Inlägg från: Kinderägg |Visa alla inlägg
  • Kinderägg

*~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*

ceke skrev 2011-02-11 08:54:00 följande:

Just ja.. Va ju till gyn igår och nu har en ordentlig utredning om mina blödningar tagit start, verkar det som och hoppas jag på. Det började med cellprov och andra prov från tappen, koloskopi (de knipsar en bit av tappen och skickar till lab), samt VUL. Va tydligen superöm när läkaren tryckte på livmodern, men det hon kunde se såg bra ut i a f. Får se vad dessa prover visar och utifrån det hur de går vidare sen. Får svar på det om några veckor. Hoppas proven är bra så det inte är nå cancer eller sånt skit! Fast är de inte bra, är det väl nåt mer svårdiagnostiserat.. hmm.. Jobbiga väntan. Usch, gillar inte att vänta på svar...

Fick  se en hel massa äggblåsor som var på G in i tävlingen om vilken som ska bli vinnaren för denna cykel SÅNT gillar jag med VUL! Och det på ag 2 i cykeln. Helt otroligt egentligen att de kan ses redan då ju!

Vad skönt att dom verkligen tar tag i det nu även om allt brukar bli sååå utdraget och ta sån tid. Förstår inte att det ska behöva ta så lång tid att få reda på provsvar, ofta går det väl rätt fort att få ett resultat men sen ska en läkare titta på det och det kan ju dra ut på tiden av nån anledning. Vi väntar på att få svaret på spermaprovet men dom vägrar svara på det fast dom har resultatet, vi får inte veta nåt förrän den 24:e när vi ska dit.
    Håller tummarna för att ni får ett positivt besked så snart som möjligt, förhoppningsvis är det nåt som är lätt att åtgärda.
  • Kinderägg
    Vi 4 skrev 2011-02-14 20:06:41 följande:
    Grattis Telgebo, vilken fin kurva! Vad härligt att ni fick till det efter alla försök. Jag har lagt in dig, fick göra några försök för allt hoppade runt, jag begriper inte varför, allt ser helt rätt ut när man skickar iväg det, men så är det alltid någons adress som flyttat sig. Nu ser det ut som att Kinderäggs adress hoppat ner på sidan, men jag vågar inte försöka rätta till det igen, för risken är att det blir värre...

Ceke, usch så jobbigt, det är lätt att oroa sig och se likheterna när man läser om olika sjukdomar på nätet. Hoppas att du får proverna snart så att du slipper gå och oroa dig så längre! Vet du hur lång tid det skulle ta?

Decembra, stackare, hoppas att du snart mår bättre och att kroppen hinner hämta sig på de månaderna

Trassel, så trist med halsfluss, hoppas att du snart mår bättre, kanske hinner du med äl ändå...

Kinderägg, fin kurva, hur mår du? Känner du något?
    Vad trevlig att få en helt egen plats på listan. Jag känner absolut ingenting så jag har inte ens en gnutta hopp, är så luttrad vid det här laget. Antagligen är det nåt fel på mig eller mannen så vi behöver nog lite hjälp på traven för att det ska bli nåt.

Har du några spännande symtom än då ?
  • Kinderägg
    Vi 4 skrev 2011-02-14 21:04:09 följande:
    Kinderägg, vad tråkigt! Hoppas att det hjälper med lite hjälp på traven eller kanske tom vetskap om att lite hjälp på traven är på väg Samma här, jag känner absolut inget, iaf inget jag alltid känner ett par dagar innan bim, lite svag huvudvärk, lite svag molvärk och lite ömma bröst. Jag tror inte att vi prickade in det tillräckligt bra, tyvärr. Men det är bara andra försöket denna omgång så jag räknar med att det kommer att ta ett antal försök till, om det ens går i min ålder.
    Får man vara nyfiken och fråga vad det handlar om för ålder ? Försökte snoka lite på din sida för att kanske få reda på det men jag var oinbjuden.
  • Kinderägg

16:e försöket gick åt skogen det också, spottings börjar göra sig påminda tyvärr. Jag tar och gräver ner mig tror jag, 1½ års kämpande helt utan resultat bläää vad livet kan kännas jobbigt ibland.

• Kinderägg
    telgebo skrev 2011-02-15 17:49:15 följande:
    usch vad trist, men du ge inte upp. Jag var också skitdeppig vid varje misslyckat försök och så börja om från noll igen. Jag lyckades på försök 19, alltså 1 år och 7 månader, trodde aldrig det skulle gå.
    När man redan har många barn och aldrig haft problem att bli gravid, haft några MF dock, så är det inte så långt till tanken att det är något som är fel. Jag har inte ens blivit gravid och fått mf under den här tiden. Jag måste börjar förlika mig med tanken att det inte kommer bli ett till barn till familjen, skulle det visa sig att det är fel på någon av oss så är det ju så det blir.
  • Kinderägg
    telgebo skrev 2011-02-15 18:38:43 följande:
    Usch vad tråkigt, men finns det ingen lösning då som tex IVF? Jävligt skumt att du haft lätt att bli gravid förr och nu så svårt.
    Ja visst kan vi göra IVF om vi vill men vi får bekosta det själv i så fall och det finns ju ingen garanti att jag blir gravid för det. Att gå igenom en IVF känns inte rätt mot våra barn som vi redan har, det är mycket biverkningar och jag vill orka vara en bra mamma. Har mycket besvär pga av min sjukdom så jag vill inte utsätta mig och min familj för ännu mer besvär. Men som sagt är det väldigt svårt att förlika sig med tanken på att kanske inte kunna få fler barn. Nästa vecka får vi veta om mannens simmare är ok iaf och så blir det en grundlig undersökning av mig.
  • Kinderägg
    Vi 4 skrev 2011-02-15 19:21:25 följande:
    Telgebo, då håller vi tummarna för fler symptom

Trassel, ser ju ut som att äl kan ha varit, men det är nog värt att hålla koll nu eftersom det brukar vara senare äl för dig. Om det redan varit kanske det går att tänka lite positivt att du iaf har fått en normal lång cykel så snabt efter mf. Kram!

Bubblamaj, och kinderägg, tack! Ingen feeling alls här dock! Mina kurvor har ju tidigare ibland också sett så höga och fina ut för att sedan dala dpo 11, 12 eller 13. Idag är det dpo 12 så även om den håller sig högg i morgon med kan den sjunka nästa dag efter det. Så jag räknar med att det inte blivit något.

Bengalen, åh så roligt! Tänk att det verkar fungera! Håller tummarna att det räcker hela vägen!

Kinderägg, vad tråkigt! Har du inte haft spottings vid någon av dina tidigare graviditeter? Betyder det alltså att du är helt säker på att det inte blev något denna månad? Får man fråga vad du har för sjukdom? Usch jag förstår att det är svårt att förlika sig med tanken på att man ev. inte kan få fler barn! Min man ville inte ha fler under en lång period och det var verkligen knäckande, särskilt som jag ju känner hur tiden verkligen är emot en nu. Hoppas att ni får bra svar på era prover och att ni bara behöver en eller två månader till på er. En knäpp tanke jag har är att man skulle kunna ha månader under året som är extra bra för en, jag bygger det på att många verkar få barn samma månad som de fått förut, vet inte om ni känner igen det? Själv har jag blivit gravid två gånger i juli och inbillar mig att det är en bra fertil månad för mig, nu senast var det mars som funkade. Om det inte är så är det ju i alla fall inte fel att bygga upp en förväntanseffekt Kanske har du någon sådan månad att hoppas kring?  
    Jag har fibromyalgi och konstant ont, det går dock i skov så ibland är jag jättedålig. Jag har haft spottnings vid en av mina graviditeter men det känns inte så hoppfullt ändå, allt som allt har jag varit gravid 12 gånger nämligen. Har för mig att jag hört nåt om det där med månader faktiskt, undrar om det inte hade med ljuset att göra, att man lättare blev gravid vår/sommar. Fråga mig dock inte vart jag hört det någonstans. Mina barn är födda i mars, maj, juli, augusti och oktober så här är det spridda skurar.
  • Kinderägg
    telgebo skrev 2011-02-15 19:14:53 följande:
    Fy vad jobbigt när man vill så mycket och så vill det sig inte ändå. Har ju varit där själv alldeles nyligen och jag har fortfarande svårt att förstå att jag nu har lyckas få ett +, har ju liksom längtat och längtat och nu liksom är kampen förhoppningsvis över.

Men måste ni bekosta ett IVF själva? Insemination finns ju också, behöver ju inte vara nåt fel, jag menar du och din man har ju lyckats förr så det verkar ju märkligt då att det helt plötsligt inte går. Kan ju vara så att sekretet är för tjockjt att simma i så att en insemination i stimulerad eller ostimulerad cykel skulle kunna fungera. Vill bara hjälpa.
    Eftersom vi redan har barn så får vi bekosta det själva. Förhoppningsvis så blir det spolning av äggledare och insemination iaf OM mannens spermier är ok vill säga. Jag har en känsla av att dom inte är ok tyvärr, han hade en envis inflammation i ena testikeln för ca ett år sen och det oroar mig.
Svar på tråden *~* Fertility Friend-Tempare Hösten/Vintern 2010 *~*