• Minnie69

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Solig {#emotions_dlg.flower} Välkommen till tråden för alla som använder sig av
    temperaturmetoden och Fertility Friend {#emotions_dlg.flower} Solig
    (www.fertilityfriend.com)

Här kan vi analysera och diskutera varandras temperaturkurvor och jubla högt när någon får en tydlig coverline (rött eller streckat kryss), eller ännu hellre: en konstant förhöjd temperatur efter ägglossning som kan tyda på graviditet.

VILL DU VARA MED?
    När du kommer som NY i tråden, presentera dig gärna och berätta lite om din bakgrund. Lägg sedan till din kurva i vår lista! Lägg in ditt namn (i bokstavsordning) och klistra in länken till din FF-kurva efter namnet.
    Länken hittar du på FF under "Sharing" och "Home page setup".

Eftersom vi vill hålla tråden aktuell går vi igenom listan med aktiva tempare emellanåt och rensar ut personer som inte har uppdaterat sin kurva.

Om du får din länk borttagen är du ändå varmt välkommen tillbaka!

En fantastiskt och fenomenal GUIDE som på svenska förklarar alla viktiga begrepp, termer och förkortningar:
    www.familjeliv.se/Forum-1-3/m11445097.html

Länk att kategorisera sina flytningar efter:

Tråden för er som plussar att mötas och prata om er graviditet:
    www.pernille.info/cervixsekret.htmwww.familjeliv.se/Forum-11-237/m50602494.html

Våran BIM och Chart tråd:
    www.familjeliv.se/Forum-11-235/m51125048.html

Jag ber ödmjukt att man håller sig till trådens ämne och lämnar gammalt groll vid tröskeln, men känner man att man inte klarar det så fortsätt "tjaffset" i den "gamla" tråden (www.familjeliv.se/Forum-11-238/m51124876.html) som ändå blev förstörd av det (I.a.f. för mig).

Jag hälsar alla välkomna att diskutera tempfrågor Solig Här ska bakas bebis Tungan ute Baby Flört

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-11 00:48
    Såg att det var lite länkfel
    Sekretskådning:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm
  • Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
  • 3 barns mamma84
    miapia43 skrev 2010-09-15 21:49:26 följande:
    hej alla! idag har huvudvärken släppt skönt. sedan steg min temp lite mer idag också. annars mår jag bra är bara så trött. beror säkert på vädret.
    Skönt att huvudvärken försvan
    Nå hur känner du dig idag då ?
    Kram
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • miapia43
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-15 21:53:42 följande:
    Skönt att huvudvärken försvan
    Nå hur känner du dig idag då ?
    Kram
    jag mår bra är bara så trött. beror nog på detta trista väder.
  • BejbyBoo

Hmm.. Den här månaden verkar min kropp vara lite ur balans. Jag hade ju en temphöjning i helgen, alldeles för tidigt, men förmodligen för att jag sov borta på hotell.
    I måndags blev äl-testet nästan positivt, teststrecket var inte riktigt lika starkt, men nästan. Sedan dess har testerna blivit svagare och svagare. Idag blev det knappt något teststreck alls!
    Jag har dock fortfarande "eggwhite" vilket jag brukar ha i en vecka innan äl, och det avtar direkt efter äl.
    Så nu fattar jag ingenting. Känns som att jag får lite dubbla signaler. Enligt statistiken bör äl vara lördag och jag brukar alltid få positivt två dagar innan. Jättekonstigt att testet idag var så svagt.

Någon som har någon idé om vad som händer?!

• miapia43
    idag sjönk min temp lite. men den brukar ju hoppa upp och ner. är så otroligt trött.
  • mallanis

Flake - jag har dålig koll så jag har inget tips, tyvärr.  Men spekulerar lite det kan inte vara så att det var äl redan i måndags då? Brukar du alltid ha starka utslag på äl-testerna och brukar du ha eggwhite så länge? Jag har max ew det i ett par dagar?

Miapia- hoppas att tröttheten inte beror på hösten! =)

Jag har fått en streckat kryss =/ men glad iaf att det blev ett kryss överhuvudtaget... jag förstår att ff är tveksam till mitt kryss då stegringen kom så sent Obestämd

åhh tiden fram till BIM är sååå lång! 

• BejbyBoo

Mallanis; njae, äl i måndags verkat inte troligt. Jag får alltid väldigt starka utslag där teststrecket är starkare än komtrollstrecket. Sen borde jag isf fått en högre temphöjning. Min efter-äl-temp ligger runt 36,9-37,1.
    EW har jag länge! Vet att de flesta har någon/några dagar, men jag har verkligen jättetydliga EW i drygt en vecka. Förra månaden började de på CD 7 och äl blev på dag 17!

Hmm, jag får väl helt enkelt vänta o se.

Men något verkar onekligen konstigt, mitt ärr från förra förlossningen (syddes mycket hela vägen från längst fram till längst bak...) har plötsligt börjat svida, klia och göra ont. Det är illrött och lite svullet. Jättekonstigt.
    Det lär inte bli lätt att "få till det" i helgen om det nu blir någon äl då.

• Trassel

Flake, kan vara en falsk höjning och den riktiga är på g. Hade en sån där knepig kurva och eggwhite länge sist när jag blev gravid. Håll koll på tempen och flytningarna!

• miapia43
    mallanis skrev 2010-09-16 19:47:37 följande:
    Miapia- hoppas att tröttheten inte beror på hösten! =)

Jag har fått en streckat kryss =/ men glad iaf att det blev ett kryss överhuvudtaget... jag förstår att ff är tveksam till mitt kryss då stegringen kom så sent Obestämd

åhh tiden fram till BIM är sååå lång! 
    nä det kan man hoppas att det inte är.
  • Melitta69

Så nu fick man sitt streck utsatt dock streckat .
    Hoppas 14 15 stämmer nu . Dåvar det inte så illa träffat :)

• Melitta69
    miapia43 skrev 2010-09-17 00:27:36 följande:
    nä det kan man hoppas att det inte är.
    Håller tummarna för dig :)
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*