hon att hon skulle gissa på en normalstor bebis nu.

De lustiga är ju att jag ligger precis på medel (mittenkurvan) i sf o även på vuktuppskattningen, å då ska ja inte va orolig att han kommer bli stor. Medans min första pojke börja ovan UNDERKURVAN å sluta på 5kg liksom?? NEJ nog e man orolig alltid tills dem avgöran tul som blir v38-39 för mig... då vi kanske gör hinnsvep också (om ja vill)
    Översta kurvan
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • Melitta69

Japp,tempen upp 36,6 idag så nu va det klart med ägglossing för denna gången .
    Hoppas nu det tar sigGlad.

• miapia43
    hej alla! nu är det jag som åker och köper ett test. hade inga hemma bara ältest. brukar aldrig få en glad gubbe på morgonurinen men det fick jag idag. så nu ska jag ha haft äl 2 dagar sedan paus 2 dagar och sedan äl igen. ringde cb och dom tyckte det var konstigt och sa att jag skulle ta ett gravtest. dm skulle skicka till mig men jag åker och köper också. kan ju inte hålla mig  nu hihihi
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*