Inlägg från: Kinderägg |Visa alla inlägg
  • Kinderägg

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

Jag är självklart med här, just nu har jag dock inte så mycket att tillföra då det känns som min kropp lagt ner totalt.   Är väl antagligen bara tillfälligt som den bråkar men lika jobbigt för det.

• Kinderägg
    Bengalen skrev 2010-09-11 08:41:56 följande:
    Hej temp-vänner, {#emotions_dlg.flower}

En liten fråga:
    Jag brukar ganska ofta vakna ca 30-40 minuter innan klockan ringer. Vilket är då bäst, att jag ligger kvar vaken i sängen och sen tempar på min vanliga tid eller att jag tempar direkt när jag vaknar trots att det är lite tidigare?

Min känsla säger att temperaturen hinner sjunka någon tiondel när jag ligger och inväntar tiden.

Hur hade ni gjort? Dessa problem har nog bara vi som är morgonpigga, hahaha!!!
    Jag skulle ha tempat direkt när jag vaknar om jag vaknade före klockan.
  • Kinderägg
    Bengalen skrev 2010-09-11 08:46:50 följande:
    Vad bra, då ska jag göra det och så slipper jag ligga kissnödig och vänta i all oändlighet. Flört
    Åhh...tiden går ju aldrig så långsamt när man är kissnödig och ligger och väntar, bara en sån sak kan säkert ställa till det med tempen.
  • Kinderägg

Vet hur det är att försöka få till något när man har småbarn hemma, våra är 16 mån, 3 år, 5 år, 5 år, 7 år och titt som tätt en 13-åring också, en hundvalp finns med i familjen och som om inte det var nog så jobbar mannen skift också. På något sätt så får man till det ibland ändå men det känns rätt hopplöst ibland. Det absolut tråkigaste med en stor familj är att alla verkar tro att dom får lägga sig i, brukar ofta få höra: Nä men någon till kan ni ju inte skaffa, det blir för jobbogt för er, eller det klarar inte er ekonomi av. Som mamma får jag inte heller klaga över att det är jobbigt ibland eftersom jag själv valt att skaffa en stor familj. Så dom som har ett eller två barn tycker aldrig att det är jobbigt då eller vad ?!
    Hur som helst, jag älskar min stora familj och vi vill utöka den, det är därför jag är här med er.

• Kinderägg
    Bjornis skrev 2010-09-11 19:03:02 följande:
    Kinder: Grymt imponerad att ni ens lyckas hitta tid och ork till att ha sex!! Här blev det inte så ofta innan jag blev på tjocken (mest runt äl och sen kanske en gång i v) men nu har vi inte haft sex på 23,5 vecka!
    Hoppas faktiskt på mer sex sen. Just nu är jag inte så sugen heller. Förutom min skumma dröm inatt om en het, yngre ( typ 20) man med magrutor superlen hud. haha. Jag tänder inte på muskliga killar annars men denna i min dröm var en uppenbarelse. Det hände inget i drömmen mer än att jag höll på att tafsa på honom! Haha. 

Haha...sånna där sjuka drömmar har jag haft varje gång jag varit gravid och ju närmare förlossningen jag kommit desto värre har dom blivit, drömmer mycket om att jag föder både det ena och det andra.
    Många brukar det ta tid för innan sexet kommer igång igen efter man fått barn men inte en regel utan undantag, vi har tagit upp det redan 4-5 veckor efter födseln.
  • Kinderägg

Idag känner jag mig på bra humör, efter min långvariga blödning så har jag varit en riktigt torrboll, kan tänka mig att det är så det är för vissa i klimakteriet, helt enkelt öken. Idag känns det som det finns hopp, verkar som att det trots allt finns en och annan oas i min öken och det måste väl vara ett gott tecken ändå ? Kanske kanske tänker min kropp börja samarbeta med mig igen, håll tummarna för att den börjar om på ruta ett snart igen.

• Kinderägg
    Melitta69 skrev 2010-09-13 09:19:24 följande:
    Hej alla!
    Jag hänger på här på den nya tråden Glad.
    Har inte varit inne på ett tag här . Men nu hoppas jag på att ÄL kommer idag eller imorgon.

Har testat med stickor denna gången och så klart tar dom slut just idag.!!!Skrikandes
    Dock har jag känningar av ägglossing . så det skulle inte förvåna mig om det skulle visa imorgon .
    men ni har jág inga stickor Rynkar på näsan . hm, e det värt 249 spänn att fixa nya idag ??
    Tempen har gått ner nu så äl borde infinna sig .
    Nån som vill kolla??

kram till er alla
    Hej och välkommen hit eller tillbaka kanske jag ska säga, har inte sett dig här förut, alltid kul med lite nya ansikten i tråden !!
    Jag skulle inte köpa äl-tester om jag visste att ÄL skulle ske vilken dag som helst, jag skulle se till att ha sex varje dag eller iaf varannan dag. Om tempen gjort en liten dipp så är det ju ganska troligt att ÄL är väldigt nära. Har du någon kurva som man kan få se ?
  • Kinderägg

Äntligen äntligen är jag tillbaka på ruta ett hoppas jag, jag blöder då som en tok så det måste ju vara mens denna gång. Inte ofta man är glad när man får mens men just nu är jag överlycklig, har varit några jobbiga veckor men nu är dom kanske förbi.

• Kinderägg
    BejbyBoo skrev 2010-09-21 11:36:07 följande:
    Någon rutinerad som kan tänka sig att ta en titt och komma med en kvalificerad gissning på vad sjutton som händer?!

www.fertilityfriend.com/home/1f7f38

Kan det vara en äl-fri månad och att mensen nu därför blir jättetidig?

Kort sammanfattning av hur min cykel brukar vara:
    ÄL dag 17-18
    Luthealfas 12-13 dagar
    Före ÄL temp omkring 36,4-36,7
    Efter ÄL temp omkring 36,9-37,2
    Spotting 1-2 dagar innan mens

Jag vet att det bara är att vänta och se, men jag tänkte om någon här har sett/varit med om något liknande och därför kanske kan lugna mig lite i min förvirring.

Galet typiskt att det här verkar vara en äl-fri månad, då det var vår sista chans för att få behålla SGI:n...  
    Min förra kurva var utan ÄL, den finns på min FF-sida om du vill titta. Jag fick känningar av ÄL någon dag senare än vanligt, var säker på att ÄL skulle ske då men istället fick jag spottnings som sen höll i sig i två veckor. Jag var till gyn under den tide jag hade spottings och läkaren såg att jag hade en äggblåsa som var 18 mm och slemhinnan var så tjock som den ska vara vid ÄL. Nu testar jag inte med stickor men jag kan tänka mig att om jag gjort det så skulle dom nog ha visat nästan positivt iaf eftersom dom gör det innan ägget släpper. Min äggblåsa sprack aldrig och jag fick vänta i en hel evighet på min mens (det kändes som en evighet iaf).

Nu behöver det ju inte vara så för dig men det är ju en teori iaf, jag håller tummar och tår att det INTE är lika för dig. Dina tester ser ju iaf lovande ut så vi hoppas på att du helt enkelt har en senare ÄL än vanligt.
  • Kinderägg
    BejbyBoo skrev 2010-09-22 13:09:13 följande:
    Jag tog faktiskt en chansning och ringde min gyn nu och hon hade en återbudstid idag kl 14.20, så jag ska dit!
    Får se om hon gör vul och kan se om ÄL är på G eller inte. 
    Hur gick det på gyn ?
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*