Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
Glittrax: Japp, hon får riktigt lego, en sådan här låda: shop.lego.com/Product/. Jag har velat lite om det är för tidigt, men hon säger som sagt att hon vill ha det. Jag frågade specifikt om det var de stora hon ville ha men det skulle vara de små. Vi får väl bygga med henne, vet att Andreas längtar efter att få bygga med lego, haha. Gud så struligt för dig med det där intyget, och sen att få olika besked från FK. Det känns som allt som rör både vården och FK är struligt! Men så konstigt att någon skickar ett kort från någons döda barn?? Det hade ju känts jätteobehagligt och jobbigt att få ett sådant kan jag tänka mig. Vilken tur med den där sjukgymnasten som forskat om foglossning.Barbamamman: Så skumt med din yrsel och huvudvärk, så jobbigt. Man kan få yrsel vid spänningshuvudvärk tror jag, om det kan vara något sådant? Men jag vet inte om det kommer i "attacker" sådär. Så skönt att Abbes UVI-symptom är borta i alla fall. Åh, så mysigt med barnvakt, det kan inte vara varje dag ni har det. Låter ju jättemysigt!
Pilea: Oj vad mycket snö!! Helt knäppt ju. Vi har inte ens 1 dm här. Men usch, vi hade -20 grader i morse, det är för kallt. Så mycket ni hann med igår!
Idag var det 7-månaderskontroll på BVC. Arvid hade bara gått upp 150 g sedan sist (till 7845 g), så vi ska ge lite mer vanlig mat nu, så han ska få gröt vid lunch, sen middag, och så välling vid läggdags. Han hade dock vuxit hela 3 cm till 70 cm (om det nu stämde). Sen ska vi prova en annan salva till såren bakom hans örsnibbar som vi aldrig får bukt med.
Hon kollade också på Selmas tå, så nu ska vi skippa fotbaden i grönsåpa och istället testa alsolsprit två ggr om dagen, och salva och plåster som förut. Om det inte är bättre i mellandagarna tyckte hon vi skulle ringa vårdcentralen igen och kanske få tid till läkare. Så jäkla mycket strul det ska vara!!
Nu ska jag och Selma vara lite pyssliga och måla julgranskulor. Köpte nåt kit på Rusta. Det är så roligt nu när hon är större och man kan hitta på saker ihop på ett annat sätt.