• Xgirl83

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Fattar inte vad det är med Arvid. Sedan han fick sin välling för 2½ timme sedan så har han bara spytt. Det har blivit en hel hög med nerspydda handdukar, pyjamasar m.m. Han verkar dock pigg och så (eller ja, trött för han borde sovit för länge sedan, men inte slö). Jag orkar inte...

Zandra: Gumman, så tungt ni har det. Önskar som vanligt att jag kunde göra något. Så trist också att mötet idag inte gav något. Du får vara hur ego du vill, tror det är bra för dig att vara det ibland. Ja så dumt med din vän som gav dig dåligt samvete sådär, jag håller med dig om att då är det faktiskt bättre att hon säger nej...

Pilea: Skönt att ni ändå tror att det är tänderna då. De kommer med buller och bång.

Bara för att CarlAstrid skrev om sina förvärkar så går jag ju här och undrar om det satt igång.

Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Xgirl83

Jo natten blev bra, han kräktes väl fram till 23-24-tiden och vi blev faktiskt oroliga och ringde sjukvårdsrådgivningen, men han verkade inte så orolig. Vi började ju fundera på om Selma kunde ha gett honom något olämpligt när vi inte såg. Han sov iaf hela natten förutom att han vaknade till en gång och kräktes lite, men då var det nog rätt tomt i magen. Jag är supertrött idag och orkade inte gå till dagis med Selma, så hon är hemma och sitter här och målar med vattenfärger. Jag ska ta tag i all tvätt som blev igår m.m. Arvid verkar få behålla vällingen han fick för en stund sedan.

Zandra: Vilket dilemma om Dan ska behålla den arbetsförmedlaren då. Men skönt att ni kan få några kronor extra i alla fall. Ja det bästa hade ju på ett sätt varit om du kunde vara sjukskriven så som du BÖR vara, men jag förstår precis att ni tvekar också. När nu Dan varit rätt nära ett jobb så hade det väl känts skönt om det blev det istället för att börja om igen som du säger. Så jobbigt att du börjat känna bebissug förresten.

• Xgirl83

Puh, hoppas jag tar mig igenom denna dagen, är sååå trött! Ska nu dricka en kopp kaffe trots att jag vet att det drar igång min magkatarr eller vad det är. Ont i magen får jag i alla fall av kaffe. Arvid har sovit snart 2 timmar och sover ännu. Lilla gubben, måste varit så trött.

Förresten sov Selma hela natten i sin säng igen, duktiga tjejen! Just nu är hon ute, hon ville själv gå ut i trädgården och nu har hon varit ute i över en halvtimme! Tycker inte jag är dåligt nu när allt är fruset och det inte direkt finns nåt att göra ensam. Men hon fick med sig sin docksulky och en docka ut så hon kör omkring med den.

Zandra: Skönt att ni tagit ett beslut, bara det kan göra en lugnare. Ja ta det nu lugnt vännen, det måste du. Jag tror absolut att det vänder snart för er.

• Xgirl83

Ja jag har uppsikt över Selma när hon är i trädgården förutom när hon är på gaveln så då får jag sticka ut huvudet och kika till henne, men oftast är hon inte där. Tyvärr har hon också rymt ut på vår gata nån gång (krupit under staketet för det går inte ända ner till marken på framsidan) så man får ha koll på var hon är. Det är nog värre på sommaren för då är hon lite smidigare utan alla ytterkläder. Men det är bara på framsidan hon kan rymma.

Men så skumt att tån har svullnat upp sådär! Men skönt att ryggen är bättre i alla fall. Och Arvid sover fortfarande, nu 3 timmar.

• Xgirl83
    Barbamamman: Det var starkt gjort av din syster verkligen! Hoppas att hon inser på allvar nu då att hon inte mår bra. Så trist för henne med att inte bli gravid också, hoppas de får hjälp med det också. Så kul att de var så nöjda med Agathon!!

Zandra: Jag dricker bara kaffe några ggr per år numera, och oftast blir det inte SÅ illa av bara en kopp. Så ibland får det vara värt det. Och gud vad jag saknar kaffe! Förstår att det varit stressande allt detta med AF och annat, skönt att ni tagit ett beslut. Försök att tänka som att detta kanske är sista gången på väldigt länge - förutom semestrar - som ni kan gå hemma så här hela familjen. Så försök och mys så gott det går, även om ni kanske kommer gå på varann en del.

Arvid kräktes ju inte igår, men nu på morgonen så kräktes han efter att han fått ca 100 ml välling. Sen kom Selma in till oss i natt och liksom jämrade sig så vi trodde att hon skulle kräkas när som helst. Men det blev inget, och hon är då full av energi här idag! Men jag fick ju ha henne hemma från dagis ändå... Så det blir ännu en sån här vecka då vi bara är hemma, precis vad jag inte behöver... Får se om vi kan gå ut lite sen om Selma inte blir sjuk.
  • Xgirl83

Ja usch, detta blev en riktigt dålig dag. Fy vad jag känner mig ostimulerad av att det blir så mycket bara vara hemma. Det känns som att jag inte är nåt annat än mamma, orkar inte ens vara inne på facebook knappt för jag tycker bara alla andra gör så himla mycket saker hela tiden. Men så är detta en lite sådan ålder som Arvid är i nu, att man är så himla bunden till mat- och sovstunder just nu. Frukost, mellanmål, sova, lunch, mellanmål, sova, middag, kvällsvälling. Det är inte mycket man hinner emellan. Kommer ihåg att jag tyckte det var jobbigt med Selma också. Det blir något lättare när de dels bara sover en gång på dagen och dels kan äta en frukt eller vad som helst "i farten" när man är iväg. Och samtidigt så menar jag INTE - "åh så synd det är om mig, det är SÅ jobbigt att ha barn". För jag tycker det är jättemysigt och så, och det är inte synd om mig för jag har världens finaste barn. Jag är jättetacksam för allt jag har och för att jag har så mycket tid till barnen nu. Men just nu så har jag tappat bort mig själv lite och skulle behöva få till att göra lite saker på egen hand (även om det så bara är en promenad eller så). Jaja, ursäkta att jag svamlar..

Zandra: Jo egentligen är mina barn rätt bra på att underhålla sig själva, fast Selma hittar på mycket bus förstås. Men Arvid är rätt nöjd med att sitta på sin filt, men jag har dåligt samvete för att jag sätter honom där för mycket. Skönt att läkarbesöket gick bra, det kan väl vara skönt att veta att det inte är någon fysisk orsak till det där med halsen. Att du har psykiska problem vet du ju liksom redan. Haha, ja en guldfisk eller som Doris i Hitta Nemo, som någon skrev till dig på FB.

Pilea: Åh så skönt att åka in till stan sådär!! Jag förstår precis vad du menar med att man blir bekväm och så. Så synd att du missade halva reapriset! Jag var in en sväng till i tisdags och hittade fodrade överdragsbyxor (typ galon) till Arvid som jag tänkte att de kan bli bra i mars-april då han kanske ska gunga och vara med på marken lite. Men så roligt att du varit sådär social förr, jag är nog tvärtom att jag vill verkligen inte vara till besvär eller störa nån. Men att det har ändrats för dig handlar kanske också om att du inte träffar lika mycket folk nu, då blir man kanske mindre social eller nåt.

• Xgirl83

Fick tid för Selmas operation idag förresten, den blir på torsdag.

• Xgirl83

CarlAstrid: Men åååååh stort grattis!!! Så det var på gång, så himla skönt att du slapp vänta längre! Härligt att det gick snabbt och bra, jag blir riktigt avis. Så pigg du ser ut på den bilden på er alla tre, med tanke på att du var nyförlöst. Är ni hemma nu? Han delar förresten födelsedag med min svärmor så då kanske jag kommer komma ihåg det, hihi. Han är världens finaste!

Zandra: Helt rätt att ni "arbetar" på dagarna och är lediga på kvällarna. Tror det kan vara bra att ha det förbestämt, så att man vet att man har vila att se fram emot, och kan sitta och ta det lugnt utan dåligt samvete då. Jo jag vet att jag borde hitta på något med nån kompis. Problemet är väl lite att jag känner mig lite bortkommen när jag umgås med dem just för att de lever ett helt annat liv än jag. Är ju typ ingen av kompisarna som har barn, och just nu inte heller förhållanden än. Så just nu känner jag tvärtom lite att jag inte orkar umgås med dem.

Barbamamman: Låter som att vi är rätt lika till sättet. Ja du gör nog rätt i att ta det lite lugnt med din syster, hon har nog en del att jobba med med sig själv först. Oj vad duktig du varit som bakat så mycket! Tyckte du sa att du avskyr att baka.

Pilea: Ja men det är precis så jag känner med. Men visst, det kommer ju inte alltid vara så här intensivt som nu då man har en bebis hemma så till viss del löser det sig väl självt. Men som nu så har jag med mig Selma i duschen, på toa, och så sover hon mellan oss på natten (men det kanske vänder nu). Jag måste nog bli bättre på att sätta gränser att jag faktiskt vill gå på toa ifred och sånt. Kan vara svårt när man är ensam hemma med barnen, men åtminstone att man gör det när Andreas är hemma. Men om jag låser så står Selma och rycker i handtaget, och som igår så sa hon att hon måste få komma in och bajsa, men det behövde hon ju då inte alls.

• Xgirl83

Nu är jag redo att ge upp! Selma har fått tag på kryddburkar och hällt ut över hela golvet, här stinker curry!! Jag måste få distans från detta nån gång.

Pilea: Jättebra att du kollar upp värdena, kan ju vara det ju!!

• Xgirl83
    Zandra: Öppna förskolan var vi ju på i tisdags och min känsla är nog att jag inte vill gå dit fler gånger. Idag känns det bättre dock. *kram*

Ain: Förstår att du har fullt upp!

Nu så började jag också bli magsjuk här på morgonen. Men än så länge är det inte värre än att jag nog klarar av barnen själv här hemma, så jag hoppas på att det blir lindrigt denna gången. Tycker att man annars brukar bli jättedålig nästan direkt efter första symptomet, eller åtminstone jag. Arvid kräktes upp vällingen idag med, så Andreas får nog köpa nån Proviva-dryck eller liknande till honom för välling verkar vara för mycket för hans mage just nu.
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)