*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*
'Hur ska man tolka detta ?? Nån som vill kolla??
Har jag haft ÄL trots allt denna gång eller vad tror ni ? Kan det vara cystan som ställer till det med min temp tro ? Känner mig ganska förvirrad just nu.
Precis så där blev det för mig när jag planerade mitt tredje barn. Jag frågade en gynläkare om det då och han sa att jag antagligen hade haft två ÄL den gången. Tydligen så kan man släppa två ägg med 1-2 dagars mellanrum, låter konstigt tycker jag men läkaren borde ju veta. Hur som helst så blev jag gravid den gången.
Fler än mig som har svårt att få till det ser jag, jag fick positivt på ÄL-testet igår (trots min cysta). Vi med mannen på noterna och allt var toppen tills vår 13-åring kommer ner med ett av dom yngre barnen som hade ont i örat, behöver jag säga att det inte var tal om att fortsätta sen. Imorse fick vi inte heller till det då några byggnadsarbetare började byta en plåt på vårat hus redan kl 7 på morgonen, barnen vaknade såklart. Känner mig ganska stressad och uppgiven nu, känns som det är försent men vi får väl ge det ett försök ikväll ändå. Ikväll ska jag preparera dom sjuka barnen med Alvedon, nässpray och penicillin.
Känns iaf bra att jag verkar få ÄL trots cystan denna månad, jag har inte haft ÄL sen i juli nu.
Idag är jag på 9 dpo men mitt hopp försvann för en stund sen, när jag var på toa så var det lite färgat på pappret så det känns kört även denna gång. I min vildaste fantasi så trodde jag att min slemhinna var tjock och inbjudande för ett litet ägg denna månad när jag äter Provera men i fantasin kan man ju även få rosa elerfanter att gå på vattnet också.
Jag känner min kropp allt för väl för att känna minsta hopp, har tillräckligt många graviditeter bakom mig för att kunna se skillnad på nidationsblödning och vanlig innan-mens-spotting.
Jag ställer mig sist i ledet igen tillsammans med Flake Z och gråter en skvätt. Ingen bebis denna gång heller, allt känns så jädrans hopplöst. Jag har inte heller ÄL förrän runt dag 20 och det är en lång lång väntan varje gång, att min man jobbar skift gör inte saken lättare. Dom gånger han jobbar fm är han ofta helt slut på kvällen, har han em så är jag oftast väldigt trött när han kommer hem, jobbar han natt ja då är det helt omöjligt att få till något. Idag har jag iaf ringt till fertilitetskliniken och pratat in på deras svarare, hoppas dom ringer upp imorgon redan.
Fertilitetsmottagningen ringde upp mig igår så nu är vi igång. Jag ska ta blodprover under mensen, tyvärr lär det inte bli förrän nästa mens för jag hinner inte få remissen denna vecka. Min man ska lämna spermaprov, vilken han är lite skeptiskt till. När dom fått provsvaren så kommer vi få en tid för undersökning, spolning av äggledare och om inga fel hittas så blir det insemination. Känns skönt att ha kommit igång även om det kommer ta tid.