Inlägg från: Kinderägg |Visa alla inlägg
  • Kinderägg

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

MiAmore skrev 2010-11-19 13:39:46 följande:
    Hur länge har ni andra hållit på och tempa? Jag tempade i några månader när vi försökte med sonen också. Tycker att det är ett jätte bra sätt (och billigt!) att hålla koll på om och ungefär när, man har äl. Kommer dock köra med äl-stickor också, nästa månad om det inte tar sig denna månaden
    Jag har lång erfarenhet av tempning. Jag började tempa 2002, blev gravid ganska direkt. Har sen tempat före varje graviditet, har hunnit fått tre barn och 5 mf sedan 2003. Denna gång har jag tempat sen augusti förra året.
  • Kinderägg
    MiAmore skrev 2010-11-19 15:43:43 följande:
    Då kanske du kan svara på min fråga: när man har äl, får man alltid en dipp då? Alltså att tempen går ner från tex 36,5 till 36,3?
    Det är faktiskt väldigt sällan jag har fått nån dipp vid ÄL så nä man får inte alltid en dipp. Tempen går kanske alltid ner men det är inte alltid man hinner med och mäta dippen.
  • Kinderägg

Med tempmetoden kan man inte så när ÄL är utan bara när den varit, efter någon kurva har man dock oftast lärt sig kroppen, har man väldigt oregelbunden menscykel så är det tyvärr lite svårare.
    Jag tempar aldrig på morgonen utan det blir lite olika tider mitt på dagen, för mig fungerar det utmärkt ändå.

• Kinderägg
    MiAmore skrev 2010-11-21 19:48:06 följande:
    Ni som verkar vara väldigt insatta i detta. Kan det vara stor skillnad om man använder två olika sorters termometrar? Jag tempade mig idag med mina föräldrars termometer. Det är exakt samma sorts termometer som vår egen jag tempar mig med vanligtvis.
    Anledningen till att jag undrar är för att jag tempade mig som sagt med mina föräldrars termometer idag. Tempade mig efter att jag stiget upp, när jag suttit stilla i ca 20 min. Visst borde tempen vara HÖGRE än den brukar vara när jag tempar mig på morgonen innan jag stiget upp, då? Eller? Den visade iaf 36,3.. Min temp på morgonen brukar ligga på 36,4-36,6. Tog iaf ett äl-test för säkerhets skull när jag kom hem, men det visade negativt, ingen äl alltså.
    Det kan skilja väldigt mycket på olika termometrar även om det är en likadan, tycker du ska ta dagen temp med en nypa salt, om det inte är en dipp innan ÄL men då borde testat ha visat nåt. Ska man börja tempa med en ny termometer nån gång så kan det vara bra att göra det på dag 1 i en cykel.
  • Kinderägg
    miapia43 skrev 2010-11-23 13:05:21 följande:
    jag måste bara få tala om att jag testade mig i morse med testlgrets stickor och dag tyckte det var ett svagt streck. så jag brydde mig inte.

men för en stund sedan kunde jag inte hålla mig och tog ett annat från testlagret och det kom upp ett streck. syntes bättre på dagen.

var då tvungen att ta ett rfsu och det blev ett jättesvagt extra streck. jag är ju bara dpo 10. men jag har ju fått svaga förut och då har det inte varit något.

pratade med min gynläkare och ska dit på torsdag ville han. men jag mår småilla hela tiden. jättejobbigt har haft så i 3 dagar nu.

mådde ni illa innan ni fick +?
    Vad spännande !! Har du tagit nån bild på testet så vi får se ?

Jag har haft kvällsillamående tidigt i tre av mina graviditeter.
  • Kinderägg
    BejbyBoo skrev 2010-11-26 08:18:09 följande:
    Hej vänner,
    Hjälp mig gärna med tolkning. Vad är det som händer med min kurva?
    Har fått temphöjning samtidigt som äl-flytningarna kom och har nu fått äl utsatt på dag 9!!
    Jag har sovit hemma o bra, så inget konstigt med det som kan ha påverkat tempen.
    Hmm...det där ser ju onekligen konstigt ut, enligt kurvan ser det ju faktiskt ute som ÄL men negativa ÄL-test. Hur har testen sett ut, någon antydan till att vara på väg att bli positiva eller ? Testen talar emot ÄL, så även tiden i cykeln, du brukar väl ha ganska sen ÄL precis som mig ?
  • Kinderägg
    miapia43 skrev 2010-11-27 10:38:21 följande:
    hej alla! imorse tog jag ett cb och kan ni tänka er det kom upp ett svagt +. har aldrig fått + på cb förut. men det är svagt. kanske beror på att jag är på bim -2 eller bim -3. men på tisdag ska jag ta hcg i blodet och då vet man mer. försökte ta en bild men kameran är värdelös.
    Åhh...vad spännande !! Jag har aldrig fått ett falskt plus på CB, på andra tester har jag däremot fått spökstreck. Det verkar ju riktigt riktigt lovande för din del.
  • Kinderägg

Har märkt att julstressen bara ökar i affärerna nu, så även min ÄL-stress. I förrgår hade jag nästan fullt utslag på mitt ÄL-test så om jag testat igår hade det garanterat blivit positivt, hade även en enorm ÄL-smärta igår. Lyckades efter mycket mycket "övertalning" få med mannen på noterna igår, är helt säker på att ÄL är idag då smärtan är borta och äggvitan riklig. Känner mig enormt stressad över detta då jag vet att vi knappast får till det idag igen, båda två är helt enkelt för trötta för det. Visst kan det räcka med gårdagen men med tanke på hur svårt vi verkar ha för att bli gravida så vill man ju "fylla på" så mycket som möjligt, det borde ju iaf öka chanserna. Men men...inget att göra nåt åt, det är bara att gilla läget, får försöka glädjas åt blodprovstagning vid mens och spermaprov innan jul, hoppas utredningen kommer igång fort sen.

• Kinderägg
    MiAmore skrev 2010-12-05 10:15:14 följande:
    Nej jag slutade skriva in efter det eftersom att jag tempade vid så olika tider, och vid ett par tillfällen tempade jag inte mig alls. Idag var tempen iaf uppe i 36,9 Vid 09:00 visserligen, men det högsta den legat på vid den tiden är 36,8, och det har den bara legat på en gång, annars runt 36,7. Imorgon ska jag upp vid 05:30, så då blir det tempning vid "normal tid". Så ska bli spännande att se vad den visar då. Förhoppningsvis runt 36,8 (eller högre. Bara den inte visar lägre än 36,7)
    Bubblamaj skrev 2010-12-05 08:12:57 följande:
    Jippi, ett rött kryss efter en extremt låg temphöjning!
    Vad betyder ett rött kryss? Att äl varit eller?
    Jag tempar olika tider varje dag och det fungerar utmärkt för mig att använda FF iaf. Om du skriver in dina temperaturer så blir det mycket lättare för oss att se och då lättare att svara på dina frågor. Jag kan ju bara tala för mig själv men jag tycker att det är jättesvårt att tänka mig in i hur din kurva ser ut genom att bara se några temperaturer som du skriver.
  • Kinderägg
    yellow88 skrev 2010-12-06 17:12:33 följande:
    Ja, det känns ju som att man inte borde ha mens samma dag som man plussar :S Iofs hade jag blödningar i början av graviditeten med sonen, men inte riktigt så här tidigt tror jag.
    Här finns en länk där jag lagt upp testet, du får gärna kolla och skriva vad du tror :)
    iseeuglypeople.blogg.se/images/2010/gg-kopier...
    Det ser ju onekligen positivt ut. Förvånad Man ska inte se svaga streck på graviditetstest, speciellt inte färgade streck, är dom grå/ofärgade så kan det vara spökstreck tyvärr. Du får testa om ett par dagar igen. Håller tummarna för dig !!
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*