Ja usch, detta blev en riktigt dålig dag. Fy vad jag känner mig ostimulerad av att det blir så mycket bara vara hemma. Det känns som att jag inte är nåt annat än mamma, orkar inte ens vara inne på facebook knappt för jag tycker bara alla andra gör så himla mycket saker hela tiden. Men så är detta en lite sådan ålder som Arvid är i nu, att man är så himla bunden till mat- och sovstunder just nu. Frukost, mellanmål, sova, lunch, mellanmål, sova, middag, kvällsvälling. Det är inte mycket man hinner emellan. Kommer ihåg att jag tyckte det var jobbigt med Selma också. Det blir något lättare när de dels bara sover en gång på dagen och dels kan äta en frukt eller vad som helst "i farten" när man är iväg. Och samtidigt så menar jag INTE - "åh så synd det är om mig, det är SÅ jobbigt att ha barn". För jag tycker det är jättemysigt och så, och det är inte synd om mig för jag har världens finaste barn. Jag är jättetacksam för allt jag har och för att jag har så mycket tid till barnen nu. Men just nu så har jag tappat bort mig själv lite och skulle behöva få till att göra lite saker på egen hand (även om det så bara är en promenad eller så). Jaja, ursäkta att jag svamlar..
Zandra: Jo egentligen är mina barn rätt bra på att underhålla sig själva, fast Selma hittar på mycket bus förstås. Men Arvid är rätt nöjd med att sitta på sin filt, men jag har dåligt samvete för att jag sätter honom där för mycket. Skönt att läkarbesöket gick bra, det kan väl vara skönt att veta att det inte är någon fysisk orsak till det där med halsen. Att du har psykiska problem vet du ju liksom redan. Haha, ja en guldfisk eller som Doris i Hitta Nemo, som någon skrev till dig på FB.
Pilea: Åh så skönt att åka in till stan sådär!! Jag förstår precis vad du menar med att man blir bekväm och så. Så synd att du missade halva reapriset! Jag var in en sväng till i tisdags och hittade fodrade överdragsbyxor (typ galon) till Arvid som jag tänkte att de kan bli bra i mars-april då han kanske ska gunga och vara med på marken lite. Men så roligt att du varit sådär social förr, jag är nog tvärtom att jag vill verkligen inte vara till besvär eller störa nån. Men att det har ändrats för dig handlar kanske också om att du inte träffar lika mycket folk nu, då blir man kanske mindre social eller nåt.