Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
Nu är nyårsmaten änligen bestämd och Andreas och Selma är och handlar den. Det blir hjortytterfilé med potatismuffins, lät smaskigt tycker jag. Sen en riktigt onyttig kladdkaka till efterrätt med mörk choklad i. Vi skippade förrätt men svärisarna får lite tilltugg när de kommer tror jag. Just nu ger jag Arvid mat sen är det bråttom att få städat här!! Tyvärr är mitt humör inte det bästa idag, trodde förut att jag hade pms då jag undrade varför egentligen jag gick upp ur sängen i morse, kände mig bara nere. Fick dock sova till 9.30 så jag kan inte klaga på det. Nu är humöret lite bättre men jag trodde ju att jag hade ÄL för två veckor sedan så det är ju möjligt att det är pms jag har. Arvid vaknade och skrek precis sådär i morse igen, fast bara en kort stund och då var klockan redan 7 dessutom. Det kan ju säkert vara så som barbamamman skrev att det är en fas helt enkelt, det är ju en lite strulig period som börjar nu. Men han har också bajsat himla mycket igår och idag så det kan ju vara magen som spökar också. Men jag tror nog mer på fas.
Glittrax: Usch då så himla jobbigt att du har så ont, förstår att man inte känner sig kaxig direkt när man måste köras runt i rullstol. Så knäppt att du längtar så efter kött men inte kan få ner det. Men det kanske är järnet i köttet som kroppen vill åt? Härligt med en sådan sjusovare!! Selma kan sova till 8.30 när det är helg, om man har tur.
CarlAstrid: Det låter ju som att ni får en jättelugn och trevlig nyårsafton, låter mysigt tycker jag. Tyvärr är våra vänner inte riktigt där än att de kan umgås sådär utan att festa.. Skönt att din foglossning är bättre. Så roligt med framstegen med potträningen! Då kommer det säkert snart.
Pilea: Jag glömde nog skriva, att vad roligt att han vänt sig och att han pratar så mycket nu! Han kanske blir jättetidig med talet istället! Haha, låter ju lustigt med hur han knäpper och har sig. Eran mat låter jättegod!
Barbamamman: Skönt att Fredde inte behöver glasögon, men då kanske det kan hjälpa hans läsning om han bara får tränat ögat då. Usch att din man åkte iväg och jobbade igen, kan inte vara roligt. Är det bara tillfälligt så går det väl an, men bara han nu håller vad han lovat att det blir mindre jobb sen. Vilka bra fynd på rean!!
Zandra: Låter så gott med er mat, och förrätten lät ju jättegod! Och så sugen jag blev på banana split! Så tråkigt bara att du inte är i form.
Madde: Precis som du beskriver Julius när du lägger honom i spjälsängen började ju Selma också vara i den åldern, och sedan dess höll det i sig tyvärr. Så vi hade henne också i famnen tills hon somnade, sedan sov hon oftast i sin säng i 1-2 timmar innan hon vaknade och gallskrek. Och sån är hon fortfarande, fast hon har i alla fall lärt sig somna själv.
Nej nu har jag mycket och göra och hade inte alls tid till att skriva detta egentligen. GOTT NYTT ÅR!!!