• Xgirl83

Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)

Zandra: hehe, Jag var nog lite skyldig till att det skrevs så mycket igår. Börjar bli lite smått rastlös av att vara hemma med sjuka barn, Selma har ju varit hemma från dagis i 2 veckor nu. Och igår var en sån trist mellandag då jag mest längtade efter fredag. Oj så duktig Linn är!! Att det kan vara sådan skillnad mellan olika barn, det är ganska fascinerande.

CarlAstrid: Jo jag förstår dig på sätt och vis, det är ju en enorm skillnad mellan olika bebisar, hur lätta de är. Men jag kan nog inte "skylla" på något att jag inte gillar bebistiden så mycket, för jag har ju haft två lätta bebisar. Men jag tycker bara inte det är så kul, man kan inte kommunicera nåt vidare eller göra några roliga grejer. Nu tycker jag det börjar bli roligt med Arvid när han är 9 månader. Det är ju jättemysigt också, men jag tycker det är jobbigt att inte kunna planera saker och sådär, bebisar är ju inte så förutsägbara. Men jag känner igen det du säger i att man gjort mer "rätt" denna gången. Vi har ju varit envisa med att Arvid ska somna och sova i egen säng och det är en enorm skillnad mot Selma som somnade vid bröstet varje kväll och sen vaknade efter ett par timmar för att sova mellan oss resten av natten. Men där har nog nappen hjälpt mycket, Selma hade ju aldrig någon trygghetsgrej så. Jag håller med dig, det räcker med två, det är lagom. Åh, härligt att komma i de gamla byxorna redan!

Barbamamman: Stackars Agathon som fortfarande har så ont.

Arvid har fått högre feber, fast just nu efter alvedon så sitter han och leker lite på filten. Han var så varm igår kväll. Vi tog en promenad till stan på förmiddagen, tänkte att jag skulle överraska Andreas med räkor till middag ikväll när barnen har somnat ikväll. För att fira att han fick behålla jobbet.
    Lilla S 071116 och lilla A 100520
  • Xgirl83
    Glittrax: Nej ingen mens i sikte... :-/ Och nu har jag inte så mycket mensvärk längre. Idag är det 36 dagar sedan senaste mens och nu innan jag blev gravid med Arvid hade jag cykel på 27-32 dagar. Men den kanske bara är sen, fast då är ändå mensvärken jag haft konstig. Hehe, risgrynsgrönt är inte fel! Och skönt när barnen äter. Selma får pannkakor till middag idag, eftersom vi andra äter ikväll. Såå irriterande med den där traderaförsäljaren. Jag tycker att man kan godta de flesta uppriktiga ursäkterna och förklaringarna, men när man inte får kontakt och inte får förklaring, då blir man så himla irriterad.

Barbamamman: Ja på nåt sätt hade man väl fixat det med flera barn om man måste. Oj så duktig du varit med städning, så skönt att få undan en massa saker!

Zandra: Så kul att du känner dig utvilad och glad och att ni trivs så bra! Härligt verkligen, med tanke på att det väl från början mest kändes som ett "tvång" att göra denna flytt eller? Bra att du ska få nya glasögon till slut.

Vi ska som sagt äta lite räkor ikväll, och sen är det greja med köket som gäller hela helgen. Golvet kom till slut, så Andreas hämtar kanske det imorgon. Sen ska vi sätta glas ovanför diskbänken, men vi tog lite för mycket klister på tapeten så det är inte helt torrt än. Mamma kommer imorgon efter lunch och passar Selma så att vi kan greja. Fast jag misstänker att jag blir sittande med sjuk bebis...

Arvid är verkligen inte nöjd här. Så varm och ledsen trots alvedon. Ska be Andreas köpa Ipren tror jag. Jag som tänkte röja här men han vill bara vara i min famn.
  • Xgirl83
    barbamamman: Jag glömde ju kommentera om stackars Filippa. Så himla konstigt virus med kosta kombinerat med typ magsjuka. Det tar verkligen aldrig slut. Ååh så gott det lät med hamburgare, älskar det! Ja ett test ja, jag var ju på stan idag så jag kunde köpt ett men vågar inte riktigt. Avvaktar tills nästa vecka tror jag.

Zandra: Det låter ju som att det blivit så lyckat med flytten! Men ja, den förra flytten visade sig ju på sätt och vis vara rätt onödig då. Men ni får se det positiva i att ni lärde känna grannarna kanske. Gott att ni också ska ha lite mys idag.

Glittrax: Jo precis, det behövs nog Ipren tror jag, ska testa det nu tänkte jag. Pannkakor är väl bra mat när man har barn!
  • Xgirl83

kosta = hosta

• Xgirl83

Nej Arvid är inte bättre direkt. Fast ipren hjälper väldigt bra så när det gör sitt så är han nästan sitt vanliga jag. Sen stiger febern plötsligt igen..

Zandra: Så trist med nyckeln! Låter som det blir en jättemysig resa för dig ju. Vilka klädfynd du gjorde! Så roligt.

C-A: Så rolig dag för Elias! Hm, låter ju inte roligt att Leo vaknar så mycket på nätterna. :-/ Hoppas det vänder snart..

Glittrax: Usch då, så jobbigt att Nova kissade på mattan sådär. Gulliga Nova som köpte blommor!

Barbamamman: Inte Freya också, vad jobbigt. Kul att shoppa lite kläder och annat smått och gott. Jo en lugn dag är inte alls fel. Vi ska greja med köket och sen försöka gå i lite affärer vi med, behöver hitta en present till borssonen som redan fyller 1 år till helgen.

• Xgirl83

Glittrax: Haha, vad är det där för människa egentligen, det låter ju inte klokt! Försöka föra över pengar till sitt eget konto??

• Xgirl83
    Glittrax: Haha, snurrig säljare verkligen! Men det kanske var så då att frun var på sjukhus eller liknande och plötsligt fick mannen ta över det hela och försöka lösa allt. Då kan det bli lite svårt kanske..

Zandra: Jag håller tummarna att det går bra på inskolningen. Är det du eller Dan som tar den? Mysigt att träffa grannarna.

Idag tog jag ett test, och gissa vad, jag är inte gravid. Konstig min mens är då bara.. Men min teori är att den är rejält sen och att all molvärk jag kände för en vecka sedan var ägglossningen. Har dock ALDRIG haft en sådan kraftig molvärk i flera dagar vid ägglossning, har faktiskt inte ens noterat någon mensvärk alls vid ÄL, men kanske var det så ändå..

Idag erbjöd sig brorsan och hans sambo att passa barnen för vi hade tänkt ta en liten tur till ett köpcentrum som sagt. Så det blev villervalla tröja o velourbyxor o strumpor till brorssonen. Och så varsin likadan tröja till barnen och en vårmössa till Arvid. De hade 50% på hela höstkollektionen, det gillar vi! När vi kom hem så åt vi tacos allihopa så det var väldigt trevligt. Och så har vi fått glaset på plats i köket med.

Arvid mår bättre, jätteskönt! Han har varit feberfri hela dagen, fast sen fick han feber igen på eftermiddagen.
  • Xgirl83
    Glittrax: Tror det kan ta upp till två bankdagar om ni inte har samma bank. Oj vad din sambo sovit, han måste varit jättetrött!

Barbamamman: Nej men, inte du också! Och så dåliga dina ungar är fortfarande, vilket konstigt virus. Stackare.

Ja jag var ju säker på att jag inte var gravid efter testet igår, men nu på morgonen idag så har jag varit illamående?? När Arvid försökte hosta upp slem så fick jag världens kväljningar och om jag haft något i magen så hade jag nog spytt. Skumt som tusan.
  • Xgirl83
    Zandra: Så härligt att allt gått ok ändå! Skumt att han hamnade på småbarnsavdelningen ändå, men det känns ju tryggt att det är specialpedagogen som beslutat det, då är det säkert rätt beslut. Haha, roligt med Linn. Jo Selma har ju också alltid varit sådan och med henne hade vi nog inte heller behövt inskolning.

Barbamamman: Så skumt med den där skinngrejen, låter ju som att det borde göra ont ja. Bra att läkarna ska kolla på det, och även att ni ska fixa tid för Alwin.

Ja det var så skumt med illamåendet, och jag hade inte en tanke längre på att jag skulle vara gravid, så jag blev så himla paff när jag stod där och hulkade plötsligt. Men det är säkert något annat bara, man borde ju inte kunna ha gravsymptom och testa negativt på ett test samtidigt.

Jo jag glömde ju berätta att vi just nu har två barn som sover hela nätterna. Selma har sovit heeeela natten i sin säng till typ kl 7 på morgnarna i flera nätter i rad nu. Arvid har ju såklart vaknat lite nu när han varit sjuk, men nu är han på banan igen.
  • Xgirl83
    CA: Så härligt att allt känns så bra denna gången! Det är nog stor skillnad på första och andra barnet. Jag märker ju på brorsan hur han och hans sambo kan vara rätt hispiga med precis allt. Jag tycker också allt flyter på bra med två barn. Men jag har ju mått dåligt ändå, men det är inte barnen som känts "jobbiga" tror jag.. Jag tycker vardagen flyter på bra, vi har för det mesta rätt smidiga morgnar, nattningarna går bra m.m. Om något så har det nog varit jobbigare att Selma blivit större, mer medveten om allt och framför allt vill ha uppmärksamhet på ett helt annat sätt än tidigare. Låter nog konstigt men jag kan känna mig smått instängd ibland när hon ska vara på mig hela tiden och ha uppmärksamhet. Hon leker typ aldrig med sina leksaker heller, så om hon hittar på något själv så är det oftast något som slutar med att det är vått, kladdigt eller alldeles rörigt nånstans. Så härligt att Elias trivs så bra på dagis, det gör Selma också, det är härligt. Nu är de så stora så de börjar få kompisar också.

Barbamamman: Men oj, det låter ju som influensa du fått, eller brukar du ha feber när du är förkyld? Så jobbigt. Så roligt med glada nyheter.

Zandra: Så kul att det gått så bra på inskolningen. Bra att du kom iväg till öppna förskolan, verkar som du trivs bra med att vara stadsbo. Mindre kul att Linn tyckte bebisarna var tråkiga, hehe. Men inte bihålorna igen nu!!

Pilea: Blir ju jättestort och fint hos er! Kul att det äntligen är igång.
Svar på tråden Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)