Häng på tjattråd för oss som vill snacka om mer än bara bebisar;-)
Zandra: hehe, Jag var nog lite skyldig till att det skrevs så mycket igår. Börjar bli lite smått rastlös av att vara hemma med sjuka barn, Selma har ju varit hemma från dagis i 2 veckor nu. Och igår var en sån trist mellandag då jag mest längtade efter fredag. Oj så duktig Linn är!! Att det kan vara sådan skillnad mellan olika barn, det är ganska fascinerande.CarlAstrid: Jo jag förstår dig på sätt och vis, det är ju en enorm skillnad mellan olika bebisar, hur lätta de är. Men jag kan nog inte "skylla" på något att jag inte gillar bebistiden så mycket, för jag har ju haft två lätta bebisar. Men jag tycker bara inte det är så kul, man kan inte kommunicera nåt vidare eller göra några roliga grejer. Nu tycker jag det börjar bli roligt med Arvid när han är 9 månader. Det är ju jättemysigt också, men jag tycker det är jobbigt att inte kunna planera saker och sådär, bebisar är ju inte så förutsägbara. Men jag känner igen det du säger i att man gjort mer "rätt" denna gången. Vi har ju varit envisa med att Arvid ska somna och sova i egen säng och det är en enorm skillnad mot Selma som somnade vid bröstet varje kväll och sen vaknade efter ett par timmar för att sova mellan oss resten av natten. Men där har nog nappen hjälpt mycket, Selma hade ju aldrig någon trygghetsgrej så. Jag håller med dig, det räcker med två, det är lagom. Åh, härligt att komma i de gamla byxorna redan!
Barbamamman: Stackars Agathon som fortfarande har så ont.
Arvid har fått högre feber, fast just nu efter alvedon så sitter han och leker lite på filten. Han var så varm igår kväll. Vi tog en promenad till stan på förmiddagen, tänkte att jag skulle överraska Andreas med räkor till middag ikväll när barnen har somnat ikväll. För att fira att han fick behålla jobbet.