Inlägg från: mallanis |Visa alla inlägg
  • mallanis

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Hej tjejer!
    Fick äl utslag på stickan igår och inget idag men har inte fått någon temphöjning? En sån där månad utan äl kanske ? Uch jag som verkligen haft äl känningar men det kanske inte lossade ändå då.... =/  skit också...

• mallanis
    Minnie69 skrev 2010-09-12 15:05:26 följande:
    Vänta och se, det kan ju ta några dagar innan det släpper ibland
    ja vi får väll ligga i ett par dagar till ;) men kan det släppa även om äl nu visar neg altså?
  • mallanis
    Minnie69 skrev 2010-09-12 15:01:39 följande:
    Har för mig att FF rekommenderar vaginalt tempande om man får ojämna tempar med t.ex. mun-temp. Jag fick den rekommendationen av dem, men jag har hållit mig till muntemp iaf......... Enligt dem ska det ge den mest korrekta tempen har jag för mig
    Jag hade väldigt ojämn kurva förra månaden så nu provar jag vaginalt. Och termometern bestämmer sig mycket fortare nu än när jag tempade oralt.
  • mallanis

Påvägmotsyskon- Min fundering är ju på om ägget inte släppt trots att jag fått utslag det kan ju hända. Innan jag började tempa så tog jag äl- tester men ville veta att jag verkligen hade släppt ägg och började tempa. Men det kan altså vara så att ägget ändå inte släpper i tid och det bara är att vänta och se om det blir stegring längre fram.  snurrigt snurrigt =)

Ingen höjning idag heller  =( tittade på min första chart och fick då äl 2 dagar efter första älutslaget. Vilket borde ha varit i morses =( skit skit skit...

Björnis- Ja det gjorde sådan skillnad! Helt häpen själv men kom på att det kanske är tok för jag har använt min vanliga termometer att tempa vaginalt. Tänkte iom att den bestämde sig så snabbt att det var bra men det kanske var fel tänkt ;)

Bengalen - svaret var altså den vanlig termometer ;) men det kanske finns sådana som är för vaginalt only?

FlakeZ- håller tummarna extra mycket för dig denna månad!!!

• mallanis
    PåvägMotSyskon skrev 2010-09-13 11:43:08 följande:
    jag har haft en gång i feb när jag fick en början på starkare utslag, absolut inte som vid riktig stegring, men en indikering att NU händer det och tidmässigt va de ju rätt.. men de blev aldrig fullstarkt och sen gick de ner.. För att sedan återkomma på dag 31-33 REJÄLT starkt, så äl sköts därmed upp.

Men om du har kort stegring på 1-3 dagar och sedan minskar strecket en del så bör man räkna me en äl.. men om du tempar o så så ser du ju hur den beter sig. jag såg att alla gravida på charters hade en höjning dagen efter (kanske 0,1 grad, men de va högre dagen efter) utom 1 tror jag som va 2 dar efter om ja ej minns fel?

Allt du kan göra är att tempa i samband me dina tester, det är de bästa du kan göra, för stiger tempen så är de äl, o så får du en coverline m.m. Håller tummarna att de släpper =)
    oj va krånglig...får se om jag fattar rätt.=)  Så du skulle haft tidigare men fick inte helt utslag så då kom äl senare i cykeln? Men nu har jag fått fullt utslag men ingen temp ökning (inte ens på dag 2 efter äl positivt) har kollat min temp vad menar du med att jag ska tempa i samband med mina tester? oj snurrig =)
  • mallanis
    PåvägMotSyskon skrev 2010-09-13 14:36:50 följande:
    blev ja så otydlig? Men du förstod rätt iaf. Detta va i feb när jag fick en början till starkare äl-tester men som aldrig blev starka nog. För att sedan (när ja testa på skoj) så va de starkare än då och blev Starkare teststreck än  kontrollstreck.. 2 dagar,  men de blev inget, vi sexa mitt i de hela, men vet inte om de inte blev ändå eller om vi missa.

iaf så pricka vi in i april nu och är i v25 =)

Jag menar att du ska tempa dig varje dag och göra äl-tester från te x en viss tid före förväntad äl tills äl varit.. på så vis kan du få bekräftelse av äl-testerna att NU är de på G, och utav tempningen ett kvitto att äl skett.. Har du nån chart så borde du ju veta =))

ska kika på charts sen, inte hunnit sen de blev uppdaterat!
    Nej då men ibland missar man lite när man skriver, lättare när man diskuterar öga för öga ;)
    Jo jag har ju en chart och är det ingen höjning i morgon så är det bara att inse att det inte blev äl denna månad *suck*  Men jag tappade hoppet i morses när jag inte fick stegring.... men men det är bara att bryta ihop och komma igen ;)
  • mallanis

ja håller med sex under äl tycker jag inte heller är så himla kul alla gånger! Mannen har inga problem med sexa under äl men jag blir lite småless, bara för att man SKA sexa. Spontaniteten försvinner...

Björnis- ska man säga grattis till liggat ;) och du jag har köpt pree-seeden du rekomenderat! Fint att ha i äl-tider ;)

JAG är glad idag NU kom temphöjningen! Så kanske kanske så var det en äl ändå fast den kom så sent efter utslaget på äl-testerna. Så nu kan jag sluta nojja tills det närmar sig BIM =) hoppet lever!

• mallanis
    Banzai skrev 2010-09-14 18:42:08 följande:
    Ni som testat med ÄL test jag har en fråga 
    Jag testade förut och fick inte riktigt lika starka sträck efter 5 min men efter 10min så är strecken lika starka ska jag chansa på att göra ett test till lite senare i dag och se vart det tar vägen ?
    Ska i alla fall försöka få mig en sängfösare i kväll  
    Jag hade tagit ett test till senare idag.... tittar nu på klockan och inser att klockan nu är "senare" så du kanske inte har någon hjälp av mitt inlägg *s* intressant att se i morgon om du tog ett test till ;)
  • mallanis

fundering, när jag kikar på andras kurvor så har ni en sammanställning på era kurvor längst upp på sidan, så är det inte på min? Är det för jag inte har VIP eller ska man lägga in den manuellt på något sätt?

Mrs Walker - vilken spännande dip du har haft!!!

• mallanis

Flake - jag har dålig koll så jag har inget tips, tyvärr.  Men spekulerar lite det kan inte vara så att det var äl redan i måndags då? Brukar du alltid ha starka utslag på äl-testerna och brukar du ha eggwhite så länge? Jag har max ew det i ett par dagar?

Miapia- hoppas att tröttheten inte beror på hösten! =)

Jag har fått en streckat kryss =/ men glad iaf att det blev ett kryss överhuvudtaget... jag förstår att ff är tveksam till mitt kryss då stegringen kom så sent Obestämd

åhh tiden fram till BIM är sååå lång! 

Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*