• Xgirl83

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Barbamamman: Jag tycker SÅÅ synd om er, usch och fy. Man ryser ju när man läser hur ni har det. Och att det alltid ska hända sådant när din man har jour. Hur går det nu där hemma?

Glittrax: Men usch då, du får kolla upp vad det kan vara.

Arvid har sovit 4 hela nätter utan att äta nu. Tre av nätterna har jag fått stoppa in nappen en gång bara, men i natt hade han gjort det själv. Fast vid 20-tiden igår kväll så vaknade han och fram tills kl 22 så bajsade han två omgångar med jättelöst äckligt bajs. Men sen så sov han som sagt hela natten. Jag såg att det är totalt 4 tänder på gång, så det kanske förklarar bajset.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Xgirl83

Barbamamman: Nää, ännu mer sjukdomar hos er då. Hoppas nu du klarar dig! Men jag blir inte klok på din syster!! Även om man har valt själv att skaffa barn, och kanske många dessutom, så måste man för tusan få vara less och klaga ibland!! Var går gränsen? Får man lov att klaga om man bara har ett barn? Sånt där blir jag så arg på! En sak om man skaffar barn och sen inte gör annat än att klaga, men sån är ju absolut inte du! Nej usch.

Åh, jag har fått lite av Pileas rensar-baciller! Jag har städat ur bland våra handdukar, ska slänga minst 2/3, plus bland gardinerna och dukarna. Herre jösses vad mycket fula gardiner och skit vi hade! Gamla grejer som Andreas fått från mormor och farmor och sånt. Jag fick rensat ur så mycket ur skänken där vi har dukar och gardiner så att nu får alla våra handdukar också plats där istället för att vara i sovrummet. Vi har kommit till en punkt då vi inser att vi måste ha betydligt mindre prylar här hemma för att få vardagen att gå ihop.

• Xgirl83
    Zandra: Ja vi ska absolut skänka bort det som går, men jag tänkte att just någons slitna gamla handdukar vill nog ingen köpa på loppis.. Men dukar och gardiner och sånt ska vi skänka bort. Jag är väldigt noga med att om det kan komma till användning igen så ska det inte slängas. Men jag vet tyvärr att Andreas ändå gärna ser det som lättast att slänga allt i brännbart avfall när han åker iväg med det till återvinningsstationen (är du förvånad?). Haha, sånt där med kryddburkar är ju så typiskt! Men det är skönt att rensa när man ändå flyttar, fast då ska man ju ha den där extra orken till det också, och kanske gärna ha bil så man kan köra iväg med massa saker.

Arvid sov över två timmar här så jag hann även rensa bland våra sängkläder. Så nu fick sängkläderna vara bredvid gardiner och dukar i skänken, så får handdukar bo kvar i vårt sovrum (men det blev ändå plats över i garderoben uppe där vi kan ha annat nu). Byrån där lakanen låg, som står i Selmas lekrum, kan vi nu ha leksaker och annat i. Men nu tar jag ju alla de lätta sakerna först, sen ska ju alla köksskåp, klädkammare m.m gås igenom och det är ju det jobbiga. :-/ Men som t ex i köket tänkte vi göra oss av med alla udda muggar vi har, och så köpa 6-8 st snygga muggar och så BARA ha dem. Måste bara bli klara med köket först innan vi börjar röja mer på allvar. Men min mamma är rolig. Hon ringde nyss här och jag berättade att jag höll på att röja, och hon började direkt "Men har du så det räcker kvar nu då? Tänk om ni i framtiden inser att ni har för lite?" Öööh... Jag svarade henne att det är just sånt tänkande som har gjort att vi har ALLDELES för mycket grejer. Man kan inte spara på allt "utifall att". Jag tror vi har råd att köpa ett par påslakanset eller handdukar om det i framtiden blir akut kris. Det är ju inte direkt nya, fräscha lakan jag gör mig av med heller.
  • Xgirl83
    Zandra: Men oj vilken duktig pojke ni har! Roligt att han gjorde så, och hans kommentar var ju också bra, hihi.

Pilea: Vilken mysig helg ni verkar ha haft! Ja hur mycket man än röjer så finns det nog alltid mer att göra sig av med, så du hittar nog något i gömmorna.
  • Xgirl83

Nu fungerar internet igen!

Pilea: Vilken rolig dag, förstår att Alve var glad! Sånt där är ju roligare än prylar.

Barbamamman: Oj, illamående och försenad mens, jag förstår att du undrar. Jobbigt att du också skulle bli dålig. Jag förstår att det är myyyyycket att tvätta nu... Vilken go' kille på bilden, tiden går så himla fort!

Zandra: Så surt att gå och vänta på de där pengarna. Jag har ju redan kommenterat på FB, men jag tycker så synd om er som är sjuka igen!

Ain: Vilken lyx med skidåkningen! Jag önskar att jag också var sådär tålmodig när Selma skadar Arvid men det är svårt.

Idag var jag på KBT, och hon som jag ska gå hos nu verkade jättebra. Väldigt genomtänkt allting, och jag fick fylla i två formulär om mina fobier och hur jag hanterar ångest. Sen kommer jag troligen få fylla i sånt där depressions-formulär igen hos henne. Jag fick hemläxa att skriva ner mina positiva egenskaper. Arvid var med och han låg utslagen i vagnen hela tiden, och hon tyckte att det blir bra om jag tar med honom i fortsättningen också för jag har ju ingen barnvakt.

Arvid bajsar fortfarande sådär löst, t o m på kvällen och natten vaknar han ibland och bajsar.

Och som de flesta väl läst på FB eller i bloggen så pillade Selma in ett blåbär i näsan igår. Läkarna fick inte ut den, men direkt när vi kom hem så lyckades hon fräsa ut den. Så vi slapp åka till Öron, näsa, hals som vi annars skulle gjort.

• Xgirl83
    Zandra: Jaså så Linn är också en nattbajsare just nu. Fast nu har det varit lite lugnare på kväll/natt/morgon sista två dagarna iaf, men när han bajsar på dagen är det lika löst ännu. Så duktig du är som bakar tekakor, och det lät ju jättegott! Jag skulle vilja baka mer bröd, det är ju inte särskilt jobbigt egentligen, bara lång väntan med allt jäsande. Men ska man ändå vara hemma så.

Barbamamman: Så duktig Agathon som börjar prata mer! Jo jag vet precis vad du menar för penntroll. Oj, sover han redan bara 1 gång om dagen, stora killen! Usch vad jobbigt med Filippa, och jobbigt med mattan med. Läste på FB, vad var det med Freya?

Glittrax: Fattar inte hur FK kan göra så mycket fel, och de som är så jäkla noga med att en annan inte ska göra fel, man kan ju för tusan t o m bli polisanmäld om man gör fel. Grr... Jobbigt att det blivit strul igen.

elin2011: Precis sån där är min chef med, sååå jäkla störande!
  • Xgirl83

Nääää, jag hade kommenterat till er och så kom Selma och klickade bort det... Blir så ledsen på hennes trotsande skit nu. Får kommentera mer senare eller nåt.

Ni pratade om att få dåliga besked på fredagar och idag blev en sån fredag för oss. Andreas fick idag veta att han blivit permitterad från sitt jobb. Det är alltså en norsk variant av att bli varslad, han får gå hemma i till att börja med 8 veckor med 63% av lönen, och efter det kan det antingen bli förlängt eller så får han gå tillbaka till jobbet som vanligt. Kan säga att vi klarar inte en enda månad med 63% av hans lön. Så vi ska höra med våra jobb om han istället kan vara pappaledig och jag jobba heltid. Trevlig helg liksom.

• Xgirl83

Permitteringen börjar redan om två veckor.

• Xgirl83

Ja det suger verkligen... Jo han kollar för fullt på jobb, både andra bilplåtslagarjobb och tillfälliga. Hans närmaste chef på bilskadeavdelningen säger att han inte ska oroa sig för de har nåt nytt avtal som börjar på måndag som kommer ge mer jobb. Men vi kan inte gå och vänta på att det *kanske* löser sig, utan vi måste verkligen försöka hitta nån lösning.

Verkar som att finanskrisen kommit senare till Norge för när vi hade som mest finanskris här så märktes knappt nåt i Norge, utan det har kommit nu.

• Xgirl83

Jaha, och så skulle vi lägga golv i köket i helgen men golvet har fortfarande inte kommit! Tydligen väldigt svårt att ta hem ett golv på en månad när de sa 1½ vecka från början. Grrr.... Så nu vet jag inte vad jag ska se fram emot i helgen längre, det var väl typ det..

Zandra: Ja du har helt rätt i att norskar är väldigt "Det löser sig". Det kan vara rätt störande faktiskt. Och det är ju lätt för andra att säga till Andreas sådana saker när de själva inte riskerar att inte kunna betala räkningarna.

Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)