• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • BejbyBoo
    Kinderägg skrev 2010-09-22 09:49:33 följande:
    Min förra kurva var utan ÄL, den finns på min FF-sida om du vill titta. Jag fick känningar av ÄL någon dag senare än vanligt, var säker på att ÄL skulle ske då men istället fick jag spottnings som sen höll i sig i två veckor. Jag var till gyn under den tide jag hade spottings och läkaren såg att jag hade en äggblåsa som var 18 mm och slemhinnan var så tjock som den ska vara vid ÄL. Nu testar jag inte med stickor men jag kan tänka mig att om jag gjort det så skulle dom nog ha visat nästan positivt iaf eftersom dom gör det innan ägget släpper. Min äggblåsa sprack aldrig och jag fick vänta i en hel evighet på min mens (det kändes som en evighet iaf).

Nu behöver det ju inte vara så för dig men det är ju en teori iaf, jag håller tummar och tår att det INTE är lika för dig. Dina tester ser ju iaf lovande ut så vi hoppas på att du helt enkelt har en senare ÄL än vanligt.
    Tack! Ska gå in och titta. Vet ju att du skrev om det förra månaden.
    Får väl se vad äl-testet visar idag, brukar göra vid 12-13-tiden. Men det känns som att jag har gett upp. Tror inte att det blir något den här månaden.
    Det blev inga mer spottings igår, bara på morgonen, och inget idag. 
    ♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • BejbyBoo
    DAG 21: Rikliga EW fortfarande, låg temp; 36,6, negativt utslag på ÄL-test.

AAAAAAARRRRRRRGGGGGHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!     Demon
    Jäkla skitkropp.
  • BejbyBoo

Jag tog faktiskt en chansning och ringde min gyn nu och hon hade en återbudstid idag kl 14.20, så jag ska dit!
    Får se om hon gör vul och kan se om ÄL är på G eller inte. 

• Kinderägg
    BejbyBoo skrev 2010-09-22 13:09:13 följande:
    Jag tog faktiskt en chansning och ringde min gyn nu och hon hade en återbudstid idag kl 14.20, så jag ska dit!
    Får se om hon gör vul och kan se om ÄL är på G eller inte. 
    Hur gick det på gyn ?
  • BejbyBoo
    Kinderägg skrev 2010-09-22 15:31:00 följande:
    Hur gick det på gyn ?
    Jag kom precis hem!
    Hon gjorde ett vul och såg vare sig någon äl i antågande eller att äl hade varit; "Så då är det väl helt enkelt så att det hoppade över den här månaden." konstaterade hon bara. Inget konstigt med det alltså.

Så, det var skönt att få det bekräftat av någon professionell, men det känns ju surt ändå. Varför just DENNA av alla månader???!!
    Men men, nu tänker jag skippa fler tester den här månaden och hoppas på nästa istället.

Tack för att ni orkat läsa och svara på mina frustrerade inlägg!  
  • Kinderägg
    BejbyBoo skrev 2010-09-22 15:32:52 följande:
    Jag kom precis hem!
    Hon gjorde ett vul och såg vare sig någon äl i antågande eller att äl hade varit; "Så då är det väl helt enkelt så att det hoppade över den här månaden." konstaterade hon bara. Inget konstigt med det alltså.

Så, det var skönt att få det bekräftat av någon professionell, men det känns ju surt ändå. Varför just DENNA av alla månader???!!
    Men men, nu tänker jag skippa fler tester den här månaden och hoppas på nästa istället.

Tack för att ni orkat läsa och svara på mina frustrerade inlägg!  
    Det är det vi finns till för, jag vet själv hur frustrerande det är att gå och vänta. Jag börjar också känna mig lite stressad, finns visserligen lite tid kvar att spela på men har man försökt i över ett år så känns det lite jobbigt. Vår yngsta är 16 mån nu.
  • BejbyBoo
    Kinderägg skrev 2010-09-22 15:36:51 följande:
    Det är det vi finns till för, jag vet själv hur frustrerande det är att gå och vänta. Jag börjar också känna mig lite stressad, finns visserligen lite tid kvar att spela på men har man försökt i över ett år så känns det lite jobbigt. Vår yngsta är 16 mån nu.
    Det förstår jag...
    Vi har ju bara försökt sedan april, så det är inte så länge än i jämförelse. Men jag trodde verkligen att det skulle gå lika fort som med dottern. Naivt kanske, men så var det.

Nu gäller det väl bara att släppa det här för den här månaden och invänta mensen, som enligt gyn borde dyka upp ungefär på sin vanliga tid. Och sen hoppas att det går bättre nästa månad. 
  • mallanis

Flake- vilken tur du hade att du fick tid, det måste varit skönt att få det konstaterat! Har full förståelse att du är frusterad, det är vi nog alla här... Vi har ju ett mål... och det är inte äl-fria månader ;)

Kinderägg- Japp vet hur det är att vänta, är ju drygt ett år sedan jag blev gravid första gången men har ännu inte lyckats att få behålla... stressad ja det kan man lungt säga...jag är nog mer besatt ;) hahha Kinderägg ska kolla din kurva jag åtmindstånde försöker lära mig men det är lite krångligt ... bra med goda exempel

Det SKA bli vår tur.........
  • Banzai
    mallanis skrev 2010-09-22 07:45:19 följande:
    kan det vara så att du släppt mer än ett ägg? Dubbelchans denna månad kanske? ;) eller så är det helt normalt med äl i 3 dagar... Nedräkning till BIM....åhh det är så seeegt !
    Något så fruktansvärt segt är det. Ja jag är lite inne på att det är mer än 1 ägg som släppt då jag hade ont på båda sidorna denna månad men vet inte

Jag gillar inte att jag har haft ont mer eller mindre hela dagen i dag och just på höger sida jag börjar nojja mig för X hur vanligt är x och får man väldigt ont ? 
  • mallanis
    Banzai skrev 2010-09-22 19:20:31 följande:
    Något så fruktansvärt segt är det. Ja jag är lite inne på att det är mer än 1 ägg som släppt då jag hade ont på båda sidorna denna månad men vet inte

Jag gillar inte att jag har haft ont mer eller mindre hela dagen i dag och just på höger sida jag börjar nojja mig för X hur vanligt är x och får man väldigt ont ? 
    Vet inte hur vanligt det är men har hört att det gör verkligt ont (men det kanske kan variera som allt annat) Är det högt upp du har ont? eller kan det vara ägget/en ;) som gottar in sig bara...?

Tänkte på din dip tidigare det kan ju varit en bra dip, en impdip! hade också en dip denna månad blir spännande att se om det är positiva dippar vi haft ;)
    Det SKA bli vår tur.........
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*